Var på Scanauto i går og fikk testet 9-3x Aero 2,0T XWD og 9-5 Aero Turbo4 XWD. Begge bilene var en opplevelse synes jeg, men var kanskje mest posititvt overrasket over 9-3en. Bortsett fra at jeg synes 2.0T-motoren slet litt med å levere nok dreiemoment ut til alle fire hjul var det stort sett en komplett familiebil. Jeg sitter igjen med èn eneste grunn til ikke å kjøpe en 9-3 xwd som min neste bil, og det er bakseteplassen.
9-5en leverte som forventet, og som flere har sagt før meg så føltes den ikke så stor som den faktisk er. Synes den var perfekt å kjøre i I-mode, og sportmodusen var heller ikke å forakte til sitt formål. I comfort ble den litt vel slapp i fisken for min smak, men det egner seg kanskje best på litt andre veier enn svingete og humpete vestlandsveier.
Jeg klarte på et tidspunkt å få bakenden godt ut til siden på en snøkledd vei, mye takket være flere år bak rattet i en bakhjulstrekker og at jeg fant frem til "ESP off"-knappen.

Det er definitivt mulig å leke seg med den også, i alle fall om man får seg en med 2,8 under huven i tillegg.