Test av 9-3 SC på Nettavisen
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Test av 9-3 SC på Nettavisen
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Det var mange som ikke helt likte å se en alminnelig GM-stereo i en bil som liksom skal være litt "premium". Vi snakker om samme stereo som man finner i alskens GM-biler i alle prisklasser, noe som ikke akkurat utstråler klasse. Pluss at den høytliggende SIDen er fjernet til fordel for noe greier nede ved speedometeret.
Mange ser dette som enda et overtråkk fra dressene i USA, og nok et skritt bort fra det som er igjen av Saabs egenart.
Mange ser dette som enda et overtråkk fra dressene i USA, og nok et skritt bort fra det som er igjen av Saabs egenart.
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
dette er den nye favelift ,det er kun gjort endringer på interiøret .....lie_N509 skrev:Jøss. Har 9-3 fått 9-5-interiør allerede? Trodde ikke det kom før på faceliften jeg
mvh
lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Sikker? Ryktene sier jo at faceliftet 9-3 kommer samtidig med AWD, og at alt blir presentert på Saab festivalen i juni neste år.mr sc skrev:dette er den nye favelift ,det er kun gjort endringer på interiøret .....lie_N509 skrev:Jøss. Har 9-3 fått 9-5-interiør allerede? Trodde ikke det kom før på faceliften jeg
mvh
lkp
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Dette er faktisk ikke så dumt. Syntes det fungerte kjempe fint da jeg var å kjørte bilen å SAAB caravanen. Du får infoen hver gang du titter på speedometeret i stedet for å flytte blikket fra veien en ekstra gang for å se i boksen oppå dashen. Men det var helt klart mye tøffere med SID'en på dashen!colombo skrev: Pluss at den høytliggende SIDen er fjernet til fordel for noe greier nede ved speedometeret.
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
nei er ikke sikker men de sa at 2007 kommer det en facelift ....så jeg ble skuffet når endringene bare er gjort på innsiden, så jeg forhørte meg litt rundt og fikk tilbake melding at det er dette som er faceliften som skulle komme. men det kan jo være at det kommer en helt ny facelift i juni uten at jeg vet det.Aeroild skrev:Sikker? Ryktene sier jo at faceliftet 9-3 kommer samtidig med AWD, og at alt blir presentert på Saab festivalen i juni neste år.mr sc skrev:dette er den nye favelift ,det er kun gjort endringer på interiøret .....lie_N509 skrev:Jøss. Har 9-3 fått 9-5-interiør allerede? Trodde ikke det kom før på faceliften jeg
mvh
lkp
mvh
lkp
medlemm av macarena performance team
Vanligvis er det nok å sveipe over speedometeret for å lese av farten, det er veldig lett å se viserens stilling. For å lese av små tall må man fokusere, og det er etter mitt syn ikke heldig. Ihvertfall ikke når man hadde en høytliggende SID fra før av. Da snakker vi om et steg tilbake og ikke fremover som vi burde forvente fra Saab. I tillegg fikk man navigasjonsinstrukser i SIDen før, jeg antar at man ikke får det i speedometeret nå?KongerudN344 skrev:Dette er faktisk ikke så dumt. Syntes det fungerte kjempe fint da jeg var å kjørte bilen å SAAB caravanen. Du får infoen hver gang du titter på speedometeret i stedet for å flytte blikket fra veien en ekstra gang for å se i boksen oppå dashen. Men det var helt klart mye tøffere med SID'en på dashen!colombo skrev: Pluss at den høytliggende SIDen er fjernet til fordel for noe greier nede ved speedometeret.
Hele endringen lukter pengemas fra USA, og jeg kan ane mange frustrerte ingeniører i Sverige som har måttet gå med på idiotiet. For ikke å glemme PR-folkene som må selge dette som "sikkert"...
- Hansi N624
- Grunnladetrykk
- Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)
nei er ikke sikker men de sa at 2007 kommer det en facelift ....så jeg ble skuffet når endringene bare er gjort på innsiden, så jeg forhørte meg litt rundt og fikk tilbake melding at det er dette som er faceliften som skulle komme. men det kan jo være at det kommer en helt ny facelift i juni uten at jeg vet det.mr sc skrev:Sikker? Ryktene sier jo at faceliftet 9-3 kommer samtidig med AWD, og at alt blir presentert på Saab festivalen i juni neste år.
mvh
lkp[/quote]
Ryktene er fortsatt at det kommer ny facelift til sommeren på saab festivalen, det virker som det blir AWD og noen rykter sier også 350hk aero, men det er vel litt optimistisk. Det nye interiøret på 07 modellene er kun en vanlig årsmodell endring
Hans Fredrik "Hansi" N624
'02 Mini Cooper
'02 Mini Cooper