Endelig Saab eier igjen

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Tommy N528
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 31 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: N528
Navn: Tommy H.
Sted: Oslo

Endelig Saab eier igjen

Legg inn av Tommy N528 » 04 jun 2009, 09:20

Jaja da var det en Saab utenfor huset igjen, vel og merke bare en gammel "suger" mener en glede allikevel. Da er det jo selvsagt bare å spørre å grave om alt mulig på forumet igjen etter en lang periode uten bil. Fyrer løs med nr.1 2009: Kan man bruke E85 på en 900 2,3 94 mod? Nr.2: Hvis man på mirakuløst vis skulle komme over ett gammelt turbovrak hvor motor er ok, er det da muligheter for å bytte over til "sugern" uten for store problemer?

Vi ses! :D

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Endelig Saab eier igjen

Legg inn av Ingvar N629 » 04 jun 2009, 09:29

1: Nei i utgangspunktet ikke. Du kan tilsette noen få % men det er det da ikke noe poeng i å gjøre.

2: Ja det er jo mulig, men det er "litt" jobb, så da må det da være bedre å kjøpe en lik bil MED turbo.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Tommy N528
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 31 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: N528
Navn: Tommy H.
Sted: Oslo

Re: Endelig Saab eier igjen

Legg inn av Tommy N528 » 11 jun 2009, 13:33

Takk for svar. Enig i det med turbo ja, men siden jeg bare hadde ca.25k til rådighet og bilen er en utrolig kul og fin modell(bortsett fra litt rust hehe) så klarte jeg ikke å dy meg. Er litt høyt prisnivå på turbo utgavene når de er rundt 15 år gamle med ukjent vedlikeholdsstatus syns jeg. Så får heller bli en turbo neste gang :D !

Svar