Saab 96-95
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Saab 96-95
Lurte på om om alle framskjermer til langfront kan brukes om hverandre uansett årsmodell på 95 og 96? Er det noen eksempler på 95 med runde hjulbuer bak?
Styrer med DAB og AUX
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Saab 96-95
Det er nok andre som kan dette bedre enn meg, men jeg tror framskjermene går om hverandre på alle langfront 95 og 96, men om du skal ha helt riktig skjerm må du jo passe på om du skal ha gamle skjermer med hull kromlist eller nyere uten hull. (Om du får tak i skjerm med hull for list, er det jo mulig å legge igjen disse om du skulle hatt uten hull.)
Runde hjulbuer bak, altså custom-skjermer med rund hjulbuekant?
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Eirik N396 skrev:Det er nok andre som kan dette bedre enn meg, men jeg tror framskjermene går om hverandre på alle langfront 95 og 96, men om du skal ha helt riktig skjerm må du jo passe på om du skal ha gamle skjermer med hull kromlist eller nyere uten hull. (Om du får tak i skjerm med hull for list, er det jo mulig å legge igjen disse om du skulle hatt uten hull.)
Som Eirik sier, så går alle forskjerme om hverandre. Foruten hull til chromlistene så skiller det også på om det er skjermer med eller uten hull for blinklys foran. (fra 1969->)
Finnes bare en variant av baksjermenes åpning. Dog er de litt forskjellig plassering av tanklokkhullet på de før og etter 1969. (Gjelder også bakskjermene til 96)
"Alt" fra totakt til turbo
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Var om det var mulig å montere skjerm uten blinklys på bil som originalt har blinklys jeg egentlig tenkte på. Og ja eirik, var eksempler på custom hjulbue jeg tenkte på.
Styrer med DAB og AUX