Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 jun 2006, 11:25
Har lest en del artikkler og bilen bilr jo skrøtet opp i skyene, men er bilen så bra som mange skal ha det til?
Noen svakheter som noen her inne vet om?
Alt taes imot med takk
En annen ting eg kom på er hvor mye du får ut av 2.0t på 175 hk med chip?
-
Henrik N380
- 2.0 bar

- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Legg inn
av Henrik N380 » 13 jun 2006, 13:01
Må vel sies at bilen var bra når den kom!! Men så har andre konkurenter forbedret seg. bla. ny BMW 3-serie som i bunn og grunn er en mye bedre bil. Men så er vel 9-3 greit priset i forhold til hva man får av utstyr etc. Kommer vel en "facelift" i 2007? Men det er en Saab og det gjør den vel automatisk bedre en andre? (NEI)
2,0t er vel i bunn og grunn samme motor som 1,8t. Vet at maptun Steg 1 er likt for disse to motoren og gir 205 Hk, 310 Nm..
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 jun 2006, 13:57
Men bmw`en har vel ikkje den motoren og ligger vel litt høgere i pris?
-
Troll R
- Overload!!!
- Innlegg: 1275
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
-
Kontakt:
Legg inn
av Troll R » 13 jun 2006, 13:59
Skyler skrev:Har lest en del artikkler og bilen bilr jo skrøtet opp i skyene, men er bilen så bra som mange skal ha det til?
Noen svakheter som noen her inne vet om?
Alt taes imot med takk
En annen ting eg kom på er hvor mye du får ut av 2.0t på 175 hk med
chip?
har du fremdeles garanti hadde jeg valgt Hirsch orginal trimm så får du ingen ubehaglige overaskelser ved evt garranti reprasjoner,,,
+ at bilen er lettere og selge senere ....
mvh
lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 jun 2006, 14:03
Hva mener du med hirsch orginaltrim?
Er vel bare en chip?
Eg mener 2.0t 175 hk er den samme som 210 hk og 150 bare forskjellige trimstadier..
Hvis eg kjøper meg en sabb 9-3 så blri det vel rundt 2002 og da tviler eg at eg får garanti med men fattern jobber på sabb verksted og kan laste ned programvare dirkekte der ifra.. var det noe sånt du tenkte på?
-
Lars E. N378
- 2.0 bar

- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
Legg inn
av Lars E. N378 » 13 jun 2006, 15:06
da blir det hirsch av seg selv

2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X
-
Henrik N380
- 2.0 bar

- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Legg inn
av Henrik N380 » 13 jun 2006, 16:29
Skyler skrev:Men bmw`en har vel ikkje den motoren og ligger vel litt høgere i pris?
Det er helt klart! Nå tenkte jeg på nye biler uten å tenke på pris. Men som sakt så er 9-3ss et godtkjøp om man ser på hva man får for pengene!
Bare for å samle sammen en liten oversikt over trim fra de leverandørene jeg vet om..
Speedparts:
9-3 1,8t 150hp 2003-
Steg 1 204hp / 310Nm
Steg 2 208hp / 310Nm
Steg 3 233hp / 370Nm
Steg 4 268hp / 420Nm
9-3 2,0t 175hp 2003-
Steg 1 204hp / 310Nm
Steg 2 208hp / 310Nm
Steg 3 233hp / 370Nm
Steg 4 268hp / 420Nm
Steg 5 300hp / 400Nm
9-3 2,0T 210hp 2003-
Steg 1 247hp / 388Nm
Steg 2 250hp / 390Nm
Nordic Uhr:
9-3 1,8t 150hp 2003-
Steg 1 - 210hk 320Nm
9-3 2,0t 175hp 2003-
Steg 1 - 210hk 320Nm
9-3 2,0T 210hp 2003-
Steg 1 - 245hk 380Nm
Maptun:
9-3 1,8t 150hp 2003-
Steg 1 - 205 Hk, 310 Nm
9-3 2,0t 175hp 2003-
Steg 1 - 205 Hk, 310 Nm
9-3 2,0T 210hp 2003-
Steg 1 - 240 Hk, 340 Nm
Hirsch Performance:
9-3 1,8t 150hp 2003-
Steg 1 - 195HP / 310Nm
9-3 2,0t 175hp 2003-
Steg 1 - 195HP / 310Nm
9-3 2,0T 210hp 2003-
"Steg 1" 230HP / 350 Nm
"Steg 2" 252HP / 370 Nm
Mulig det er noen feil i infoen jeg legger ut, men er bare å gå inn på sidene til Leverandørene..

