hehehe ikke bare automaten som hadde skylda der vel????Audun N346 skrev:manuell her og! sikkert greit med automat, men har mareritt etter noen kjøreturer med min bestemors 206 1,4 med automat
Har du automatgir i Saaben?
Moderator: Moderatorer
- ToreN1246
- Overload!!!
- Innlegg: 1200
- Registrert: 28 jan 2008, 17:08
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
- Kontakt:
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Sier du automat til meg tenker jeg på bestemors 1985 Sierra med automat. Kombinasjon lett rumpe, glatt føre og en gearkasse som levde sitt eget liv, var og til litt vel spennende.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
-
Nensin N266
- 1.2 bar

- Innlegg: 264
- Registrert: 12 jan 2004, 01:00
- Sted: Ski
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
alltid hatt manuell, og jeg tenker litt motsatt av mange av dere:
hvis en bil har mye krefter og er relativt artig å kjøre (slik som mange saaber) så vil jeg ha full kontroll og virkelig bestemme hva som skjer selv.
om en bil er dritkjip, og er flau å kjøre uansett, kan den like så godt ha automat behovet for å kunne ha kontroll og ha det gøy vil ikke være tilstedeværende uansett.
når jeg var postmann var det deilig å ha automat, de gangene jeg fikk en automat-bil.. der hadde de forøvrig også en høyrestyrt kangoo, DEN er jeg glad hadde automat, ellers hadde posten ldri kommet frem i tide når jeg kjørte den
hvis en bil har mye krefter og er relativt artig å kjøre (slik som mange saaber) så vil jeg ha full kontroll og virkelig bestemme hva som skjer selv.
om en bil er dritkjip, og er flau å kjøre uansett, kan den like så godt ha automat behovet for å kunne ha kontroll og ha det gøy vil ikke være tilstedeværende uansett.
når jeg var postmann var det deilig å ha automat, de gangene jeg fikk en automat-bil.. der hadde de forøvrig også en høyrestyrt kangoo, DEN er jeg glad hadde automat, ellers hadde posten ldri kommet frem i tide når jeg kjørte den
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- kristianur N1169
- 2.0 bar

- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Audun N346
- 1,5 bar

- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Hehe, sant nok! Både pysjå, 1,4l og bestemorkjørtturbotore skrev:hehehe ikke bare automaten som hadde skylda der vel????Audun N346 skrev:manuell her og! sikkert greit med automat, men har mareritt etter noen kjøreturer med min bestemors 206 1,4 med automat![]()
Men har derimot kjørt litt Mustang med automat, og det va helt i orden;)
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- audun-eg N228
- 1,5 bar

- Innlegg: 413
- Registrert: 11 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt
- ToreN1246
- Overload!!!
- Innlegg: 1200
- Registrert: 28 jan 2008, 17:08
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
- Kontakt:
er bedre med litt hester når en har automat jaAudun N346 skrev:Hehe, sant nok! Både pysjå, 1,4l og bestemorkjørtturbotore skrev:hehehe ikke bare automaten som hadde skylda der vel????Audun N346 skrev:manuell her og! sikkert greit med automat, men har mareritt etter noen kjøreturer med min bestemors 206 1,4 med automat![]()
Men har derimot kjørt litt Mustang med automat, og det va helt i orden;)
angrer ikke på valget aero m. automat
hadde bare flere lest veitrafikkloven §12 når jeg tar dem igjen
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
- rolfi
- 2.0 bar

- Innlegg: 683
- Registrert: 03 jan 2008, 03:03
- Medlemsnummer: N1248
- Navn: Rolfi
- Bil: My99 og9-3cab 2,0t
- Sted: Sandnes
girer nok på jobb, kjører i snitt 100.000 - 150.000km i året...
Lastebil = opticruice (halvautomat til scania) / comfortskift (clutch på knapp opplegg til MAN)
personbil = automat
grunnen til at jeg krever manuell eller halvautomat(tiptroniclignende) i lastebil er at det er litt mer, men allikevel så mye mindre kraft i en lastebil... (500hk er igrunn lite når man drar rundt på 40-50ton)
og grunnen til at jeg vil ha automat på personbilen er comfort, 190ish hk på en bil som er rundt 1.5ton er litt bedre
Lastebil = opticruice (halvautomat til scania) / comfortskift (clutch på knapp opplegg til MAN)
personbil = automat
grunnen til at jeg krever manuell eller halvautomat(tiptroniclignende) i lastebil er at det er litt mer, men allikevel så mye mindre kraft i en lastebil... (500hk er igrunn lite når man drar rundt på 40-50ton)
og grunnen til at jeg vil ha automat på personbilen er comfort, 190ish hk på en bil som er rundt 1.5ton er litt bedre
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
- Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:

