Ole-P-N154 skrev:
Sett bilen din på et mørkt sted, sett på lysene uten tåkelys, og gå deretter ca 100 m foran bilen. Se og husk!
Gå deretter tilbake til bilen og sett på tåkelysene, gå tilbake, og se på nytt. Hvis ikke du ser hvorfor du SKAL/MÅ kjøre MED tåkelysene på, ja da får du prøve å hjelpe deg selv......

Spikeren på hodet der!
Rånelys til glede for noen, og til forargrelse for de møtende...
(På min nåværende vogn betyr det at jeg må slå av og på lysene for å oppnå denne effekten - bare det er nok til at jeg ikke hadde giddet - uansett hvor kult det måtte være.

)
Henke:
Jo, da. Som f eks i Holmenkollen er man noe oftere plaget av skodde enn i lavlandet. Og da er både tåkebak og -framlysene kjekke å ha for å se og for å synes.
Kurveeffekten (som jeg synes er svært begrenset) kommer som tidligere til sin rett bare det blir svingete nok og hastigheten går ned.
Tåkelys i kombinasjon med hellys blir litt bakvendt.
Hellys for å få lys langt framme på vegen i kombinasjon med lykter som lyser noen få meter foran bilen?
Jeg har hatt biler med originale tåkelykter i spoileren i 10 år (BMW, Saab, Opel m fl) og siden jeg ikke setter pris på råneeffekten har de hos meg vært i bruk bare 0,3% av tiden...
Men smaken er som baken - den er delt.
Men, jeg hadde ikke giddet å betale for disse "liten-funksjon - svært-utsatte - vise-seg-frem-lyktene" på 9-5en. Like pen/penere uten.
Og, rånere: bruk disse pornolyktene i kombinasjon med park på dagtid - ikke blend oss "gubbene" i mørket!
