Sat her og leste litt om ein ny bilvoks, då eg kom over ein link om ein som hadde testa den. På rett bil til og med!
Dette setter jo standarden på korleis ein OG skal sjå ut
http://www.dodojuice.com/forum/viewtopic.php?t=2584
Blank Saab!!
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1563
- Navn: Øyvind Skaten
- Bil: '99 Saab 9-5 2.0t
- Sted: Tysnes/Porsgrunn
Blank Saab!!
'99 9-5 2.0t
Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè
-
- Grunnladetrykk
- Navn: Kim
- Bil: 9-5 Vector Estate
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Blank Saab!!
Bilen var blank den, men obs obs! Virusprogrammet mitt hyla og var ikke spesielt glad i siden...
Brom, Brom, Broooooooooooooooooooooooooooooooooooom.
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Høres ut som oversensitiv antivirus, ingenting skjedde her, siden ble scanna men funnet okkimmelim skrev:Bilen var blank den, men obs obs! Virusprogrammet mitt hyla og var ikke spesielt glad i siden...
On-Topic: Det der må prøves
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
-
- 1,5 bar
Dodo Juice er ein kjent internasjonal leverandør av bilpleie, så trur ikkje det er så sannsynlig at sida deira er full av viruskimmelim skrev:Bilen var blank den, men obs obs! Virusprogrammet mitt hyla og var ikke spesielt glad i siden...
'99 9-5 2.0t
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Hm, det der må nok prøvast...
- wanvik
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N2189
- Bil: '07 9-5 2.0t Biopower Estate
- Sted: Trondheim
Vær oppmerksom på at den bilen der var et utrolig godt utgangspunkt!
Uten å ha et veldig bra grunnlag vil en aldri klare å få en slik finish som det der, og voksen gir jo egentlig ikke så mye glans - den skal jo primært beskytte det som ligger innenfor
Tror jeg skal kjøpe Dodo-juice å prøve selv også! De har vel mange forskjellige vokser tilpasset forskjellige typer lakk og farge vel?
EDIT:
Oppdaget at jeg var "en smule" sen her..
Uten å ha et veldig bra grunnlag vil en aldri klare å få en slik finish som det der, og voksen gir jo egentlig ikke så mye glans - den skal jo primært beskytte det som ligger innenfor
Tror jeg skal kjøpe Dodo-juice å prøve selv også! De har vel mange forskjellige vokser tilpasset forskjellige typer lakk og farge vel?
EDIT:
Oppdaget at jeg var "en smule" sen her..
-
- 1,5 bar
Ja, det er heilt sant! Utan eit grundig forarbeid så vil ein aldri få så bra resultatet som det der. Han har nok gjort ein grundig polering med maskin for å fjerna alt av riper før han har lagt voksen. Muleg at han har brukt Lime-prime og, som er eit før-voks produkt som gjer endå meir glans og betre heft for voksen. Voksen gjer stort sett kun den flotte perleeffekten.
Og Dodo-Juice har voksar som er tilpassa forskjellige fargar og ja. Kor mykje det har for seg er ein annan sak
Og Dodo-Juice har voksar som er tilpassa forskjellige fargar og ja. Kor mykje det har for seg er ein annan sak
'99 9-5 2.0t
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1801
- Bil: OG9-3 2.0t 01
- Sted: Rykkinn
Det ligger nok 30-40 timer med maskinpolering bak glansen på den bilen der. Voksen er bare prikken over i'en, og er primært for å beskytte lakken samt gi god vannavstøtende effekt i ettertid. Har "dratt opp" lakken på Saab og andre biler opp til dette nivået (og videre) flere ganger selv. Maskinpoleringen står for minst 95% av glans og blankhet. Min egen steel grey har fått dusinvis av timer med maskin, og er lett å vedlikeholde nå.
Jeg bruker voks fra Dodo innimellom selv, det går dog mest i Swissvax på mine egne biler - men å bruke Lime Prime før f.eks Dodo Supernatural hybrid gir som regel bra avslutning på en godt preppet lakk
Jeg bruker voks fra Dodo innimellom selv, det går dog mest i Swissvax på mine egne biler - men å bruke Lime Prime før f.eks Dodo Supernatural hybrid gir som regel bra avslutning på en godt preppet lakk