2007 93 SS - hvordan fjerne modellbetegnelsen bak?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

KapteinSAABeltann
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 286
Registrert: 18 aug 2007, 15:08
Sted: Averøy

2007 93 SS - hvordan fjerne modellbetegnelsen bak?

Legg inn av KapteinSAABeltann » 06 nov 2007, 10:06

Kunne tenkt meg å fjernet 1.9 tid bokstavene bak på bilen min. Imidlertid tør jeg ikke gå i gang med det uten å vite mer, man vil jo ikke skade kjæledeggen...

Noen som vet hvordan disse bokstavene er festet? Og om det er dobbeltsidig tape, er det mulig å få de av og få til en fin overflate istedet?

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 06 nov 2007, 10:41

Hør med forhandleren, eller profesjonell bilpleie/ lakkverksted. :) Dersom det er hull i stålet under må du få det sparklet og lakket om... Blir jo litt arbeid da... :cry:
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

KapteinSAABeltann
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 286
Registrert: 18 aug 2007, 15:08
Sted: Averøy

Legg inn av KapteinSAABeltann » 06 nov 2007, 11:02

Blir nok ikke aktuelt å legge mye arbeid eller penger i dette, det blir nok gjennomført kun om det er dobbeltsidig tape som er mulig å få bort - og deretter eventuelt polere opp for å få på plass glansen.

Brukeravatar
Kåre N900
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 262
Registrert: 18 jan 2006, 09:31
Sted: Oslo

Legg inn av Kåre N900 » 06 nov 2007, 13:06

Var ingen hull bak på min hvertfall (men det er dog en bensin turbo da).
Bare å plukke av emblemene, fjerne lim-rester og rubbe og polere i vei.
Kåre

9-3 Turbo X
9-3 SS Steg 5 - solgt
NG900 viggen - solgt

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 06 nov 2007, 17:33

Kåre N900 skrev:Var ingen hull bak på min hvertfall (men det er dog en bensin turbo da).
Bare å plukke av emblemene, fjerne lim-rester og rubbe og polere i vei.
samme her ingen problem med og fjerne emblemene

mvh

lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 06 nov 2007, 17:34

De er bare limt på, fjernet de på min "gamle" 05 SS. Brukte en kvass kniv og delte tapen. OBS Vær j***lig forsiktig så du ikke skader lakken. Om du ikke vil gjøre det selv, stikk på et lakkverksted, de er kløppere på det der.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
quist
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 178
Registrert: 06 okt 2007, 12:31
Medlemsnummer: N1111
Navn: Henning
Bil: OG9-3
Sted: Stavanger

Legg inn av quist » 06 nov 2007, 18:02

Fint med "Clean look" biler. Har selv fjerna emlemer på min bil, å bytta ut skiltholderen med en uten reklame, sweet !
Saab OG9-3 2.0T BSR Steg 1 - Til salgs
VW Polo 1.6 TDI Bluemotion

Brukeravatar
Morten N106
Overload!!!
Innlegg: 1207
Registrert: 21 mar 2003, 01:00
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Morten N106 » 06 nov 2007, 18:38

Jeg fjernet mine emblemer med sytråd tilslutt ... snike de innved og "sage" av limet ...

Går med noen meter tråd, men dette var den mest skånsomme metoden jeg kunne komme opp med ihvertfall :)
'98 9-5 2.0t
'74 V4 96

If you can’t beat them, arrange to have them beaten.-George Carlin

KapteinSAABeltann
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 286
Registrert: 18 aug 2007, 15:08
Sted: Averøy

Legg inn av KapteinSAABeltann » 06 nov 2007, 18:58

Morten N106 skrev:Jeg fjernet mine emblemer med sytråd tilslutt ... snike de innved og "sage" av limet
Dette var ikke dumt. Så får vi bare spørre fruen pent om tilgang til syskrinet....

Det ser litt dumt ut med dobbel Hirsch-eksos bak med 4" enderør når det står 1.9 tid på lokket...får vel slenge på en aero-spoiler istedet.
:)

Brukeravatar
Claus N201
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 922
Registrert: 06 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: 201
Navn: Claus Kristoffersen
Sted: Kjeller

Legg inn av Claus N201 » 06 nov 2007, 20:59

Jeg har brukt fiskesene på samme måte som sytråd og det funket.

Har også brukt varmluftspistol (forsiktig) men da satt det ganske mye lim igjen.

savicevic
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 67
Registrert: 29 okt 2005, 19:36

Legg inn av savicevic » 06 nov 2007, 21:21

Jeg har brukt fiskesene og det går helt fint.

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 06 nov 2007, 21:45

hvorfor ikke kjøpe en sprayboks med label off på biltema, så slipper man verktøy :wink:
Funker kanon.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 07 nov 2007, 00:54

3M Sitrusrens er også topp for limrester.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 07 nov 2007, 09:12

Børre N17 skrev:3M Sitrusrens er også topp for limrester.
Den er topp for det meste :wink: Men ikke vask på plenen da blir det stor flekk med brunt gras:P Kanskje ikke akkurat så farlig på denne tida men...

Tåler lakken denne rensen da? Har tenkt tanken på å bruke den litt på panseret for å fjerne fluer, men har ikke gjort det i frykt for at det skal bli skjolder i lakken.... Sterke saker.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

KapteinSAABeltann
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 286
Registrert: 18 aug 2007, 15:08
Sted: Averøy

Legg inn av KapteinSAABeltann » 07 nov 2007, 09:21

Har brukt sitrusrens til å fjerne selvklebende profilering og det satte ingen merker i lakken. Så lenge det ikke står noen advarsler på etiketten tror jeg at man er trygg.

Imidlertid har jeg mine tvil om at det er særlig sunt å bruke den til periodisk vedlikehold, men et engangstilfelle skader neppe.

EDIT: Plukket merkene av med bare fingrene for et øyeblikk siden. Litt utrolig at slikt sitter på hele bilens levetid...

Mon tro om jeg skal fjerne 93 merket også...

Svar