Forhandlerskryt.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Forhandlerskryt.

Legg inn av Helge » 30 jun 2011, 15:47

Mulig det finnes en slik tråd, men jeg fant den ikke.

For to dager siden fikk jeg avskiltningsbegjæring på 9-5`en i posten. Manglende EU.
Litt forundret siden bilen var vist i februar! Hadde EU hos Saab på Lillehammer. De hadde ikke tid til etterkontroll, så den tok jeg på et uavhengig verksted. Bilen ble godkjent og alt var iorden. Trodde jeg.
Ringte til verkstedet, og han fant ikke bilen på sin datamaskin. Småirritert ringte jeg til en kompis på Mekonomen, og han kunne fortelle at jeg hadde rett, bilen hadde vært både hos Saab og på det andre verkstedet.
Igår reiste jeg til Saab på Lillehammer for å hente et papir som det andre verkstedet måtte ha. Fortalte historien og de spurte om jeg hadde med meg bilen. Det hadde jeg. De kjørte den rett inn, sjekket det som var byttet og godkjente den. Hvor mye skal dere ha, spurte jeg. Ingenting, var svaret.
Idag trengte jeg en bunnpannepakning til en 2.5 V6. Hamar hadde ikke, Gjøvik hadde ikke. Der hadde de ikke hatt V6 deler de siste 6 årene!
På Lillehammer hadde de. Såklart de hadde, de hadde jo flere V6`er gående i området, så de måtte jo ha noen deler på lager. Kan nevnes at Saab på Gjøvik skulle ha 385,- for pakningen. Saab på Lillehammer skulle ha 185,-
Dette er ikke første gangen jeg har opplevd meget god service på Lillehammer, så jeg synes de fortjener skryt. :worship:
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Arnesl N1394
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 580
Registrert: 16 mai 2007, 22:10
Medlemsnummer: N1394
Navn: Arne Slaatsveen
Bil: Saab 9-5 Estate -01
Sted: Brumunddal

Re: Forhandlerskryt.

Legg inn av Arnesl N1394 » 30 jun 2011, 20:39

Enig med deg der, Helge!
Har ikke hatt bilen på service på Lillehammer (grunnet praktiske årsaker), men merker det fort på serviceinstillingen hos folkene der! Har vært innom der flere ganger i forbindelse med delekjøp etc. og de er alltid særdeles hjelpsomme, trivlige og har alltid tid til en Saab-prat! Trenger ikke en gang å spørre om å få rabatt heller :mrgreen:

Skal ikke slenge drit om andre, men av årsaker jeg tror jeg har nevnt her tidligere, så har jeg nok besøkt Øyhus på Gjøvik for siste gang..

Men hvordan er pris-policyen til de forskjellige forhandlerene? Eks. bremseklosser bak til 9-5: Øyhus Gjøvik: 905,- Stensgård Lillehammer: ca. 600,- .. Den pakningen/ring i ventildekselet (venstre side bak) til veivhusventilasjonen (og-93): Øyhus: 170,-, Autostrada Hamar: Gratis (mumlet noe om 30,- eller noe..) :roll: Har sikkert flere eksempler også uten at jeg husker de nøyaktig. (disse prisene var før det i det hele tatt var snakk om rabatter) Er det normalt med lokale variasjoner i pris?
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Forhandlerskryt.

Legg inn av Ingvar N629 » 30 jun 2011, 22:07

Jeg var innom på Lillehammer flere ganger for en del år tilbake, da jeg jobbet på den kanten av landet. Alltid imøtekommende og hjelpsomme, kan nevne som eksempel en gang jeg sto med defekt spenningsregulator på min gamle og900. Jeg klarte akkurat å komme meg til forhandleren som ikke bare hadde delen på lager, men kundemottakeren gikk ut og monterte den, gratis! Maken finner man ikke mange steder!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Hallgeir N74
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 40
Registrert: 30 apr 2010, 21:05
Medlemsnummer: 74
Navn: Hallgeir
Bil: 9.5 2,3T, NG900T, 99GL, 96v4
Sted: Skjåk, Oppland

Re: Forhandlerskryt.

Legg inn av Hallgeir N74 » 06 jul 2011, 22:20

Henger meg på denne jeg også. Hos Stensgård er servicen veldig bra! Ikke sitter du igjen med en følelse av å ha blitt rana etter et besøk heller.
Og Johansen på delelageret er enkelt og greitt rett mann på rett plass! =D>
M04 9-5 2,3t Vector estate (familywagon)
M96 900T 3d (solgt!)
3x99GL (M80,82,83)
2x96v4 (M71,72)
M69 VW Boble (arv..)
M79 Ford Taunus 2,0 V6 (første bilen..), M86 Ford Sierra RS Cosworth
M06 Toyota Hiace D4D AWD (arbeidsbilen..)

