?ssen senkesett?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Re: åssen senkesett?

Legg inn av sabbus-N252 » 07 mar 2006, 13:33

Viggen-51 skrev:
sabbus-N252 skrev:kan jeg da ta med meg begge vognkortetne og "flytte" over infoen på tilsynet?
Bør være en formalitet! 8)
neppe :(

var oppe på biltilsynet just...hørte med en av apekattene der oppe på verkstedet.... "sjøl om senkesettet er godkjent i en saab, så betyr ikke det at det blir godkjent i enannen saab"


han sa jeg trengte å godkjenningspapirer PÅ NORSK! kan noen tipse meg om åssen jeg får tak i dette til de respektive fjærer som jeg har oppført tidligere i posten??
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 07 mar 2006, 15:16

Ta kontakt med et annet Biltilsyn. Noen av de gutta er jaggu vrange...
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 07 mar 2006, 16:01

Børre N17 skrev:Ta kontakt med et annet Biltilsyn. Noen av de gutta er jaggu vrange...
Har du forresten urlen til de godkjenningspapirene du hadde på lesjöfors-senkesettet? Tror kanskje det hjelper med svenske tüv-papirer fremfor kvalitetsintyg fra speedparts...:)

mvh oddi

som skal eu-godkjenne sin bil før påske:(
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 07 mar 2006, 16:38

Har skifta bredbånd leverandør, så de har jammen sletta det gitt...
Skal se om jeg har de hjemme.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Legg inn av sabbus-N252 » 08 mar 2006, 23:08

oddiN108 skrev:
Børre N17 skrev:Ta kontakt med et annet Biltilsyn. Noen av de gutta er jaggu vrange...
Har du forresten urlen til de godkjenningspapirene du hadde på lesjöfors-senkesettet? Tror kanskje det hjelper med svenske tüv-papirer fremfor kvalitetsintyg fra speedparts...:)

mvh oddi

som skal eu-godkjenne sin bil før påske:(

JA TAKK!....noen som har godkjenningspapirene på lesjöforssettet, så blir jeg evig takknemlig!!!
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 09 mar 2006, 00:02

sabbus-N252 skrev:
oddiN108 skrev:
Børre N17 skrev:Ta kontakt med et annet Biltilsyn. Noen av de gutta er jaggu vrange...
Har du forresten urlen til de godkjenningspapirene du hadde på lesjöfors-senkesettet? Tror kanskje det hjelper med svenske tüv-papirer fremfor kvalitetsintyg fra speedparts...:)

mvh oddi

som skal eu-godkjenne sin bil før påske:(

JA TAKK!....noen som har godkjenningspapirene på lesjöforssettet, så blir jeg evig takknemlig!!!
Jeg sendte mail til elkparts, og de gadd ikke å hjelpe meg, henviste meg bare til der jeg hadde kjøpt senkesettet.. Men det kvalitetsintyg-greiene speedparts har tror jeg neppe holder for det norske biltilsynet:(
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 785
Registrert: 25 des 2005, 01:59
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 09 mar 2006, 04:44

Bestefaren min har et panser stående i fjøsen med dobble riller i panseret. Skal prøve å mase det ifra han. :)
Saab er livet! :)

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Legg inn av Viggen-51 » 09 mar 2006, 18:35

oddiN108 skrev:Jeg sendte mail til elkparts, og de gadd ikke å hjelpe meg, henviste meg bare til der jeg hadde kjøpt senkesettet.. Men det kvalitetsintyg-greiene speedparts har tror jeg neppe holder for det norske biltilsynet:(
Har sendt deg mail med vedlagt skannet bilde av papiret jeg brukte for å få min Aero godkjent med senkesett!

Kan hende det er det samme papiret du har fått fra Speedparts (ikke vet jeg :roll: ), men det funka iallefall fint for meg!

Good luck! 8)

Edit: Ooops var det kanskje DU Sabbus som trengte papirene? Og IKKE Oddi ? :oops: :oops: :lol:
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 09 mar 2006, 18:45

Viggen-51 skrev:
oddiN108 skrev:Jeg sendte mail til elkparts, og de gadd ikke å hjelpe meg, henviste meg bare til der jeg hadde kjøpt senkesettet.. Men det kvalitetsintyg-greiene speedparts har tror jeg neppe holder for det norske biltilsynet:(
Har sendt deg mail med vedlagt skannet bilde av papiret jeg brukte for å få min Aero godkjent med senkesett!

Kan hende det er det samme papiret du har fått fra Speedparts (ikke vet jeg :roll: ), men det funka iallefall fint for meg!

Good luck! 8)

Edit: Ooops var det kanskje DU Sabbus som trengte papirene? Og IKKE Oddi ? :oops: :oops: :lol:
Tusen takk, jeg trengte de også:) nå får vi se til våren da, om de godkjenner dette:) (har etpar andre småmods, men de tror jeg at jeg skal holde kjeft om.. det de ikke vet har de ikke godt av:))
edit: hmm.. hva er iso 9002? er det noe jeg kan bruke som vedlegg?:)
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 09 mar 2006, 18:57

ISO 9002 är ett kvalitetsäkringsystem...

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Legg inn av Viggen-51 » 10 mar 2006, 16:37

oddiN108 skrev:edit: hmm.. hva er iso 9002? er det noe jeg kan bruke som vedlegg?:)
mvh oddi
:oops: :oops: Var visst enda et dokument som hørte til.... :oops: :oops:

Sendte det nettopp til deg pr. mail. 8) 8)
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 13 mar 2006, 14:38

Var og hørte med biltilsynet i larvik idag.. viste de papirene jeg fikk av viggen-51, og lurte på om de kunne godta de. "jada, har godkjent bil med dette settet før, bare ta med papirene når du viser bilen" var svaret..:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Svar