Tråden er lagt ned.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Låst
Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.

Legg inn av Kristian N2215 » 15 jan 2017, 01:43

Ser bra ut detta! Husk å ikke stramme boltene mellom subframe og bærearmene før bilen står på hjula da.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.


Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.

Legg inn av Kristian N2215 » 15 jan 2017, 12:00

Jeg har aldri fått ut en sånn bolt helt... heldigvis trenger man sjelden å røre den ved vanlige reparasjoner :-)
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.







Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.

Legg inn av TiaZzz » 27 jan 2017, 14:00

Wow. Det var litt av et svar du fikk. Ganske imponerende, synes jeg.

For Walbro 255-pumpa må du også jobbe litt med innsatsen for at det skal passe. Ikke rare greiene og du ser det når du plukker den gamle fra hverandre. Lurt å ha en Dremel for hånden.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.

Legg inn av Ingvar N629 » 27 jan 2017, 14:50

Jeg har kjørt med Deatschwerks-pumpe i årevis på både E85 og bensin. Fungerer utmerket. Anbefaler DW200 fremfor de større, med mindre du vil bygge om returen fra fuelrailen og montere en BTR med større flowkapasitet. Behold uansett standard bensintrykk på 3 bar, med mindre softwaren din er laget for noe annet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan




Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Renovering av motor, understell, girkasse og motorrom.

Legg inn av Ingvar N629 » 27 jan 2017, 22:42

Hvor har jeg skrevet det? Det jeg skriver er at du ikke kan gå opp i bensintrykk uten å endre programmet. Derimot vil en pumpe med for stor kapasitet kreve høyere flowkapasitet på BTR, ellers vil det påvirke bensintrykket (på lav motorlast).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Låst