Moderator: Moderatorer
Tror du må ta på deg brillene og lete en gang til...Skjæveland N396 skrev:ja, jeg har solgt bilen, og lurer på hvor jeg finner slikt skjema..!vet ikke helt hva det egentlig heter, men jeg skal altså registrere at bilen skifter eier.. sikkert noen som har solgt biler her før, så
jeg lette på biltilsynets hjemmesider, men fant ikke stort..
hehe....Skjæveland N396 skrev:vet ikke heeelt hva du saabcab mente nå, men jaja..altså, jeg har sjekket hos biltilsynet, og gadd ikke sjekke vegvesenet, fordi jeg leste hos biltilsynet at det IKKE måtte forveksles med vegvesenet, og da kom jeg fram til at jeg trodde det var biltilsynet jeg burde lete hos.. men der tok jeg visst feil..! nå har jeg ihvertfall fått det jeg lette etter, og må si meg fornøyd..!
Stemmer det.. Sålangt har jeg bare brukt gammelt når jeg selger/har kjøpt, men har jo nytt vognkort nå, så ved neste salg blir det det nye som skal leveres.. Mne fremdeles er det jo mange der ute med gammelt vognkort..Hjelle, N6 skrev:hehe....Skjæveland N396 skrev:vet ikke heeelt hva du saabcab mente nå, men jaja..altså, jeg har sjekket hos biltilsynet, og gadd ikke sjekke vegvesenet, fordi jeg leste hos biltilsynet at det IKKE måtte forveksles med vegvesenet, og da kom jeg fram til at jeg trodde det var biltilsynet jeg burde lete hos.. men der tok jeg visst feil..! nå har jeg ihvertfall fått det jeg lette etter, og må si meg fornøyd..!
Biltilsynet er det ingenting som heiter, det som heitte Biltilsynet tidligare no heiter Statens Vegvesen. Kontora dit vi henvender oss for å registrere bilar, avlegge førarprøver osb. heiter Trafikkstasjonen.![]()
Freshmaker; er det snakk om eit registert køyretøy med nytt vognkort MÅ en bruke del to av vognkortet for å få omregistrert bilen. På 90-en var det eit slikt nytt vognkort, der hadde naturligvis den forrige eigaren surra vekk det nye vognkortet. Eg tok derfor med det gamle som låg i bilen når eg skulle omregistrere bilen. Reagerte litt på at det stod på vognkortet at det var gyldig til ein dato i juli 2005, spurde tom tidligare eigar om dei hadde fått nytt vognkort tilsendt, noko dei påstod dei ikkje hadde fått. Når eg då kom til trafikkstasjonen vart det fullt baluba, då det kom opp på systemet at nytt vognkort av utsendt, og at då del to skulle brukast. Måtte dermed sette igong heile apparatet, enda opp med at forrige eigar måtte melde vognkortet tapt, fysst då fikk eg omregistrert bilen på meg. Det heile tok vel nærmare ei veke meir enn normal saksgong... Dette sjølv om eg hadde med salgsmeldinga på det gamle vognkortet i korrekt utfyllt stand.