Mobbing

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 02 mar 2006, 21:43

GunR N326 skrev:
Skjæveland N396 skrev:
Ecopower skrev:Til Otto: (...) Virker som om du er litt for bestemt på et merke og ikke kan godta at andre biler kan være bedre på andre ting. Saab er en cruisebil. Er ikke noe jeg ville kjørt aktivt med på banen i alle fall
Ja, det kan nå så være, men han er isåfall ikke alene om det!! :) og når det gjelder andre biler, så kan de ikke kalles biler en gang! :D nå snakker jeg på veine av meg selv, men jeg vet mange er enige med meg!
viser forøvrig til følgende tråd hvor dette har blitt diskutert :wink:
http://www.saabturboclub.net/modules/Fo ... php?t=7658
Jeg stemte på Saab som eneste bilen, men små biler er kjekke på svingete veier... og fiesta sport er jo en liten, lett og kjapp på foten bil, så dette kan jeg forstå. Men skulle vi kjørt 24-timers på rask bane, type Ringen, Spa eller no sånt, ville jeg heller stilt med en Saab, større, mere stabil i høye hastigheter, raskere på lange strekk. Fiesta kan vi se på som gocart :D Kjøper ikke gocart te å kjøre rundt i Norge med :wink:
Vet om en som har gjort nettopp dette.. :lol: Ellers vil jeg si at jeg trivdes godt i en Opel Corsa med 1.8 og 125 hk (nye typen) her en liten periode, men ikke noe jeg hadde kjøpt..
Styrer med DAB og AUX

Ecopower N_221
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 136
Registrert: 23 jan 2005, 01:00
Bil: Saab 9-5
Sted: Harestua

Legg inn av Ecopower N_221 » 02 mar 2006, 22:47

Skulle jeg kjørt 24 timers løp hadde jeg vel heler tatt en corvette eller slikt tror jeg..... Og på ringen hadde jeg valgt enten Tvr eller Nobel. Er ikke så dyrt hvis du skal ha ordntlig bil. Bortsett fra at tvr har like bra holdbarhet som alt annet russisk :P. Men folk har forskjellige meninger og det aksepterer jeg. Bare synd mange er litt for trangsynte. ( Som regel 18-20 Åringer som ikke har kjørt noe enn en type bil.) Har selv kjørt godt over 30 forskjellige biler og vet hva jeg skal skygge unna :P.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 02 mar 2006, 23:28

Ecopower skrev:Bare synd mange er litt for trangsynte. ( Som regel 18-20 Åringer som ikke har kjørt noe enn en type bil.) Har selv kjørt godt over 30 forskjellige biler og vet hva jeg skal skygge unna :P.
tror nok du tar feil angående at det stort sett er de yngste her som er det du kaller trangsynte. Selv kaller jeg det skarpsynt. Og jeg ser ikke hva som er galt med det? :roll: om andre skal "ha lov til" å like annet enn saab, må vel vi andre få lov til å digge saabene våre?

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 03 mar 2006, 00:28

Ecopower skrev:Skulle jeg kjørt 24 timers løp hadde jeg vel heler tatt en corvette eller slikt tror jeg..... Og på ringen hadde jeg valgt enten Tvr eller Nobel. Er ikke så dyrt hvis du skal ha ordntlig bil. Bortsett fra at tvr har like bra holdbarhet som alt annet russisk :P. Men folk har forskjellige meninger og det aksepterer jeg. Bare synd mange er litt for trangsynte. ( Som regel 18-20 Åringer som ikke har kjørt noe enn en type bil.) Har selv kjørt godt over 30 forskjellige biler og vet hva jeg skal skygge unna :P.
Nå skal det sies at jeg er litt eldre enn 20 år.
Jeg har hatt andre biler.
Litt av en liste, skal jeg si deg.
Aldri har jeg lagt så fint gjennom svingene som jeg gjorde i den senkede 9000 turboen.

Forøvrig kan du få lov å komme til Bergen med fiestaen, så skal jeg kjøre forbi deg. Problemet ditt i fiestaen er fravær av motorkraft.
Det er nemlig en essensiell del av regnestykket.
950 kg. hjelper deg lite når motoren er svak.

Jeg er hellig overbevist om at den veien fiestaen din tar 9-5'n min på ennå ikke er laget.

Ellers er jeg enig med den godeste Skjæveland når han sier følgende:
"Ja, det kan nå så være, men han er isåfall ikke alene om det!! og når det gjelder andre biler, så kan de ikke kalles biler en gang! nå snakker jeg på veine av meg selv, men jeg vet mange er enige med meg!"

Så sånn er det.
Var poenget ditt at Saab liksom ikke er bilen, så var du i feil forum.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 03 mar 2006, 08:12

ottorasmussen N242 skrev: Var poenget ditt at Saab liksom ikke er bilen, så var du i feil forum.
Det han vel mener er hver til sitt bruk, og han er fornøyd med Fiestaen til sitt bruk.. Men han sier ikek noe negativt om Saab fordeom.
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Myrt N610
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 955
Registrert: 15 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: N610
Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
Bil: 9-3 og 9-5
Sted: Sørumsand
Kontakt:

Legg inn av Myrt N610 » 03 mar 2006, 08:57

Skjæveland N396 skrev:
Ecopower skrev:Bare synd mange er litt for trangsynte. ( Som regel 18-20 Åringer som ikke har kjørt noe enn en type bil.) Har selv kjørt godt over 30 forskjellige biler og vet hva jeg skal skygge unna :P.
tror nok du tar feil angående at det stort sett er de yngste her som er det du kaller trangsynte. Selv kaller jeg det skarpsynt. Og jeg ser ikke hva som er galt med det? :roll: om andre skal "ha lov til" å like annet enn saab, må vel vi andre få lov til å digge saabene våre?
Helt riktig skjæveland. Syns heller det ikke er en dum ting å være skarpsynt. Selv om jeg er 18år så har jeg ikke bare hatt den bilen jeg har nå, så jeg tror du ikke skal slå alle sammen under et panser. Saaben jeg har i dag er den beste bilen jeg har eid.
Liker saab nå og er åverbevist at jeg kommer til å gjøre det i min fjærneste framtid!
Macarena performance team-member #02

Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. | Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |

Ecopower N_221
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 136
Registrert: 23 jan 2005, 01:00
Bil: Saab 9-5
Sted: Harestua

Legg inn av Ecopower N_221 » 03 mar 2006, 09:31

Det jeg ikke skjønner da er at dere blir sure på andre som mobber bilene deres når dere ikke er bedre selv. Gjør mot andre som dere vil gjøre mot dere selv. Og å kjøre mot andre var noe jeg sluttet å gjøre når jeg var 20 og forsto hvor teit og farlig det var. Gjør litt med deg når du ser han du kjører mot drar av veien i 150 kmt fordi han hadde bedre bil. Bortsett fra ikke kontroll over bilen. Du kan sikkert kjøre osv men er blitt mer voksen enn å hisse seg opp over slike bagateller. Greit du kjører sikkert fra meg, Men du sier den mangler motorkraft. Ville du tørt å kjøre mot en Elise med 1.8l og bare 122 hk? Vekt har mye å si. Men ja 1600 er lite volum. Savner 2l og turbo men noe jeg ikke savner er forbruket... 1.5 liter når man bruker den aktivt er noe som svir. Samma det. Bare ingen hensikt å ta opp en mobbe tråd når dere ikke er bedre selv. Mobber like mye eller mer selv..

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 03 mar 2006, 11:25

Ecopower skrev:Det jeg ikke skjønner da er at dere blir sure på andre som mobber bilene deres når dere ikke er bedre selv. Gjør mot andre som dere vil gjøre mot dere selv. Og å kjøre mot andre var noe jeg sluttet å gjøre når jeg var 20 og forsto hvor teit og farlig det var. Gjør litt med deg når du ser han du kjører mot drar av veien i 150 kmt fordi han hadde bedre bil. Bortsett fra ikke kontroll over bilen. Du kan sikkert kjøre osv men er blitt mer voksen enn å hisse seg opp over slike bagateller. Greit du kjører sikkert fra meg, Men du sier den mangler motorkraft. Ville du tørt å kjøre mot en Elise med 1.8l og bare 122 hk? Vekt har mye å si. Men ja 1600 er lite volum. Savner 2l og turbo men noe jeg ikke savner er forbruket... 1.5 liter når man bruker den aktivt er noe som svir. Samma det. Bare ingen hensikt å ta opp en mobbe tråd når dere ikke er bedre selv. Mobber like mye eller mer selv..
Fullstendig enig..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 03 mar 2006, 16:47

Ecopower skrev:Det jeg ikke skjønner da er at dere blir sure på andre som mobber bilene deres når dere ikke er bedre selv. Gjør mot andre som dere vil gjøre mot dere selv. Bare ingen hensikt å ta opp en mobbe tråd når dere ikke er bedre selv. Mobber like mye eller mer selv..
jeg tror ikke denne tråden var ment som noe veldig "oppgjør" med alle de som snakker stygt om saab. og jeg tror ikke vorlas mente at vi er så mye bedre enn andre på dette området. jeg ser bare på det som en diskusjon om hvor plagsomt det er å få høre "skabb" og "sååb", på samme måte som eiere av Bmw sikkert er drittleie av å høre om kebabtraller osv.. selv er jeg ihvertfall lei av alle kallenavnene på Saab, (naturligvis) ikke fordi det sårer meg, men fordi jeg har hørt dem så mange ganger at jeg synes det gnålet er plagsomt. Selv er jeg faktisk litt varsom med hva jeg sier om andres biler, ihvertfall til eierne, nettopp fordi jeg vet vi ikke blir enige og det er da ikke vits å diskutere det. Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg har sterke meninger om andre biler. Disse forbeholder jeg stort sett til Saabmiljøet, hvor jeg mener vi har lov til å snakke pent om(, ogkanskje til og med forgude) Saab, og på samme måte tulle litt med andre merker. her inne er vi interesserte i Saab, mens andre forum har andre interesser, hvor de ganske sikkert snakker drit om andre bilmerker de også.

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 03 mar 2006, 19:19

Jeg går ikke inn på noe bimmerforum for å slenge dritt om bilene deres.
Det er noe jeg ikke gidder å kaste bort tiden min på.
Forøvrig, når jeg er med venner, tar ikke vi det så tungt hva vi kaller bilene våre.
De fleste bilene har fått uoffisielle kallenavn, bmw'ene spesielt.

Saaben min er et ømt tema.
Etter å ha brukt så mye penger for at den i det hele tatt skal virke, skal den F*** meg også respekteres!
Ingen slenger dritt om bilen jeg snart har brukt 40000 på for at den i det hele tatt skal virke...
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
saabanders
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 237
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Sogn& Fj.

Legg inn av saabanders » 03 mar 2006, 20:10

I diskusjonar om drivstoff forbruk på bobilar hadde bror min eit svar som ikkje slo feil: Min bruker 1,3 liter på mila, men eg trur at når eg blir litt betre kjend med han, skal eg nok klare å få han opp i 1,5....

Anders

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 03 mar 2006, 20:12

saabanders skrev:I diskusjonar om drivstoff forbruk på bobilar hadde bror min eit svar som ikkje slo feil: Min bruker 1,3 liter på mila, men eg trur at når eg blir litt betre kjend med han, skal eg nok klare å få han opp i 1,5....

Anders
Nå mistet jeg tråden her.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 03 mar 2006, 20:40

ottorasmussen N242 skrev:
saabanders skrev:I diskusjonar om drivstoff forbruk på bobilar hadde bror min eit svar som ikkje slo feil: Min bruker 1,3 liter på mila, men eg trur at når eg blir litt betre kjend med han, skal eg nok klare å få han opp i 1,5....

Anders
Nå mistet jeg tråden her.
Tror cluet her er at vi ikke skal snakke om forbruk, ihvertfall sånn jeg tolker det..
Styrer med DAB og AUX

Svar