NG900 Turbo!
Moderator: Moderatorer
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
NG900 Turbo!
I dag har jeg vært hos en kompis og sett på en NG900 turbo, med 185 hester.
Jeg har "litt" lyst på denne, og beste av alt er at han muligens tar min og900i i innbytte, med litt mellomlegg selvsagt!
Må bare si at denne var helt RÅ å kjøre, fy flate så den gikk!
Men et par ting jeg lurer på..
Synes girkassen var litt "treg" i forhold til pappa sin. Han har NG900, uten turbo vel og merke.. er det noe spess med kassen i turboen som gjør at den er litt tregere? Måtte nesten ta litt i for å få gire, kan dette løses med oljeskift?
En annen ting er pris.
Jeg har en Og900i, 1993.. Rimelig strøken.
Dette er en Saab 900 SE, med turbo og 185hk, 1994. Også strøken, men rust på venstre bakskjerm, og litt på bakluken.
Hva er en grei pris i mellom ca? Prøver å finne sider for å finne listepris, men finner bare halvveis åndsvake sider.
Og det kunne jo også være greit å vite om det er flere plasser jeg bør se etter rust, og om det er noe annet jeg må sjekke?
På forhånd takk, hilsen Magnus!
håper dette var rett forum å poste i
Jeg har "litt" lyst på denne, og beste av alt er at han muligens tar min og900i i innbytte, med litt mellomlegg selvsagt!
Må bare si at denne var helt RÅ å kjøre, fy flate så den gikk!
Men et par ting jeg lurer på..
Synes girkassen var litt "treg" i forhold til pappa sin. Han har NG900, uten turbo vel og merke.. er det noe spess med kassen i turboen som gjør at den er litt tregere? Måtte nesten ta litt i for å få gire, kan dette løses med oljeskift?
En annen ting er pris.
Jeg har en Og900i, 1993.. Rimelig strøken.
Dette er en Saab 900 SE, med turbo og 185hk, 1994. Også strøken, men rust på venstre bakskjerm, og litt på bakluken.
Hva er en grei pris i mellom ca? Prøver å finne sider for å finne listepris, men finner bare halvveis åndsvake sider.
Og det kunne jo også være greit å vite om det er flere plasser jeg bør se etter rust, og om det er noe annet jeg må sjekke?
På forhånd takk, hilsen Magnus!
håper dette var rett forum å poste i
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Pris avhenger jo også endel av kilometerstand, og generell vedlikehold. Men en grei ng900 Turbo uten klima ligger på ca 70-75 tusen.
Giroverføringene på ng900/og9-3 har aldri vært noe særlig, men om den er knotete og sette i reversje, så kanskje klutsjen er slitt?
Giroverføringene på ng900/og9-3 har aldri vært noe særlig, men om den er knotete og sette i reversje, så kanskje klutsjen er slitt?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 67
- Registrert: 12 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N325
- Navn: Stian Sommerstad
- Bil: Saab 9-5 Estate
- Sted: Kapp
kommer til rust så sjekk dårene! jeg må bytte begge dørene på min! Jeg har ikke merka noe til "treg" giring på min vs. en ng900i. ellers kan det også være greit å se litt på kanalen på begge sider visst du kommer til og bakstillingen! bakstillinge er som regel ikke noe å bekymre seg for! døre er pri.
2000 Saab 9-5 Estate
N325
N325
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Gi sandpapiret og sandblåseutstyret en utfordring?Charly skrev:kommer til rust så sjekk dårene! jeg må bytte begge dørene på min! Jeg har ikke merka noe til "treg" giring på min vs. en ng900i. ellers kan det også være greit å se litt på kanalen på begge sider visst du kommer til og bakstillingen! bakstillinge er som regel ikke noe å bekymre seg for! døre er pri.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Treig giring kan bero på att länkaget som sitter mellan girspak och girkasse går treigt.
Det kan betyda att det må skiftes om ikke länge.
Det kan också bero på gammal olja i girkassa.
Mvh
Det kan betyda att det må skiftes om ikke länge.
Det kan också bero på gammal olja i girkassa.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
Okei. Min er gått 193, den andre er gått 205 eller noe, skal foreslå 20k~ i mellom ca.
Har en kjenning som er billakkerer, tror jeg skal få han til å se over den, etter rust.
Kan jo prøve å bytte girolje, men om det er "länkaget" som må byttes.. hva går dette ut på, og ca hva vil det koste?
Han skal bytte alle demperne, og bremseskivene foran (er allerede byttet bak).
Takk for svar! Magnus.
Har en kjenning som er billakkerer, tror jeg skal få han til å se over den, etter rust.
Kan jo prøve å bytte girolje, men om det er "länkaget" som må byttes.. hva går dette ut på, og ca hva vil det koste?
Han skal bytte alle demperne, og bremseskivene foran (er allerede byttet bak).
Takk for svar! Magnus.
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Kan vel også være motorfeste?
Rust:
Se etter rust på dør terskelen bakdøra i hjørne nederst rundt den "rust" beskyttelse filmen, se også i skjøten ovenfor.
Sjekk også alltid venstre side av bilen bedre enn høyre side, siden denne siden får mest juling med tanke på motgående trafikk.
Lykke til med handelen
mvh
Turban
Rust:
Se etter rust på dør terskelen bakdøra i hjørne nederst rundt den "rust" beskyttelse filmen, se også i skjøten ovenfor.
Sjekk også alltid venstre side av bilen bedre enn høyre side, siden denne siden får mest juling med tanke på motgående trafikk.
Lykke til med handelen
mvh
Turban
900 SE 2.0T RIP
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
er vel tilfeldigvis ikke denne du lurer på?
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 102&page=4
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 102&page=4
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det tviler jeg STERKT på, den bilen er/var på gjøvik og villmann er i narvik.Mats900SQR skrev:er vel tilfeldigvis ikke denne du lurer på?
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 102&page=4
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik