"Saab har en fem?rsplan"

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 03 mar 2006, 22:39

Freshmaker N237 skrev:
ottorasmussen N242 skrev:Med "bedre rustet" mener jeg generelt. Sikkerhetsmessig spesielt.
Saaben har et effektivt varmeapparat som nok gir bilen fortere varme i kupeen.
Og en 9-5 med esp er ikke dårlig på glatten heller.
Eller skal dere motsi meg på dette også?
Enig i de tingene.. :D Er egentlig bare fremkommeligheten jeg mener de ikke er best på.. Mne når det først slipper, da er jeg sikker på at saab er best her..
Klart, når man setter seg fast med saaben er det greit med et godt varmeapparat man kan bruke mens man venter på noen som gidder å taue en opp:)

fra spøk til alvor: jeg har kjørt helt ville steder med forestern til mor&far, som jeg aldri ville VURDERT å kjøre med en hvilkensomhelst 2wd-bil, uansett merke, størrelse på hjul, sperrer etc. Har blant annet en halv meter ubrøyta vei på samvittigheten, vanvittig morro:) Mor&far kjøpte 4wd fordi de har bygget hytte, og trengte noe som kunne ta dem dit i all slags vær, nesten uavhengig av brøyting etc...:) Og med de siste ukers snøfall på østlandet, er det jaggu kjekt å ha i lavlandet også:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 04 mar 2006, 01:45

oddiN108 skrev:Klart, når man setter seg fast med saaben er det greit med et godt varmeapparat man kan bruke mens man venter på noen som gidder å taue en opp:)

fra spøk til alvor: jeg har kjørt helt ville steder med forestern til mor&far, som jeg aldri ville VURDERT å kjøre med en hvilkensomhelst 2wd-bil, uansett merke, størrelse på hjul, sperrer etc. Har blant annet en halv meter ubrøyta vei på samvittigheten, vanvittig morro:) Mor&far kjøpte 4wd fordi de har bygget hytte, og trengte noe som kunne ta dem dit i all slags vær, nesten uavhengig av brøyting etc...:) Og med de siste ukers snøfall på østlandet, er det jaggu kjekt å ha i lavlandet også:)

mvh oddi
At bilen har 4wd er ikke alt. Må ha bakkeklaringen også, som mange har. BMW x3 feks. er en bil som er komplett ubrukelig uansett. Men tar seg sikkert bedre frem en 9-5...

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 04 mar 2006, 04:59

Henke N380 skrev:
oddiN108 skrev:Klart, når man setter seg fast med saaben er det greit med et godt varmeapparat man kan bruke mens man venter på noen som gidder å taue en opp:)

fra spøk til alvor: jeg har kjørt helt ville steder med forestern til mor&far, som jeg aldri ville VURDERT å kjøre med en hvilkensomhelst 2wd-bil, uansett merke, størrelse på hjul, sperrer etc. Har blant annet en halv meter ubrøyta vei på samvittigheten, vanvittig morro:) Mor&far kjøpte 4wd fordi de har bygget hytte, og trengte noe som kunne ta dem dit i all slags vær, nesten uavhengig av brøyting etc...:) Og med de siste ukers snøfall på østlandet, er det jaggu kjekt å ha i lavlandet også:)

mvh oddi
At bilen har 4wd er ikke alt. Må ha bakkeklaringen også, som mange har. BMW x3 feks. er en bil som er komplett ubrukelig uansett. Men tar seg sikkert bedre frem en 9-5...
Fælt så glad du var i tyske biler da. :)
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Svar