Hva har du gjort med bilen din IDAG?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 29 aug 2007, 23:03

I dag har jeg demontert hele dasjbordet i bilen min for å få ut varmeaperatet. Også har jeg unnet ut hva som var galt, et hul i det ene røret til varmeaperat registeret. så nå må jeg bytte et rør. men bytter begge med en gagn da. Så jeg slipper den Dritt jobben igjen.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brede N979
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 142
Registrert: 28 jul 2007, 13:54
Medlemsnummer: N979
Navn: Marius
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Nardo, Trondheim

Legg inn av Brede N979 » 29 aug 2007, 23:08

Skifta alt av oljer i "nybilen", 87 900 T8 vell og merke, justert tomgang, samt skiftet et sett med nye klosser fram. Kvinnemennske som hadde den før meg hadde kjørt mangfoldige mil med metalklosser...
95 Saab 9000 Aero - "Kone" bilen
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD

eiluN506
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 849
Registrert: 25 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: 506
Navn: Eimund Lunde
Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
Sted: Sandnes

Legg inn av eiluN506 » 29 aug 2007, 23:21

Bestillt mere Sveitserplast til 9-5en 8)
Mvh
Eimund

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 30 aug 2007, 00:25

Stått og titta på den:P Ellers har jeg hjulpet Bjørk med diverse ting på bilen hans.

Dette er BTW side nr 100 på denne tråden. På tide og gjøre den sticky??

Mvh Johan

Brukeravatar
Bjørk N1057
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 311
Registrert: 12 mai 2007, 12:11
Medlemsnummer: N1057
Navn: Øivind Bjørklund
Sted: Rykkinn, Bærum

Legg inn av Bjørk N1057 » 30 aug 2007, 06:46

Ja, var vel igår det her.

Jeg bytta olje, plugger og oljefilter, fylte spylevæske og servovæske, testa Johan's LMM, og den går som en kule :D

Fiksa også radiatorvifta, de idiotene som hadde den før meg hadde kobla den opp til strømmen til magnetventilen, og viftestrømmen til magnetventilen :P

Men kom et godt stykke på vei!

Takk til Johan og Bech
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT

x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 30 aug 2007, 11:45

I dag har jeg lat den stå hjemme, litt vansklig å kjøre bil uter ratt :lol:

Så jeg har måtte site på med en F***. gleder meg til Saaben er i orden igjen. Men nå spørs det vel om jeg rekker å få på Viggen plasten før lanstrefet. :( Får se om tiden strekker til. :?
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Legg inn av Pasient N657 » 30 aug 2007, 18:26

Montert hvite blinklys. :P

I helga så skal det ryddes og støvsuges innnvendig, og da skal speedparts dørmattene inn. Så skal nye skiver og klosser på foran. Og etter det så skal den vaskes.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 30 aug 2007, 21:34

Skal vi se... Idag har jeg faktisk fått gjort en del...

Skrudd sammen diverse interiør biter etter montering av skinn seter 8)
Renset og behandlet skinnsetene.
Ladet opp batteriet så den startet igjen :D
Luftet clutchen så den funker skikkelig...
Satte på panseret igjen etter en lang tid uten....


Også det viktigste...

Var ute på en prøvetur og kan ikke annet enn å si at jeg har fått en "ny" bil etter at understellet har blitt byttet.... :twisted: :twisted:

Fikk vite at det var en forskjell, MEN at det var en SÅ stor forskjell hadde jeg ikke trudd.......

Litt småfinish så klar for landstreffet 8)
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 30 aug 2007, 21:55

Satte på "nye" dekk i dag. Samt, lokaliserte en bulk i felgen :(
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Legg inn av Peter » 30 aug 2007, 22:16

I dag prøvde jeg og pappa å skru ut bunnpanna, men det var vist ikke så lett som det så ut, mange bolter som man ikke kom til, også satt flere av dem noe helt jævlig, og torx bolter som sitter er ikke lett å få ut når spora begynner å bli dårlige :evil:
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 30 aug 2007, 22:27

Johan N828 skrev: Dette er BTW side nr 100 på denne tråden. På tide og gjøre den sticky??
Trenger jo ikke det, den er jo alltid langt oppe. :lol:

Ontopic: I dag har jeg bestilt olje, filter og noe mitsubishi deler, samt snakket med oppretter om å rette og lakkere panseret.
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Legg inn av Isdahl N1069 » 30 aug 2007, 23:33

I dag har jeg bytta oljefilter og skifta olje ;) Var litt gulere den nye olja jah... :P
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
Tor 2.2TiD
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 37
Registrert: 08 aug 2007, 16:09

Legg inn av Tor 2.2TiD » 31 aug 2007, 00:17

Monterte nye pærer i sprederne, nyinnkjøpt på biltema.
Ene funka selvfølgelig ikke :evil:
så de gamle ble montert inn igjen :lol: hohoho
GO biltema GO GO :arrow: :D

janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

Legg inn av janerik171187 » 31 aug 2007, 00:47

idag så har jeg peilet olja, så greit ut men tenkte å bytte på motoren etterhvert, girkassa så den like fin ut som når jeg helte den på etter siste drivknutebytte :P

imorra så skal jeg sjekke litt inni apc boksen, kanskje modde litt :P

(skader ikek å få noen tips evnt hehe :P, har og en topic på trimming som venter på svar)
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 31 aug 2007, 10:57

Bilen stoppa på vei til jobb i går, midt i rushen... Kjørte den opp på fortauet på starteren, og etter ti sek feilsøking satsa jeg på bensinpumpa. Ringte to kompiser som var på forelesning rett ved som kunne løpe ut og dytte bilen litt unna, den ene ble satt igjen som vakt i tilfelle parkeringsetaten kom med tauebil, og vi andre to løp og hentet bilen hans, henta bensinpumpe og lett verktøy hjemme hos meg. Pumpa ble bytta (knakk selvsagt plastnippelen til returen, og måtte modde), var ei uoriginal trimpumpe, men det passa etter litt modding. Selvsagt var det for lite strøm på batteriet til å starte nå, etter at jeg hadde kjørt den ut av køen på starteren. Ingen hadde slepetau, så det ble en ny kjøretur på kameraten min, fortsatt i rushen :twisted: . Bilen ble omsider dratt igang, og jeg møtte litt forsinket på jobb med ny bensinpumpe. Spjellhuset mitt satte selvsagt CE på veien, så jeg må prøve å resette det i dag...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar