Utstyrspakker

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 25 mar 2007, 15:23

Misunnelig? For min del er det jo bare jeg som kjører bilen (deler du den med så mange Jokke? :P ) og da er det virkelig ikke nødvendig å stille setet og speilet hver gang :lol:
04' 9-3ss 1.8t

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 25 mar 2007, 18:22

lie_N509 skrev:Misunnelig? For min del er det jo bare jeg som kjører bilen (deler du den med så mange Jokke? :P ) og da er det virkelig ikke nødvendig å stille setet og speilet hver gang :lol:
Nødvendig er det selvfølgelig ikke, men tøft! 8) Trenger jo ikke 200 hk heller med mindre du drar henger hele tiden,men du verden hvor tøft det er.. :wink:
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 25 mar 2007, 20:16

Joa, men jeg ser heller nytteverdien i 200hk enn elektrisk sete for de som faktisk ikke stiller på setet. Med mindre Jokke faktisk kjører det litt frem og tilbake hver gang han skal kjøre :P
04' 9-3ss 1.8t

vegarj
Innlegg: 13
Registrert: 18 mar 2007, 01:28

Legg inn av vegarj » 06 apr 2007, 22:39

Et annet spørsmål er hvorfor koster en Aero fra -01 "bare" ca 250 k?? Jeg syns prisforskjellen mellom 2.0T og Aero er ganske lite i forhold til hk og sammenlignet med andre bilmerker. Hva er grunnen??

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 07 apr 2007, 08:57

vegarj skrev:Et annet spørsmål er hvorfor koster en Aero fra -01 "bare" ca 250 k?? Jeg syns prisforskjellen mellom 2.0T og Aero er ganske lite i forhold til hk og sammenlignet med andre bilmerker. Hva er grunnen??
Det at Aeroer er for spesielt interesserte gjør at prisen på disse ofte er lav i forhold til hva du får. Fra ca 280' for du også en 2002 9-5 Aero. Dette er biler som kostet ca 200000 mer enn en vanlig 2,3 t nye.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
carreraclubsport N824
Innlegg: 19
Registrert: 16 des 2006, 00:52
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg inn av carreraclubsport N824 » 07 apr 2007, 10:47

Om man trenger el. sete eller ei avhenger selvfølgelig av bruken. Jeg er veldig glad for at vi har det i familiebilen da jeg er ca 180 cm høy og samboeren 160 cm.... Da har vi såpass forskjellige innstillinger av sete og speil at det hadde vært veldig mye styr hver gang vi skulle bruke bilen om det ikke hadde vært elektrisk. Om dette evt er verdt 10.000 kr er jo et spørsmål som kan diskuteres, men enige kommer man aldri til å bli. Vi har forskjellige meninger og preferanser, er vel nettopp derfor man kan krysse av på slike ting når man kjøper bil. Oppvarmet frontrute har jeg og, sikkert mange som rister på hodet av det også (faktisk standardutstyr) men gud så kjekt det er :)


Christian
'89 928 S4
'92 928 GTS
'99 9-3 2.0 SE
'03 A8 4.2 Quattro

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 07 apr 2007, 10:53

carreraclubsport skrev:Om man trenger el. sete eller ei avhenger selvfølgelig av bruken. Jeg er veldig glad for at vi har det i familiebilen da jeg er ca 180 cm høy og samboeren 160 cm.... Da har vi såpass forskjellige innstillinger av sete og speil at det hadde vært veldig mye styr hver gang vi skulle bruke bilen om det ikke hadde vært elektrisk. Om dette evt er verdt 10.000 kr er jo et spørsmål som kan diskuteres, men enige kommer man aldri til å bli. Vi har forskjellige meninger og preferanser, er vel nettopp derfor man kan krysse av på slike ting når man kjøper bil. Oppvarmet frontrute har jeg og, sikkert mange som rister på hodet av det også (faktisk standardutstyr) men gud så kjekt det er :)


Christian
Enig, har alltid lurt på hvorfor alle biler har oppvarmet bakrute og ikke frontrute. Har vel noe med dugg å gjøre kanskje. Uansett er oppvarmet frontrute og varme i rattet noe jeg helst ser Saab kommmer med i nær fremtid (hvis de ikke har det da)
04' 9-3ss 1.8t

Kim_H N822
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 56
Registrert: 04 jul 2006, 16:05
Sted: Ski

Legg inn av Kim_H N822 » 08 apr 2007, 12:43

Bare lurer på om det er de samme utstyrs pakkene til 9-3 også?
Saab 9000CSE 2.3 turbo aut. M95
(solgt) På leting etter "ny" saab!

Brukeravatar
95Vector
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 155
Registrert: 02 feb 2007, 23:40
Medlemsnummer: N883
Bil: MY05 9-3 Aero cab.

Legg inn av 95Vector » 10 apr 2007, 21:07

he he alt utstyr er unødvendig ................helt til du har hatt det selv................en stund ......å DA .................digger du det!!! 8)
HIRSCH - More powerful, more dynamic, more elegant – and even more enjoyable to drive

Brukeravatar
95Vector
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 155
Registrert: 02 feb 2007, 23:40
Medlemsnummer: N883
Bil: MY05 9-3 Aero cab.

Legg inn av 95Vector » 10 apr 2007, 21:09

Av det jeg kan se er det generelt det samme utstyret å få til begge seriene. Så det er bare å krysse av på bestillingseddelen..
HIRSCH - More powerful, more dynamic, more elegant – and even more enjoyable to drive

Svar