Bare for å legge til så gjelder vel garantien kun med trim fra Hirsch Performance og Nordic Uhr AB.
Sist redigert av
Henrik N380 den 13 jun 2006, 16:34, redigert 2 ganger totalt.
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 13 jun 2006, 16:30
Dette er et bilforum, her diskuterer vi Saab
Finnes sikkert egnede båtforum for diskusjoner av Sabb
Sorry, klarte ikke å dy meg

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 jun 2006, 16:35
TT N12 skrev:Dette er et bilforum, her diskuterer vi Saab
Finnes sikkert egnede båtforum for diskusjoner av Sabb
Sorry, klarte ikke å dy meg

Bare le iveg du

hehe
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 jun 2006, 16:36
Henke N380 skrev:Skyler skrev:Men bmw`en har vel ikkje den motoren og ligger vel litt høgere i pris?
Det er helt klart! Nå tenkte jeg på nye biler uten å tenke på pris. Men som sakt så er 9-3ss et godtkjøp om man ser på hva man får for pengene!
Bare for å samle sammen en liten oversikt over trim fra de leverandørene jeg vet om..
Speedparts:
9-3 1,8t 150hp 2003-
Steg 1 204hp / 310Nm
Steg 2 208hp / 310Nm
Steg 3 233hp / 370Nm
Steg 4 268hp / 420Nm
9-3 2,0t 175hp 2003-
Steg 1 204hp / 310Nm
Steg 2 208hp / 310Nm
Steg 3 233hp / 370Nm
Steg 4 268hp / 420Nm
Steg 5 300hp / 400Nm
9-3 2,0T 210hp 2003-
Steg 1 247hp / 388Nm
Steg 2 250hp / 390Nm
Nordic Uhr:
9-3 1,8t 150hp 2003-
Steg 1 - 210hk 320Nm
9-3 2,0t 175hp 2003-
Steg 1 - 210hk 320Nm
9-3 2,0T 210hp 2003-
Steg 1 - 245hk 380Nm
Maptun:
9-3 1,8t 150hp 2003-
Steg 1 - 205 Hk, 310 Nm
9-3 2,0t 175hp 2003-
Steg 1 - 205 Hk, 310 Nm
9-3 2,0T 210hp 2003-
Steg 1 - 240 Hk, 340 Nm
Hirsch Performance:
9-3 1,8t 150hp 2003-
Steg 1 - 195HP / 310Nm
9-3 2,0t 175hp 2003-
Steg 1 - 195HP / 310Nm
9-3 2,0T 210hp 2003-
"Steg 1" 230HP / 350 Nm
"Steg 2" 252HP / 370 Nm
Mulig det er noen feil i infoen jeg legger ut, men er bare å gå inn på sidene til Leverandørene..

Bare for å legge til så gjelder vel garantien kun med trim fra Hirsch Performance og Nordic Uhr AB.
Er dette bare ved chip? vet du hva bremser etc er godkjent for?
Edit: en annen ting eg la merke til, hvorfor kan du tune 175 hk mer enn 210 hk`en ? er ikjke dette samme motor da bare at den er på forskjellige trimstadier?
Sist redigert av
Skyler den 13 jun 2006, 16:38, redigert 1 gang totalt.
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 13 jun 2006, 16:38
Skyler skrev:TT N12 skrev:Dette er et bilforum, her diskuterer vi Saab
Finnes sikkert egnede båtforum for diskusjoner av Sabb
Sorry, klarte ikke å dy meg

Bare le iveg du

hehe
Bra du tar en spøk
I tillegg til de firmaene Henke nevner så bør men vel også ta med BSR
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 jun 2006, 17:17
Eg bladde igjennom speedparts sin side og så det at skal eg opp i 268 så byttes det turbo, og da må eg inn å godkjenne den så da blir det veeeeldig dyrt
Men steg 3 ser jo greit ut, men det koster jo nesten 10k mer enn steg 2 og da kommer spm mitt, hva er dette spridere de nevner at eg får med?
Fremre rør med sportskat er vel bare en vanlig sportkat vel?
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 13 jun 2006, 17:55
Spridere=dyser til innsprøytningen....
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 jun 2006, 18:07
Eg har forstått det sånn at det er svært få som godkjenner bilen sin bare med en chip, men hvis eg bytter dysene er det da stor sjangse for at noen skulle finne det ut vet f.eks en kræsj?
-
TorB_N399
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 55
- Registrert: 13 okt 2004, 01:00
- Sted: Sandnes
Legg inn
av TorB_N399 » 13 jun 2006, 21:49
Skyler skrev:Hva mener du med hirsch orginaltrim?
Er vel bare en chip?
Eg mener 2.0t 175 hk er den samme som 210 hk og 150 bare forskjellige trimstadier..
Hvis eg kjøper meg en sabb 9-3 så blri det vel rundt 2002 og da tviler eg at eg får garanti med men fattern jobber på sabb verksted og kan laste ned programvare dirkekte der ifra.. var det noe sånt du tenkte på?
Mener at 2.0T (210hk) har en annen og større turbo enn modellene med liten "t".
Jeg har selv en 2004 modell Aero (210hk, produsert høsten 2003).
Jeg er godt fornøyd med bilen som har vært trofast og kjempegod å kjøre de snart 2 årene jeg har hatt den.
Bilen har knall-gode seter og seteryggen passer meg selv om jeg er lang i ryggen (nakkestøtta i 9-5 som jeg hadde før gnagde i nakken).
Jeg ville styrt unna de første bilene som ble produsert (begynte vel produksjonen høsten 2002) på grunn av mange uforklarlige feil i elektronikken. En kamerat har en flott blå 1.8t som er av første årgang og han er "fed up" av tåpelige feil. Han har nok hat sin første og siste SAAB dessverre.
TorB,
N399, 9-3 SS Aero
