Om Saab i "TV2 Hjelper deg" p? torsdag!

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 23 feb 2006, 21:17

Det må jo være over 1 år siden han solgte bilen?
Kom ikke utvidet motorgaranti i 2005?
Han solgte jo bilen før utvidet motorgaranti kom på "banen"...
9³ TurboX

Brukeravatar
oddgeir
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 36
Registrert: 01 sep 2005, 09:27

Legg inn av oddgeir » 23 feb 2006, 22:42

Link til artikkelen på nettavisen:
http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg ... 566756.ece

Personlig gjør dette meg skeptisk til Saab, uansett hva GM måtte mene om hvem som har rett på tilbakebetaling eller ikke. Slik jeg forstår situasjonen, har en Saab-eier måtte betale en dyr reparasjon for en feil GM senere innrømmer skyldes produksjonsfeil, ikke "uheldige omstendigheter" eller "bruksfeil" eller andre bortforklaringer.

De innrømmer faktisk at det var bilen det var noe galt med!

Argumentet for å ikke dekke eiers kostnader er, slik jeg forstår det, at eier i mellomtiden har solgt bilen. :roll:

For meg er ikke dette et spørsmål om hvorvidt eier har rettmessig krav på refusjon eller ikke. For meg er dette et spørsmål om kundeforståelse og servicevilje. Altså: hvilket grunnsyn har du på kundene dine!

Som jeg sa innledningsvis, så gjør dette meg mer skeptisk til Saab. Fordi de i denne sammenhengen viser at de er mer opptatt av å snu seg ut av situasjoner for å spare småbeløp enn å plassere kunden i sentrum og sørge for å snu en negativ opplevelse til noe positivt. Kjøper denne karen EN ny Saab resten av livet sitt, har GM tjent inn igjen de 17.000 kronene det her er snakk om. Anbefaler han Saab til en bekjent og skryter av Saabs ettermarked har de plutselig betydelig ekstrafortjeneste. Dette er åpenbart ikke viktig for GM. Heller ikke god gammel folkeskikk: Når du gjør en feil og får sjansen til å rydde opp, er det god folkeskikk å benytte seg av sjansen.

Saken får ihvertfall meg til å tenke meg om en ekstra gang før jeg bruker en halv million kroner på en bil. Er slett ikke sikker på at jeg vil eksponere meg for denne typen forhandlere. Selv om Saab lager fabelaktige biler, så har det jo hendt før at noe går galt med dem...

/rant over...
Medlem nr. N482

Brukeravatar
Magnus N592
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 174
Registrert: 28 des 2005, 23:51
Sted: Trondheim

Legg inn av Magnus N592 » 23 feb 2006, 22:56

Helt enig Oddgeir!! JÆ**** klønete og helt sinnsykt langt LAAAANGT bak mål!!! Har anbefalt 9-5 til andre, en kamerat skulle handle nyere bruktbil fra Saab-Huset i nærmeste fremtid, men virker som han driter i det nå hørte jeg, noe jeg kan forstå!! Skulle det skje noe må man jo eie bilen for å evt. kunne få igjen noe.. Nesten så man tvinger folk til å sitte med en bil de absolutt ikke er fornøyd med lengre om noe skjer!! Håper de kan lære av at de får så dårlig omtale på nasjonal TV og TAR ANSVAR for de som dette gjelder. Når det er sagt, så er jo utvidet motorgaranti bra, om den brukes rett! ALLE UTLEGG PÅ UTVIDET GARANTI = PENGER TILBAKE UANSETT NÅR DU HADDE UTLEGGET OG/ELLER OM DU HAR SOLGT BILEN I MELLOMTIDEN!! Betaler du 10 000,- skal du ha 10 000 igjen. FERDIG!

(Glad i Saab, men noe måtte ut her nå.. :? )

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 23 feb 2006, 23:19

alt er GM sin feil, det er jeg overbevist om!

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 23 feb 2006, 23:50

Dette er nå uansett dårlig reklame for saab:(
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 24 feb 2006, 08:07

ottorasmussen N242 skrev:Fikk han, så skal jeg ha!
Ja, du eier jo faktisk bilen.. 8)

Så ikke dette, men leste linken her i tråden.. Dette er jo dårlig reklame, og saab sliter vel litt med omdømmet..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Runar N403
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 467
Registrert: 29 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: 403
Navn: Runar Tollan
Bil: 9000, 9-5
Sted: Nord-Østerdalen

Legg inn av Runar N403 » 24 feb 2006, 10:04

Greit nok at det er feil på saaben, det kan jo skje med hvilken som helst bil.. Mitt inntrykk er at det er GM som er syndebukk her.
Jeg har et inntrykk av at GM holder tilbake Saab innimellom. De har jo tross alt skrinlagt mange spennende prosjekter! Kniper igjen pengesekken på feiltidspunkt osv... Correct me if I'm wrong..
Why drive a car, when you can pilote a SAAB ?
Saab 9-5 Estate 2,3t M02
Saab 9000t Airflow M88

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 24 feb 2006, 14:13

oddgeir skrev:Link til artikkelen på nettavisen:
http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg ... 566756.ece

Personlig gjør dette meg skeptisk til Saab, uansett hva GM måtte mene om hvem som har rett på tilbakebetaling eller ikke. Slik jeg forstår situasjonen, har en Saab-eier måtte betale en dyr reparasjon for en feil GM senere innrømmer skyldes produksjonsfeil, ikke "uheldige omstendigheter" eller "bruksfeil" eller andre bortforklaringer.

De innrømmer faktisk at det var bilen det var noe galt med!

Argumentet for å ikke dekke eiers kostnader er, slik jeg forstår det, at eier i mellomtiden har solgt bilen. :roll:

For meg er ikke dette et spørsmål om hvorvidt eier har rettmessig krav på refusjon eller ikke. For meg er dette et spørsmål om kundeforståelse og servicevilje. Altså: hvilket grunnsyn har du på kundene dine!

Som jeg sa innledningsvis, så gjør dette meg mer skeptisk til Saab. Fordi de i denne sammenhengen viser at de er mer opptatt av å snu seg ut av situasjoner for å spare småbeløp enn å plassere kunden i sentrum og sørge for å snu en negativ opplevelse til noe positivt. Kjøper denne karen EN ny Saab resten av livet sitt, har GM tjent inn igjen de 17.000 kronene det her er snakk om. Anbefaler han Saab til en bekjent og skryter av Saabs ettermarked har de plutselig betydelig ekstrafortjeneste. Dette er åpenbart ikke viktig for GM. Heller ikke god gammel folkeskikk: Når du gjør en feil og får sjansen til å rydde opp, er det god folkeskikk å benytte seg av sjansen.

Saken får ihvertfall meg til å tenke meg om en ekstra gang før jeg bruker en halv million kroner på en bil. Er slett ikke sikker på at jeg vil eksponere meg for denne typen forhandlere. Selv om Saab lager fabelaktige biler, så har det jo hendt før at noe går galt med dem...

/rant over...
har fra sikre kilder at intervjuet egentlig varte i 1 time men er redigert ned til ca 3 min . TV2 skremmer deg er også et reality program som er meget useriøse . de klipper og limer slik de selv vill og tar ting ut av samenheng ..
jeg vet også at i denne saken ligger det mye mere bak en 17 000; nok og en misfornøyd kunde .

tror dere skal ta saken med en t-skje .

jeg har vært borti tv2 hjelper deg med test av produkter og da gjaldt det høytrykk spylere (fra da jeg jobbet i Karcher)
de kom og skulle teste ht spylere men visste ikke hvordan type verken størelse pris osv .
testen ble gjort mot 2 andre konkurenter som var større maskiner og dyrere + at de satte på tubodyse (fordel for karcher men ikke riktig i testen )på karcher maskinen og ikke på de andre .testen var helt borti natta dette ble som og teste hyndai getz mot saab 9-5 .

tv2 skremmer deg er et useriøst program som burde annmelde seg selv.
hmm kanskje jeg skal ta og sende de inn til tv2 hjelper deg og se hva som kommer ut av det


mvh

lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 24 feb 2006, 15:19

det som er litt ille er jo at 95% av seerne gjør det de sier er bra og kjøper det som blir best i test..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 24 feb 2006, 16:33

De tre minuttene kosta nok GM noen hundre tusen ja...

Er jo heller ikke første gang SAAB er i tv2 hjelper deg da....

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 24 feb 2006, 17:36

GM = Goddamn Morrons!!
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
oddgeir
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 36
Registrert: 01 sep 2005, 09:27

Legg inn av oddgeir » 24 feb 2006, 19:10

mr sc skrev: har fra sikre kilder at intervjuet egentlig varte i 1 time men er redigert ned til ca 3 min . TV2 skremmer deg er også et reality program som er meget useriøse . de klipper og limer slik de selv vill og tar ting ut av samenheng ..
jeg vet også at i denne saken ligger det mye mere bak en 17 000; nok og en misfornøyd kunde .

tror dere skal ta saken med en t-skje .
Hei Mr. Sc.

Kjenner godt til fra andre saker at TV2s integritet på nyheter og reportasjer generelt har et noe frynsete rykte. Nå er det GMs holdning jeg er mest skuffet over (jf. kommentaren som tillegges informasjonssjef i GM Norge Anita Svanes).

Er det noe du vet i saken som gjør at TV2 Hjelper Deg har snudd rundt på saken? Hvis du kan vise at GM faktisk har et bedre syn både på nåværende og tidligere kunder, er det ingenting som gjør meg lykkeligere. TV2 har jeg ingenting til overs for, så jeg håper virkelig du har rett. Jeg synes det er leit at så bra biler som Saab skal bli spolert av et morselskap som åpenbart ikke er spesielt glad i kunder.

Hilsen Oddgeir
Medlem nr. N482

Brukeravatar
Mats Erik Aasegg
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 257
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: 007
Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
Sted: sprova

motorgaranti

Legg inn av Mats Erik Aasegg » 24 feb 2006, 21:50

:x Få flere til å kjøpe VAG produkter!Der er det ingen som sier noe på verkstedregninger på 10-20000 kroner hvert år! :evil: :evil: :evil: :evil:
Faans folk!Unnskyld hvis jeg støter noen i klubben..... bare lei av sytet til folk!
Se det på en annen side.... kjøp deg en ny saab,kjør x antall år med vanlig service men så skjer det fatale... motorras etter 5-7 år og 150000 km.Resultat ca 15-20000 i rep.. Surt!

Kjøp et annent bilmerke.....,Tysker=høyere service-priser og delepriser sånn jevnt over.Ha bilen i ca 5-7 år og ta to reg.reim-bytter............
Pris????????Kanskje en 10000 hver gang med vannpumpe og hele dritten...
Hva sier folk til det?Helt normalt bilvedlikehold!
2016 Volvo Xc90 D5 Inscription

Brukeravatar
Batman
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 01 okt 2003, 01:00
Kontakt:

Legg inn av Batman » 24 feb 2006, 22:00

Skal man følge GM sin logikk her, så kan jeg kjøpe en bil som har hatt motorras og blitt reparert på garantien, og så kreve å få mine 17 000 kroner fra GM, siden de reparerte den for en tidligere eier.

Brukeravatar
KarsteN536
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 673
Registrert: 13 aug 2005, 01:00
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av KarsteN536 » 24 feb 2006, 22:46

Det hører med til historien at Atle Dyregrov er far til nyhetsanker Sturla Dyregrov i TV2 og dette kan nok ha hjulpet å male reportasjen en "smule". Jeg liker ikke TV2 hjelper deg. Det virker veldig useriøst for min del.

Svar