Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
- be_foto N710
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 24 jun 2006, 18:05
- Medlemsnummer: N710
- Navn: Bjørn Erik
- Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
- Sted: Blystadlia
- Kontakt:
I dag har jeg demontert hele dasjbordet i bilen min for å få ut varmeaperatet. Også har jeg unnet ut hva som var galt, et hul i det ene røret til varmeaperat registeret. så nå må jeg bytte et rør. men bytter begge med en gagn da. Så jeg slipper den Dritt jobben igjen.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 142
- Registrert: 28 jul 2007, 13:54
- Medlemsnummer: N979
- Navn: Marius
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Nardo, Trondheim
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Ja, var vel igår det her.
Jeg bytta olje, plugger og oljefilter, fylte spylevæske og servovæske, testa Johan's LMM, og den går som en kule
Fiksa også radiatorvifta, de idiotene som hadde den før meg hadde kobla den opp til strømmen til magnetventilen, og viftestrømmen til magnetventilen
Men kom et godt stykke på vei!
Takk til Johan og Bech
Jeg bytta olje, plugger og oljefilter, fylte spylevæske og servovæske, testa Johan's LMM, og den går som en kule

Fiksa også radiatorvifta, de idiotene som hadde den før meg hadde kobla den opp til strømmen til magnetventilen, og viftestrømmen til magnetventilen

Men kom et godt stykke på vei!
Takk til Johan og Bech
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
- be_foto N710
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 24 jun 2006, 18:05
- Medlemsnummer: N710
- Navn: Bjørn Erik
- Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
- Sted: Blystadlia
- Kontakt:
I dag har jeg lat den stå hjemme, litt vansklig å kjøre bil uter ratt
Så jeg har måtte site på med en F***. gleder meg til Saaben er i orden igjen. Men nå spørs det vel om jeg rekker å få på Viggen plasten før lanstrefet.
Får se om tiden strekker til. 

Så jeg har måtte site på med en F***. gleder meg til Saaben er i orden igjen. Men nå spørs det vel om jeg rekker å få på Viggen plasten før lanstrefet.


Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Montert hvite blinklys. 
I helga så skal det ryddes og støvsuges innnvendig, og da skal speedparts dørmattene inn. Så skal nye skiver og klosser på foran. Og etter det så skal den vaskes.

I helga så skal det ryddes og støvsuges innnvendig, og da skal speedparts dørmattene inn. Så skal nye skiver og klosser på foran. Og etter det så skal den vaskes.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Skal vi se... Idag har jeg faktisk fått gjort en del...
Skrudd sammen diverse interiør biter etter montering av skinn seter
Renset og behandlet skinnsetene.
Ladet opp batteriet så den startet igjen
Luftet clutchen så den funker skikkelig...
Satte på panseret igjen etter en lang tid uten....
Også det viktigste...
Var ute på en prøvetur og kan ikke annet enn å si at jeg har fått en "ny" bil etter at understellet har blitt byttet....
Fikk vite at det var en forskjell, MEN at det var en SÅ stor forskjell hadde jeg ikke trudd.......
Litt småfinish så klar for landstreffet
Skrudd sammen diverse interiør biter etter montering av skinn seter

Renset og behandlet skinnsetene.
Ladet opp batteriet så den startet igjen

Luftet clutchen så den funker skikkelig...
Satte på panseret igjen etter en lang tid uten....
Også det viktigste...
Var ute på en prøvetur og kan ikke annet enn å si at jeg har fått en "ny" bil etter at understellet har blitt byttet....


Fikk vite at det var en forskjell, MEN at det var en SÅ stor forskjell hadde jeg ikke trudd.......
Litt småfinish så klar for landstreffet

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
I dag prøvde jeg og pappa å skru ut bunnpanna, men det var vist ikke så lett som det så ut, mange bolter som man ikke kom til, også satt flere av dem noe helt jævlig, og torx bolter som sitter er ikke lett å få ut når spora begynner å bli dårlige 

N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
- Tor 2.2TiD
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 37
- Registrert: 08 aug 2007, 16:09
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
idag så har jeg peilet olja, så greit ut men tenkte å bytte på motoren etterhvert, girkassa så den like fin ut som når jeg helte den på etter siste drivknutebytte 
imorra så skal jeg sjekke litt inni apc boksen, kanskje modde litt
(skader ikek å få noen tips evnt hehe
, har og en topic på trimming som venter på svar)

imorra så skal jeg sjekke litt inni apc boksen, kanskje modde litt

(skader ikek å få noen tips evnt hehe

1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Bilen stoppa på vei til jobb i går, midt i rushen... Kjørte den opp på fortauet på starteren, og etter ti sek feilsøking satsa jeg på bensinpumpa. Ringte to kompiser som var på forelesning rett ved som kunne løpe ut og dytte bilen litt unna, den ene ble satt igjen som vakt i tilfelle parkeringsetaten kom med tauebil, og vi andre to løp og hentet bilen hans, henta bensinpumpe og lett verktøy hjemme hos meg. Pumpa ble bytta (knakk selvsagt plastnippelen til returen, og måtte modde), var ei uoriginal trimpumpe, men det passa etter litt modding. Selvsagt var det for lite strøm på batteriet til å starte nå, etter at jeg hadde kjørt den ut av køen på starteren. Ingen hadde slepetau, så det ble en ny kjøretur på kameraten min, fortsatt i rushen
. Bilen ble omsider dratt igang, og jeg møtte litt forsinket på jobb med ny bensinpumpe. Spjellhuset mitt satte selvsagt CE på veien, så jeg må prøve å resette det i dag...

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan