Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1366
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Jeg har fjernert rester av sølvfarge på grillen, slik at den er helt svart nå. Og så har jeg limt fast taktrekket og montert det inn i bilen igjen
- Turbo-HF
- 1,5 bar
- Innlegg: 392
- Registrert: 24 mar 2008, 16:50
- Medlemsnummer: N1349
- Navn: Hans Fredrik
- Bil: Volvo C70 Cab 2,0 LT
- Sted: Oslo
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Kjørt fra en stakkar i ringopel som prøvde seg.. Gutt i Auda 200'en tapte, gitt, haha, alltid like moro når de ikke har sjans!
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Ikke rart at programmet funka dårligEdHunter N815 skrev:Montert ny turbo på 9-5en, og vips så forsvant problemet med ørten feilkoder og meget dårlig effekt.
Det viste seg da at under motorbyttet for to uker siden hadde jeg klart å miste en liten bolt nedi innløpsrøret (eventuelt kan det ha skjedd under demontering før jeg kjøpte motoren, men det kan jeg ikke akkurat bevise).
Dermed hadde turboen nøyaktig 0 blader igjen etter første oppstart, og motoren fikk ikke mye til luft. Forstod ikke mye av det hele først, ulydene hørtes mest ut som tenningsbank. Feilsøkte det meste, men til slutt kom jeg frem til at det måtte være turboen. heldigvis var turboen bra på gamlemotoren jeg nettopp hev ut, så det var bare å bytte til den.
Har blitt et par kjøreturer rundt på bygda i dag, første gangen 2,3en går ordentlig. Var litt forskjell på orginal 2,0t og 2,3t steg 1 ja. Har ikke hatt det så gøy siden jeg fikk 9000 på tunet første gangen.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Hei , fleiper du ellerEdward N812 skrev:Bare kjører og vasker bilen min om dagen jeg da.
Og jo, bytta til nye bilstein og H&R foran og bak, pluss nye bærekuler og fremre foringer på bærearm her om dagen. Med nye lagerstøtter selvsagt. Merka så godt som INGEN forskjell fra flere år gamle sachs sportsdempere med H&R fjærer, kontra nye bilstein dempere med nye H&R fjærer. Skuffa
Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Hehe.. Helt sant Bent. Sachs demperne og H&R fjærene som jeg forresten kjøpte av dere for noen år siden (eller noe) må ha vært i bedre stand enn antatt
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Hei , ja da såEdward N812 skrev:Hehe.. Helt sant Bent. Sachs demperne og H&R fjærene som jeg forresten kjøpte av dere for noen år siden (eller noe) må ha vært i bedre stand enn antatt
Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Innlegg: 580
- Registrert: 16 mai 2007, 22:10
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Joa, skulle bytte klosser bak på 9-5'n, bannet og sværta lenge før jeg fikk av nederste bolten på kalipern.. Er det meninga at man må ta bort demper'n eller noe for å få ei pipe rett på? Var jo nesten ikke plass til skralla innpå der, og forlenger måtte trees rundt dempern Men fikk den nå av til slutt, rund og fin i kantene..
Rev ut de gamle klossene, og skulle ha i de nye, den som skulle sitte innerst mot stemplet gikk fint, men da ble det ikke plass til den som skal sitte ytterst.. Ja, stempelet var pressa helt inn. Kan det skje at klossene har blitt levert med for mye belegg?? Har liksom ikke lyst til å begynne å slipe ned klossene heller..
Så da var det bare å returnere til start, hive inn de gamle klossene, og rusle slukøret innatt..
(Prøver nok på nytt igjen en dag jeg har bedre tid..)
Rev ut de gamle klossene, og skulle ha i de nye, den som skulle sitte innerst mot stemplet gikk fint, men da ble det ikke plass til den som skal sitte ytterst.. Ja, stempelet var pressa helt inn. Kan det skje at klossene har blitt levert med for mye belegg?? Har liksom ikke lyst til å begynne å slipe ned klossene heller..
Så da var det bare å returnere til start, hive inn de gamle klossene, og rusle slukøret innatt..
(Prøver nok på nytt igjen en dag jeg har bedre tid..)
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Du er ikke den eneste som driver med bremsejobb for tida.
Skal skifte skiver foran jeg da. Men bolten som holder skiva sitter så fordømt fast.
Prøvd både å banke inn torx og flattjern. Endte til slutt opp med å måtte borre. Og når jeg endelig har fått lagd passende hull, og begynner å legge press på grisepikken, så knekker den F*** meg inni bolten!
Så jeg må litt i tenkeboksen.
Skal skifte skiver foran jeg da. Men bolten som holder skiva sitter så fordømt fast.
Prøvd både å banke inn torx og flattjern. Endte til slutt opp med å måtte borre. Og når jeg endelig har fått lagd passende hull, og begynner å legge press på grisepikken, så knekker den F*** meg inni bolten!
Så jeg må litt i tenkeboksen.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Hørt om slagskrutrekker , koster en hundrings og er perfekt for slike skruer.
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Eventuelt spraye på med rustløser med en gang når man kjenner at skruen sitter, og så ta en hammer og slå noen kraftslag på baksiden av skrujernet når det står inn i skruen. Da løsner de alltid, værtfall på jobb.freddy85 skrev:Hørt om slagskrutrekker , koster en hundrings og er perfekt for slike skruer.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Jepp, både slagtrekker og rustløser er prøvd.
Men kampen er ikke over enda.
EDIT: Neste metode blir lufttrykkhammer, sånn man bruker på nagler osv. Får noen til å holde den mot der skruen sitter, mens jeg vrir. Da pleier ting å løsne.
Men kampen er ikke over enda.
EDIT: Neste metode blir lufttrykkhammer, sånn man bruker på nagler osv. Får noen til å holde den mot der skruen sitter, mens jeg vrir. Da pleier ting å løsne.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1366
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
JEg har byttet battri på kjærra. I det jeg skulle skr til polskoen på plusspolen knakk den av. (Orginal sak fra 88 laget av kobber ) Så da måtte man bytte denne også!
- Borge N1805
- 0.7 bar
- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Har fått felgene i dag ...19" hirsch
Følte meg som 18 år igjen
Følte meg som 18 år igjen
QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Har fått tetta alle eksoslekkasjene under bilen og bestilt chip.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Rambraut N1491 skrev:.... og bestilt chip.
Hva har du bestillt da? Ikke KCR-boks håper jeg?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor