Legg inn
av little_e » 21 feb 2014, 00:44
2.2 TiD (Opel Ecotec X22DTH) er en seig motor, som stort sett er ganske problemfri. De eneste problemene er vel et turbohavari, samt at noen har opplevd at bilen er tregstartert (det finnes tråder om dette på forumet). Motoren er vel og merke ingen ny konstruksjon, og du bør ikke forvente noen svært lave forbrukstall.
3.0 TiD V6 (Isuzu DMAX) har det vært en rekke problemer med. De første motorene slet med at sylinderforingene falt ned, noe som igjen førte til motorhavari. Helt hva årsaken til dette var er ukjent, men to av de var at motoren var spesifisert til for liten oljemengde samt at den ikke tålte høye turtall.
Kjøper du en 9-5 med denne motoren, MÅ det være en NY byttemotor fra Saab.
1.9 TiD (Fiat JTD) er generelt en bra motor, men spesielt MY06 og delvis MY07 sliter med virvelspjeldene i innsuget, dog har vel de fleste blitt skiftet nå. EGR er en gjenganger på disse motorene. Denne motoren har registerrem. I 9-5 er alle 1.9 TiD 16v, men i 9-3 finnes det både 8v og 16v. Kom senere i TTiD-utgave i 9-3.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil