Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Jeg har hatt Astraen en liten tur innom verksted i dag Giroverføringa var moden for litt nye foringer. Etter besøket blei klutsjen så fryktelig rar. Var bare så vidt jeg fikk trykt inn klutsjen.. Sier jo selvfølgelig i fra, men han mener det bare er justeringa som har justert seg litt og syntes klutjsen kjennes fin ut. Ville sikkert ha helg.
Så når jeg kommer hjem så gir jeg meg ikke, klutsjen skal ikke være sånn. Begynner å etterforske litt og finner en skrutrekker som ligger mellom girkassa og klutsjwiren sånn at den blir i veien Kasta skrutrekkeren og vips så var problemet borte
Så når jeg kommer hjem så gir jeg meg ikke, klutsjen skal ikke være sånn. Begynner å etterforske litt og finner en skrutrekker som ligger mellom girkassa og klutsjwiren sånn at den blir i veien Kasta skrutrekkeren og vips så var problemet borte
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Haha, det er tabbe da. Men når kirurger greier å glemme igjen verktøy kan vel mekanikere klare det også.KongerudN344 skrev:Jeg har hatt Astraen en liten tur innom verksted i dag Giroverføringa var moden for litt nye foringer. Etter besøket blei klutsjen så fryktelig rar. Var bare så vidt jeg fikk trykt inn klutsjen.. Sier jo selvfølgelig i fra, men han mener det bare er justeringa som har justert seg litt og syntes klutjsen kjennes fin ut. Ville sikkert ha helg.
Så når jeg kommer hjem så gir jeg meg ikke, klutsjen skal ikke være sånn. Begynner å etterforske litt og finner en skrutrekker som ligger mellom girkassa og klutsjwiren sånn at den blir i veien Kasta skrutrekkeren og vips så var problemet borte
Edit: Vi er tydeligvis på bølgelengde vi Bjørk...
Pass godt på astraen da, ellers kommer Saaben min og spiser den RÅ!
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Jeg skal ikke si hva jeg mener om Opel, men en ting er sikkert; den tåler ikke en dritt. Smalt side mot side, så det var i utgangspunktet ganske like forutsetninger. Jeg har småbulker og lakkskader, astraen har skader for sikkert 15-20k. Sier noe om tykkelsen på stålet.KongerudN344 skrev:Ikke mobb Astra her a! Fin bil det
Men får vel melde meg inn i opelmotorsportklubb
Det jeg faktisk er mest fornøyd med er at jeg bulket bakskjermen på astraen godt med speilet mitt. Speilet er like helt, men har litt blå lakk på seg. Til og med el. justering og varme fungerer! Konklusjonen må bli at saabplast tåler mer enn opelstål...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det er jo bare designet som er delvis italiensk da, stålet er fremdeles vaskeekte svensk. Etter at GM overtok har nok stålet blitt vannet ut tenker jeg...Puff skrev:GM fritt ja,men italiensk?????Fiat er jo ikke akkurat noe standsmessig fartøy heller
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Har ikke gjort noe med bilen min i dag, men har gjort noe for SAAB.
Har vært kursleder på organisasjonskurs denne helga og fikk litt tid til overs. Tiden ble selvfølgelig brukt til vising av SAAB-filmer
Blant annet var det mange som blei ordentlig imponert over SAAB Performance Team. Kanskje jeg har fått "vervet" noen....
Har vært kursleder på organisasjonskurs denne helga og fikk litt tid til overs. Tiden ble selvfølgelig brukt til vising av SAAB-filmer
Blant annet var det mange som blei ordentlig imponert over SAAB Performance Team. Kanskje jeg har fått "vervet" noen....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
har bytta clutch på bilen til en kamerat her på forumet nå. tok oss bare tre dager, hehehe.. sabla morro egentlig, aldri gjort lignende på en 9000 og bare hopper i det. alt gikk i tillegg strålende!!! (etter et par spørretråder på saab teknisk forumet)
min egen saab skjer det lite med, mye regn for tida, og da er øde rundkjøringer og breie svinger litt morsommere med vinterbilen
min egen saab skjer det lite med, mye regn for tida, og da er øde rundkjøringer og breie svinger litt morsommere med vinterbilen
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum