Tråden er lagt ned.
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
Ser bra ut detta! Husk å ikke stramme boltene mellom subframe og bærearmene før bilen står på hjula da.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:39, redigert 1 gang totalt.
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
Jeg har aldri fått ut en sånn bolt helt... heldigvis trenger man sjelden å røre den ved vanlige reparasjoner
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:39, redigert 1 gang totalt.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:39, redigert 1 gang totalt.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:39, redigert 1 gang totalt.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:40, redigert 2 ganger totalt.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:40, redigert 1 gang totalt.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:40, redigert 1 gang totalt.
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
Wow. Det var litt av et svar du fikk. Ganske imponerende, synes jeg.
For Walbro 255-pumpa må du også jobbe litt med innsatsen for at det skal passe. Ikke rare greiene og du ser det når du plukker den gamle fra hverandre. Lurt å ha en Dremel for hånden.
For Walbro 255-pumpa må du også jobbe litt med innsatsen for at det skal passe. Ikke rare greiene og du ser det når du plukker den gamle fra hverandre. Lurt å ha en Dremel for hånden.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
Jeg har kjørt med Deatschwerks-pumpe i årevis på både E85 og bensin. Fungerer utmerket. Anbefaler DW200 fremfor de større, med mindre du vil bygge om returen fra fuelrailen og montere en BTR med større flowkapasitet. Behold uansett standard bensintrykk på 3 bar, med mindre softwaren din er laget for noe annet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:40, redigert 1 gang totalt.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
.
.
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:40, redigert 1 gang totalt.
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
,
Sist redigert av Positiv den 05 nov 2017, 22:40, redigert 1 gang totalt.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.
Hvor har jeg skrevet det? Det jeg skriver er at du ikke kan gå opp i bensintrykk uten å endre programmet. Derimot vil en pumpe med for stor kapasitet kreve høyere flowkapasitet på BTR, ellers vil det påvirke bensintrykket (på lav motorlast).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan