Legg inn
av kanonjon » 29 sep 2012, 10:04
Jeg kjøpte min, som var "lagret" i låve og ute på gress/grus. Avskiltet siden 2005. Tidligere eier av denne bilen hadde heldigvis startet den opp i ny og ne, men gadd ikke å se etter fukt etc. Dette resulterte massiv rust i drivaksel gjennomgangene i hjulbetårna, kalipere som var gravrusta til H******, tæring på kritiske komponenter som styrestag og fester til bærearmer, bærearmene var så rusta at man kunne se hull igjennom godset og mye rust på bakakslingen. spesielt på tverrstagsleppene, høyre forskjerm var rusta bort i toppen, og så er det i bunnen av dørere, masse rust.
Jeg er enda ikke ferdig med å pusse opp den bilen, men det kommer seg. Men jeg vil bare si deg at du må forvente litt arbeid og det kan komme opp nye ting når du begynne å mekke på bilen din, så ha et kritisk øye for ting.
Tips : Sjekk de bakre hjulbueveggene, både utenfra ved hjulet og inn i reservehjulsbrønnen, også mellom veggen i brønnen og til selve karosseriet i bilen.
Sjekk også kanalene som går langs begge de bakrehjulbuene.
Sjekk de bakre hjulbuene underteppet/interiørpanelet ved baksetet, der KAN du få en nasty suprise.
Sjekk bakluka (om du har 3dr coupe, vet ikke hvordan det er med de andre typene), alltid vann og fuktighet i bunnen der.
Inspiser de framre hjulbuetårna nøye
Inspiser dørene nøye
Mvh
Jon
Førstebilseier av en 1991 Saab 900 T16
Saab er livet!