Har no beluttet å bytte ut min gamle Opel med Saab 93 Aero Cab.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28269035
Har kikka litt rundt på forumet å egentlig funnet lite om 93 aero cab, men har funnet masse om olje prob. Så lurer på om noen kan gi noen gode råd om denne modellen. Jeg bor i Trondheim å bilen står i Asker og Bærum så vil vite litt om disse moddelene før jeg dra å henter den
Saab 93Aero cab
Moderator: Moderatorer
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Saab 93Aero cab
Heisann. Det er generelt lite å si stygt om denne bilen. Hvis du ønsker det så kan jeg muligens ta en titt på den for deg da den er rett rundt hjørnet av der jeg bor =)
Re: Saab 93Aero cab
Ja hadde du gidda å ta deg bryet med å se på den så hadde jeg vert evig takknemelig
Men fikk snakka såvidt med dem forige fredag å dem var stengt i uka hær. Så har du tid på mandag hadde det vert kjempe bra
Men fikk snakka såvidt med dem forige fredag å dem var stengt i uka hær. Så har du tid på mandag hadde det vert kjempe bra
Re: Saab 93Aero cab
Den ligger vel på veien som en silikonpupp originalt, men med litt senk, subframe og en liten klamme som fester styrestaget blir det nok en meget underholdende bil:)
(dette sier jeg som aldri har eid en 9-3, men det er jo det som er gjengs oppfatning av bilen)
wheeler dealers hadde forøvrig et program om denne bilen (dog ikke aero) som kan være nyttig å få med seg, ligger vel på youtube:)
mvh oddi
(dette sier jeg som aldri har eid en 9-3, men det er jo det som er gjengs oppfatning av bilen)
wheeler dealers hadde forøvrig et program om denne bilen (dog ikke aero) som kan være nyttig å få med seg, ligger vel på youtube:)
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Saab 93Aero cab
Det du refererer til som oljeproblem er vel det beryktede oilsludge. Dette er ikke et utbredt problem på 9-3, det rammer i hovedsak 9-5. Det kan likevel være greit å være obs på at service er fulgt og veivhusventilasjon oppgradert. Ut over det så er dette bra biler, som med litt oppgraderinger i understell slik det nevnes, er rett så underholdende å kjøre rundt i.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Saab 93Aero cab
Prøvekjører den en tur etter jobb i dag
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Saab 93Aero cab
Samme motor, og 9-3 er ikke bedre. Jeg har en teori om at det er verre på biler med autolat, fordi de motorene i stor grad tøffer rundt på 1500 rpm, og det er en større andel autolat på 9-5 enn på 9-3. Tro meg, motoren i og9-3'n til kjerringa ser ut som om den er dekorert med slagghaugen fra en sovjetisk kullgruve innvendig, og bilen har gått 105k km. Den går, men det er bare å kaste hele greia.EdHunter N815 skrev:Det du refererer til som oljeproblem er vel det beryktede oilsludge. Dette er ikke et utbredt problem på 9-3, det rammer i hovedsak 9-5. Det kan likevel være greit å være obs på at service er fulgt og veivhusventilasjon oppgradert. Ut over det så er dette bra biler, som med litt oppgraderinger i understell slik det nevnes, er rett så underholdende å kjøre rundt i.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Saab 93Aero cab
Da har jeg prøvekjørt og tittet på bilen for de som er interessert.
Det var en del småskader på frontfanger som ikke er beskrevet i salgsannonse, som bla en grei sprekk nederst i fangeren. Det er også en god dose steinsprut. Det kunne også ha vært beskrevet hvilken tilstand setene er i. Disse var ikke "mint condition" men ikke ubrukelige heller.
Ett hjul var ikke balansert helt perfekt. Kundne merke en (meget) svak vibrasjon med enkelte hastigheter.
På den positive siden så kan jeg melde om at alle pixler i SID og ACC panelene fungerer
Mye støtte igjen i setene, altså ikke nedsittet
Softtop mekanisme fungerte upåklagelig
Ingen rariteter med understellet (ingen knirke, gnage eller klunkelyder)
Rattet går rett, bilen drar rett.
Bremsene er toppers
Antispinn fungerte
Har komplett Servicehistorikk (dog klassisk 20k mellom hver service)
Selger er villig til å vippe av toppdekselet dersom evt kjøper ønsker å få oilsludge sjekket
//Johan
Det var en del småskader på frontfanger som ikke er beskrevet i salgsannonse, som bla en grei sprekk nederst i fangeren. Det er også en god dose steinsprut. Det kunne også ha vært beskrevet hvilken tilstand setene er i. Disse var ikke "mint condition" men ikke ubrukelige heller.
Ett hjul var ikke balansert helt perfekt. Kundne merke en (meget) svak vibrasjon med enkelte hastigheter.
På den positive siden så kan jeg melde om at alle pixler i SID og ACC panelene fungerer
Mye støtte igjen i setene, altså ikke nedsittet
Softtop mekanisme fungerte upåklagelig
Ingen rariteter med understellet (ingen knirke, gnage eller klunkelyder)
Rattet går rett, bilen drar rett.
Bremsene er toppers
Antispinn fungerte
Har komplett Servicehistorikk (dog klassisk 20k mellom hver service)
Selger er villig til å vippe av toppdekselet dersom evt kjøper ønsker å få oilsludge sjekket
//Johan