Om Saab i "TV2 Hjelper deg" p? torsdag!

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Re: motorgaranti

Legg inn av Joachim N370 » 25 feb 2006, 00:03

Mats Erik Aasegg skrev::x Få flere til å kjøpe VAG produkter!Der er det ingen som sier noe på verkstedregninger på 10-20000 kroner hvert år! :evil: :evil: :evil: :evil:
Faans folk!Unnskyld hvis jeg støter noen i klubben..... bare lei av sytet til folk!
Se det på en annen side.... kjøp deg en ny saab,kjør x antall år med vanlig service men så skjer det fatale... motorras etter 5-7 år og 150000 km.Resultat ca 15-20000 i rep.. Surt!

Kjøp et annent bilmerke.....,Tysker=høyere service-priser og delepriser sånn jevnt over.Ha bilen i ca 5-7 år og ta to reg.reim-bytter............
Pris????????Kanskje en 10000 hver gang med vannpumpe og hele dritten...
Hva sier folk til det?Helt normalt bilvedlikehold!
Eller Chevrolet... Der snakker vi store summer ved enkelte servicer! :shock:
9³ TurboX

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 25 feb 2006, 14:25

Jeg syntes ikke vi skal legge skylda på TV2 for at GM nekter å betale i denne saken her. Alle medier er flinke til å vri på ting sånn at det selger mest mulig. Men uansett om TV2 har vridd på dette da, GM betalte ikke.

Dermed er det GM, som SAAB faktisk er en del av, sin skyld og IKKE TV2....

Sånn er det bare, så kan man mene hva man vil om TV2 hjelper deg...

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 25 feb 2006, 15:37

KongerudN344 skrev:Jeg syntes ikke vi skal legge skylda på TV2 for at GM nekter å betale i denne saken her. Alle medier er flinke til å vri på ting sånn at det selger mest mulig. Men uansett om TV2 har vridd på dette da, GM betalte ikke.

Dermed er det GM, som SAAB faktisk er en del av, sin skyld og IKKE TV2....

Sånn er det bare, så kan man mene hva man vil om TV2 hjelper deg...
ok hva om bilen var trimmet eller andre ting som ikke kommer frem av saken som fulgte servicer osv ... tro det eller ei men selv om jeg synes synd på denne karen så har også gm rettigheter ....

mvh

lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 25 feb 2006, 17:45

Helt enig med at GM har rettigheter, og det er riktig at det kan ha blitt tilbakeholdt momenter som hadde satt saken i et annet lys.

Men jeg syntes ikke denne fyren så ut som noen "turbofyr" og tviler på at han hadde gått så langt med denne saken dersom så hadde vært tilfelle. Dessuten er TV2 en seriøs aktør i mediemarkedet og må faktisk holde seg til fakta, de har en vær varsom plakat og følge.

Og dersom bilen hadde vært trimmet og de ikke hadde opplyst om det hadde det vært et alvorlig brudd som jeg tviler på at GM hadde slått seg til ro med.

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av ut218 » 26 feb 2006, 13:00

Dette var skammens dag for saab. Synes det var teit at de finner juridiske spissfindigheter som retroaktiv tilbakebetaling, når de like greit kunne sagt at de refunderer pengene. Det er også en utrolig tankevekker a såpass mange kunder allerede har blitt avvist med velsservede biler fordi dette problemet ble gjort noe med først i 2005. Til da var det mang en ulykkelig saabeier, som nok aldri kjøper saab igjen. En motor skal ikke havarere etter 50000km, med alle servicer. Det er jo helt bak mål.
I tillegg kjører svært mange unormalt slitte saabmotorer rundt som små katastrofer for de neste eierne, når garantitiden går ut iår. Vi kan neppe vente at særlig mange 98modeller kjører 3-400000 problemfritt, slik man har vært vant til fra før.
Jeg kjenner faktisk folk som har byttet fra saab etter motorhavari, og for dem ble det en dyr opplevelse.
2002 9-5 Aero automat

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 26 feb 2006, 20:51

hm, var det virkelig så feil av gm å nekte han pengene tilbake?
Har man innført en 8års garanti som følger bilen, så har man innført en 8års garanti som følger bilen.
Begynner man å gi penger utenom avtalen, til folk som har solgt saaben sin for lenge siden, så blir det jo nesten som å betale noen i medlidenhet?

det er jo tydelig at han hadde solgt saaben for en god stund siden.
Man kan ikke melde seg ut av en en bokklubb og fortsette å få bøker tilsendt etter det.
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

colombo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 302
Registrert: 19 aug 2005, 20:16

Legg inn av colombo » 26 feb 2006, 22:27

Henrik N449 skrev:Man kan ikke melde seg ut av en en bokklubb og fortsette å få bøker tilsendt etter det.

Egentlig er det vel motsatt med bokklubbene, bøkene strømmer på selv om du melder deg ut... :wink:

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av ut218 » 27 feb 2006, 11:02

Henrik N449 skrev:hm, var det virkelig så feil av gm å nekte han pengene tilbake?
Har man innført en 8års garanti som følger bilen, så har man innført en 8års garanti som følger bilen.
Begynner man å gi penger utenom avtalen, til folk som har solgt saaben sin for lenge siden, så blir det jo nesten som å betale noen i medlidenhet?

det er jo tydelig at han hadde solgt saaben for en god stund siden.
Man kan ikke melde seg ut av en en bokklubb og fortsette å få bøker tilsendt etter det.
Problemet med det hele er at saab markedsfører seg som et kvalitetsmerke. En kvalitetsbil har en motor som holder lenge. 8år er ikke lenge. De fleste biler vi oppfatter som dritbiler har lengre holdbarhet.
OG selvfølgelig koster det å opprettholde imaget som kvalitet, når man først er ute å sykler. Det innslaget på tv2 hjelper deg kostet saab langt mer i tapt image enn det kostet å refundere skaden.
Selv jeg er blitt skeptisk til disse bilene. Jeg vet at de er utsatt for mer slitasje enn normalt, og da ønsker jeg en forhandler som tar ansvar, hvis jeg skal tørre å kjøpe.
2002 9-5 Aero automat

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 27 feb 2006, 12:33

Det refereres til dette oil-sludge problemet, og at dette er så stort. Er det noen som vet hvor mange biler som er "rammet"? Og hva utgjør det i %. "Alle" kjenner jo noen, eller vet om noen som har dette problemet. Kan det tenkes at "alle" vet om samme bil!?! Jeg kjenner nemlig ingen!
Hilsen Ole-P. N-154

ko_dez
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 110
Registrert: 13 okt 2005, 23:38

Legg inn av ko_dez » 27 feb 2006, 12:38

ut218 skrev:
Henrik N449 skrev:hm, var det virkelig så feil av gm å nekte han pengene tilbake?
Har man innført en 8års garanti som følger bilen, så har man innført en 8års garanti som følger bilen.
Begynner man å gi penger utenom avtalen, til folk som har solgt saaben sin for lenge siden, så blir det jo nesten som å betale noen i medlidenhet?

det er jo tydelig at han hadde solgt saaben for en god stund siden.
Man kan ikke melde seg ut av en en bokklubb og fortsette å få bøker tilsendt etter det.
Problemet med det hele er at saab markedsfører seg som et kvalitetsmerke. En kvalitetsbil har en motor som holder lenge. 8år er ikke lenge. De fleste biler vi oppfatter som dritbiler har lengre holdbarhet.
OG selvfølgelig koster det å opprettholde imaget som kvalitet, når man først er ute å sykler. Det innslaget på tv2 hjelper deg kostet saab langt mer i tapt image enn det kostet å refundere skaden.
Selv jeg er blitt skeptisk til disse bilene. Jeg vet at de er utsatt for mer slitasje enn normalt, og da ønsker jeg en forhandler som tar ansvar, hvis jeg skal tørre å kjøpe.
Og her har vi kanskje litt av problemet? Veldig mange selger seg ut av slike situasjoner for å unngå dårlig publisitet, selv om kunden kanskje ikke har rett. Derfor forventes det alltid at selger gir seg når det havner på TV2 hjelper deg eller FBI. I denne situasjonen er jeg usikker, siden jeg ikke tror at jeg har hørt alle fakta, men noe så enkelt som at service ikke var blitt fulgt kan jo glatt ha blitt klippet av TV2.

-Ko_deZ-

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 27 feb 2006, 12:40

Har hørt at det bare er en Norsk forhnadler som ikke har vært borti problemet, og denne forhandleren tok/tar inn alle bilene til oljeskift hver 10000km.. Litt påfallende, hvis dette stemmer.
Styrer med DAB og AUX

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 27 feb 2006, 12:43

"Alle" har hørt at og om, og det hjelper ikke en tøddel. Men er det noen som vet? Det er først da det blir interessant!
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Likevel...

Legg inn av Viggen-51 » 27 feb 2006, 12:44

Henrik N449 skrev:hm, var det virkelig så feil av gm å nekte han pengene tilbake?
Har man innført en 8års garanti som følger bilen, så har man innført en 8års garanti som følger bilen.
Begynner man å gi penger utenom avtalen, til folk som har solgt saaben sin for lenge siden, så blir det jo nesten som å betale noen i medlidenhet?

det er jo tydelig at han hadde solgt saaben for en god stund siden.
Man kan ikke melde seg ut av en en bokklubb og fortsette å få bøker tilsendt etter det.
:worship: :worship:

Antar med stor sannsynlighet at han ville ha gått tilbake til Toyota, selv om han hadde fått de 17000, allerede første gangen! (mens han enda eide bilen)

Mennesker er bare slik! :juggle: :juggle: :roll:
8)
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 27 feb 2006, 12:49

Jeg venter fremdeles på at "saab9000aero" skal uttale seg i denne tråden, regner med han vet..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 28 feb 2006, 16:57

Ole-P-N154 skrev:Det refereres til dette oil-sludge problemet, og at dette er så stort. Er det noen som vet hvor mange biler som er "rammet"? Og hva utgjør det i %. "Alle" kjenner jo noen, eller vet om noen som har dette problemet. Kan det tenkes at "alle" vet om samme bil!?! Jeg kjenner nemlig ingen!
Min bil ble rammet av oilsludge.
En kar som kaller seg blommern eller noe slikt her på forumet, ble også rammet. Jeg mener å huske at den bilen var gått rundt 150000 km.
Min var gått 212000 km.

Så det er ikke tvil om at dette er et reelt problem.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Svar