Godkjenning av bilen etter motorbyttet
Lagt inn: 26 apr 2006, 14:59
Fikk time 30. mai i Fr.stad til godkjenning av bilen etter motorbyttet.
Det syns jeg var litt drøyt å vente, så jeg spurte om de hadde ledig noen andre steder før den tid. Da sa dama i telefonen at om jeg ville så hadde de ledig på Lillehammer kl 0845 i dag (ringte midt på dagen i går).
Hoppet opp av senga kl 0400, og satt kursen mot Lillehammer kl 0430.
Vel fremme tok kontrolløren et drag på "stripa" utenfor hallen der, og kjørte den inn. Første han bemerket var at jeg hadde Tüv-papirer på senkesettet, og det betydde jo at jeg ikke hadde det orginale Saab sportchassiet som GM hadde skrevet i brevet.
Alt han gjorde for å kontrollere motorinnfestningen var å så vidt dytte på motoren, og vrikke litt på noen tynne slanger ved innsuget. Plutselig utbryter han: "Oi, sitter intercooler på denne bilen! Det står det ikke noe om i brevet fra GM/Saab!!"
Hallo, det sitter intercooler på små dieselbiler også!! Man kan undre om disse folka er kvalifisert til jobben sin..
Han skulle ringe og sjekke opp litt, og så ringe meg senere. Under telefonsamtalen forteller han at Tüv-papiret er ugyldig hvis jeg ikke letter vekten på bilen med 110 kg, da det sto nede på siden på Tüv-papiret visstnok. Noen som vet hvorfor?
En annen pussig ting jeg sjekket nå her hjemme, er tykkelsen på H&R fjærene vs. Saab Sportchassi, 14,5mm på H&R, 13,5mm på Aerofjærer.
Enden på visa blir at jeg viser bilen med orginalt Saab sportchassi, dette er nettopp bestilt fra SP.
Og til slutt vil jeg rette en takk til Børre som stakk innom, og tok med oss en tur til verkstedet hans! Det var veldig koselig av deg, Børre!!
Det syns jeg var litt drøyt å vente, så jeg spurte om de hadde ledig noen andre steder før den tid. Da sa dama i telefonen at om jeg ville så hadde de ledig på Lillehammer kl 0845 i dag (ringte midt på dagen i går).
Hoppet opp av senga kl 0400, og satt kursen mot Lillehammer kl 0430.
Vel fremme tok kontrolløren et drag på "stripa" utenfor hallen der, og kjørte den inn. Første han bemerket var at jeg hadde Tüv-papirer på senkesettet, og det betydde jo at jeg ikke hadde det orginale Saab sportchassiet som GM hadde skrevet i brevet.
Alt han gjorde for å kontrollere motorinnfestningen var å så vidt dytte på motoren, og vrikke litt på noen tynne slanger ved innsuget. Plutselig utbryter han: "Oi, sitter intercooler på denne bilen! Det står det ikke noe om i brevet fra GM/Saab!!"

Hallo, det sitter intercooler på små dieselbiler også!! Man kan undre om disse folka er kvalifisert til jobben sin..

Han skulle ringe og sjekke opp litt, og så ringe meg senere. Under telefonsamtalen forteller han at Tüv-papiret er ugyldig hvis jeg ikke letter vekten på bilen med 110 kg, da det sto nede på siden på Tüv-papiret visstnok. Noen som vet hvorfor?
En annen pussig ting jeg sjekket nå her hjemme, er tykkelsen på H&R fjærene vs. Saab Sportchassi, 14,5mm på H&R, 13,5mm på Aerofjærer.

Enden på visa blir at jeg viser bilen med orginalt Saab sportchassi, dette er nettopp bestilt fra SP.
Og til slutt vil jeg rette en takk til Børre som stakk innom, og tok med oss en tur til verkstedet hans! Det var veldig koselig av deg, Børre!!
