Nei nå har jg fått ræva i gir Og fått endelig kjøpt meg intercooler,
Så nå skal søppla ut Og inn med det nye. og Farin rulland, Vaska bil på shell her omdagen Og F*** trur du ikke att det datt av ett lite flak Med Lakk, Så nå begynner det haste med og få den i lakkboksen og fikse dører
Kva er det med Saab og dører? Er vel ikkje tilfeldigvis 3-dørs og vel? Sliter sjølv med å få tak i nye til min, men nå manglar eg berre førerdøra. Men er jo selvfølgelig den som er verst.....
Oljebytte, Castrol 5W30 er gjennomført, samt kjøleveskebytte, er godt å ha det gjort, er jo nesten 7000 km siden sist
Men synnes oljen er veldig svart, hadde jo dieselflush sist gang :s
Så bytta jeg olje på en kompis av meg sin BMW som er plaget med sludge... hurra!
Også la jeg opp handsfreeopplegg i ei veninne sin bil samtidig... effektiv kan man være
Var en kjapp tur innom Imaas Bil (også referert til som Bodø Ved) og snakka litt med dem om motorbytte som etter største sannsynlighet vil skje i løpet av sommeren
Har vært på service med bilen, kom visst frem at P0400 viste at det var lite gjennomstrømming i EGR ventil, de skiftet magnetventil, (til noe brukt de hadde liggende) og jeg måtte betale 600kr mer enn antatt, (ingenting for ventilen)
forhåpentligvis fulgte verkstedet opp service checklista......
(Mellomservice)
gruer meg til hovedservice.... Noen som har noen gode tips til merkeverksted i vestlandsområdet?
saab 9000 2,3 t CC 91m * Avskilta *
saab 9-3 1,9TiD SS 07 m
byttet olje i dag, med mahl filter, fikk skjokk når jeg åpnet og så den gammle oljen, gått ca 5500km Og så veldig mørk Uff ja nå var det på tide, satt Bosh derifra før, så nå kan jeg kjøre gladelig 5000km til deilig følelse.
I dag har vogna hatt seg en tur på verksted, med resultat i form av Bilstein Sport dempere bak og ny simring på akslinga ut fra girkassa (mellomakslingen min tro?), så da slipper jeg å skvette olje over alt Så da var 'n jaggu godkjent for to nye år..
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*