Side 1 av 3

Identifisering av vrak

Lagt inn: 13 des 2005, 08:14
av Paradigm N558
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110944
Hvilken bil er egentlig det der?

Ser ut som en OG900, men støtfangeren avkreftet det, noen andre som vet?

Lagt inn: 13 des 2005, 10:10
av Runar N403
Fysj ... Trailer på sommerdekk i Norge midt på vintern... Keep up the good work, guys!

Lagt inn: 13 des 2005, 10:15
av Jørgen N237
Ja, reagerte på det jeg også..

Lagt inn: 13 des 2005, 10:32
av Paradigm N558
Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...

Lagt inn: 13 des 2005, 11:38
av Surbotaab N369
ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....

Lagt inn: 13 des 2005, 11:42
av Runar N403
Surbotaab N369 skrev:
ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...

Lagt inn: 13 des 2005, 13:06
av Pål N526
Surbotaab N369 skrev:
ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
på hvilket grunnlag kan du si det?

Lagt inn: 13 des 2005, 13:17
av Paradigm N558
fordi den kjører nesten over deg, G-kreftene knuser deg.. blir som 80 km/t til -70 km/t på ett par millisekundt..

Lagt inn: 13 des 2005, 13:41
av TGM N363
Kan bekrefte at en personbil vil bli overkjørt,og at hastigheten ikke minker vesentlig,da spesielt hvis hvis bilen treffer utenfor ramma på lastebilen. Snakker da av egen erfaring. Ikke noe pent syn nei,det er feige lag kan dere si.
Ellers synes jeg det ikke passer seg å ta opp slike tema,kansje dere synes det er gøy,men absolutt ikke noe gøy for en som har vert utsatt for akkurat dette.
Vet godt at de trailerne som kommer fra østblokklandene ofte har dårlige dekk,å dær skal jeg si meg enig i at det burde være strengere kontroller når de krysser grensa.
Så til fremtiden kan dere tenke over at det faktisk er meneskeliv som har gått tapt,neste gang kan det jo være noen dere kjenner eller noen dere er glad i, da blir det ikke like moro å se slike bilder å gjette hvilken bil det en gang var osv. osv. Dette til ettertanke.... :x

Lagt inn: 13 des 2005, 13:45
av Eirik N396
Datapaal N526 skrev:
Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
på hvilket grunnlag kan du si det?
det handler om bevegelsesmengde, p = m * v
og impuls, I = Fres * t = dp

dette er et elastisk støt.. men vi kan ikke se på det som fullstendig elastisk(selv om dette hadde vært enklere), i og med at bilen er blitt så kraftig deformert, så det er lettere sagt enn gjort å føre energiregnskap her, men det er klart at lastebilen vil merke lite eller ingenting, sammenlignet med personbilen!

Lagt inn: 13 des 2005, 14:36
av kenny n277
En lastebil skur godt den, har en kamerat som kjører, han skudde en personbil på tvers foran seg i to kvartaler uten å merke no(allt gikk godt med han i personbilen, litt sinna da). det er ganske utrolig da. :shock: Tror heller ikke det er påbudt med vinterdekk på tunge kjøretøy bare en har nok mønster kan de kjøres hele året.

Lagt inn: 13 des 2005, 16:39
av oddi N108
Runar N403 skrev:
Surbotaab N369 skrev:
ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...
Det spørs litt på hva slags bil dette er snakk om. Hvis bilen er ekstremt liten, kan den faktisk sprette unna, mener å ha hørt at dette har skjedd med en 2cv, jeg husker ikke hvor eller når jeg hørte dette, kun at bilen ble litt bulkete, og som sagt spratt vekk. Hva slags hastigheter lastebilen eller 2cv'en kan ha hatt aner jeg ikke.

mvh oddi

Lagt inn: 13 des 2005, 16:49
av Kristian N70
oddiN108 skrev:
Runar N403 skrev:
Surbotaab N369 skrev: Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...
Det spørs litt på hva slags bil dette er snakk om. Hvis bilen er ekstremt liten, kan den faktisk sprette unna, mener å ha hørt at dette har skjedd med en 2cv, jeg husker ikke hvor eller når jeg hørte dette, kun at bilen ble litt bulkete, og som sagt spratt vekk. Hva slags hastigheter lastebilen eller 2cv'en kan ha hatt aner jeg ikke.

mvh oddi
Haha! Må vel ha hatt 0,5km/t den 2CV`en og lastebilen da :lol:

Lagt inn: 13 des 2005, 17:45
av Pål N526
Skjæveland N396 skrev:
Datapaal N526 skrev:
Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
på hvilket grunnlag kan du si det?
det handler om bevegelsesmengde, p = m * v
og impuls, I = Fres * t = dp

dette er et elastisk støt.. men vi kan ikke se på det som fullstendig elastisk(selv om dette hadde vært enklere), i og med at bilen er blitt så kraftig deformert, så det er lettere sagt enn gjort å føre energiregnskap her, men det er klart at lastebilen vil merke lite eller ingenting, sammenlignet med personbilen!
Helt korrekt.. skulle bare høre om noen kunne forklare det teoretisk:p har fysikk jeg å:p

Lagt inn: 13 des 2005, 20:00
av Ottar N398
:roll: :-k [-o<