Brukeravatar
Daniel V
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 30
Registrert: 23 mai 2009, 00:13
Medlemsnummer: N1694
Navn: Daniel Valderhaug
Bil: 03 9-5 2.0t
Sted: Karmøy
Kontakt:

Re: Forhandlerskryt.

Legg inn av Daniel V » 29 jul 2011, 23:02

Har en Saab 9-5 som jeg kjøpte i 2009. Fikk opp Check Engine et par dager etterpå.
Kjørte til Magnus Hope i Haugesund, fortalte damen i skranken at jeg hadde fått opp CE lyset. Hun gikk da ut på verkstedet og etter 2 minutter kommer det en kar ut med tech2 å leste av feilkoden.(Tennkasett kaputtski). Gikk inn til hun i skranken, tok frem lommeboken spurte hva hun skulle ha. Ingenting! :)

Hadde et turbohavari i mai(?) 2010 hvor jeg da også gikk til Magnus Hope for å få den skiftet.
Min mor og jeg hentet bilen 3 dager etterpå, hvorpå jeg startet bilen, kikket i motorrommet og under bilen for oljelekasjer. Ingenting...
Min mor kjørte 9-5en mot Karmøy hvor vi bor, jeg ligger like bak i drosjebilen som jeg kjører.
Etter ca 10min kjøring så kjenner jeg brent oljelukt. Tenker ikke noe særlig over det før vi kommer rett over Karmsund bro..
Jeg legger meg helt opp i baken på 9-5 åpner vinduet, og ja.. BRENT OLJE.... I forbannelse roper jeg F i H, tar opp mobilen å ber min mor stoppe... Stopper på en shellstasjon, ut av bilen ned på bakken.. Jo der renner det en liten stråle ned langs bunnpannen.. Ringer Magnus Hope, Litt sint i stemmen å sier at HER STÅR JEG! Hun ba meg ringe naf.
Joda som sagt så gjort, Likvogna kom etter 30min, kjørte rett ut til Magnus Hope. I det Likvogna stopper utforbi, kommer damen i skranken "løpende" med 3 mekanikere rett bak.
Rett inn på verkstedet, opp på løftebukk og fant ut med det samme hvor feilen lå. Oljeretur fra turbo var ikke teitet skikkelig. De teitet røret og vasket under bilen.
Ja de hadde gjort EN feil, men når di ordner opp etter seg så kjapt, ja da kan jeg ikke annet en å SKRYTE!

Og når det er noe man lurer på eller trenger til SAABen så er Magnus Hope rett plass å gå!(synes hvertfall jeg)

Thumbs up for Magnus HOPE i Haugesund!
Mvh Daniel V

03, SAAB 9-5 2.0t, Magic by SAAB!
11, VW Tiguan 2.0TDI 4Motion drittbil

Brukeravatar
Freakshow N1674
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 309
Registrert: 22 sep 2006, 18:07
Medlemsnummer: N1674
Navn: Thomas
Sted: Trondheim

Re: Forhandlerskryt.

Legg inn av Freakshow N1674 » 30 jul 2011, 16:16

Må si meg meget misunnelig over deres tilgjengelighet på kompentente og serviceinnstilte verksteder. Her er dem kommet seg noget, men kjenner meg fremdeles ikke igjen i historiene som legges ut her :P . Har hørt mye godt om Saab-verkstedet i Lillehammer :)
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Re: Forhandlerskryt.

Legg inn av KongerudN344 » 17 aug 2011, 21:37

Jeg prøvde SAAB City på snarøya sist 9-3'en bad om service og blei veldig godt fornøyd med servicen der :-) Var i tillegg noen småfeil som ble rettet for en billig penge mens bilen var inne. Siden jeg har ett stykke å reise satt jeg å ventet litt på slutten. Det øsregnet ute og når bilen var ferdig parkerte kundemotageren den nyvaska bilen (!) inne i salgshallen slik at jeg fikk satt inn barnevogna slik at jeg slapp å bli blaut :-) Så var det bare å betale og kjøre den nyvaska bilen ut av hallen :-) Østlandet trenger en slik SAAB forhandler!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Svar