Side 1 av 1
Service
Lagt inn: 25 jul 2006, 14:06
av CiLiUsN557
Skal nå på 150000 service med min 99" 9-3, noen som hvet ca pris på denne?
Et annet problem er høyden på min bil, har tengt å ta service på DIN BIL i Trondheim, lurte på om noen har erfaringer med hvordan løftebukkene er der, om dem takkler sideskjørtene mine?
Lagt inn: 25 jul 2006, 14:33
av KarsteN536
Jeg tar SnapDrive-servicen. Betaler 1500-1700 kr
Se tråd om hva servicen innebærer
http://www.saabturboclub.net/forum/view ... =snapdrive
Lagt inn: 25 jul 2006, 15:14
av Ingvar N629
Jeg hadde også gått for Snap Drive, er ikke imponert over Din Bil sitt verksted. Dyre er de også.
Lagt inn: 25 jul 2006, 17:30
av ottorasmussen N242
Nå har jeg hørt litt av hvert om snap drive, jeg kjenner til og med en som jobber på et slikt verksted.
Jeg bruker ikke snap drive, for å si det slik.
Lagt inn: 25 jul 2006, 18:40
av KarsteN536
Det er alltid skepsis når det er lavprisaktører i et marked (tro meg, jeg vet, fra min jobb innen reiselivet). Jeg har snakket med folk i SnapDrive og de hevder at servicene er fullgod til en normal bruksbil uavhenging av merke. De har interne kvalitetstandarder som må følges og de blir stikkkontrollert. Også i form av sertisfisering. De forteller samtidig at dette er en strippet service som kun tar for seg det nødvendige og at eventuelle punkter for spesiell merkes bør gjøres for seg selv.
Bilen min har vært 2 ganger hos SnapDrive i år og en del andre ting som feks pluggskifte, gearoljeskift og service på klimaanlegg er gjort hos Scanauto. Jeg vet ikke hvor mye penger jeg har spart men 2 fulle servicer hos Scanauto er ikke billig.
Det er trossalt merkeverkstedene som skriker om at bilen må gjennomføres på deres verksted, men alle andre nøytrale parter som f.eks NAF og andre bilintersseorganisasjoner forteller oss å styre unna.
Servicehefte er komplett og ingenting er unnlatt av service på bilen i denne prosessen.
Lagt inn: 25 jul 2006, 19:43
av KongerudN344
Jeg vet om et merkeverksted jeg ALDRI skal sette bilen min inn på noe mer også jeg...
Så det at det er et autorisert merkeverksted betyr absolutt ikke at jobben gjøres bedre, eller gjøres i det hele tatt! Snakker av erfaring...
Derfor ville jeg valgt det billigste

Har ikke hørt noe negativt om Snap Drive i det hele tatt, bare at de gjør det de skal til en fornuftig pris...
Lagt inn: 25 jul 2006, 19:54
av Ingvar N629
KongerudN344 skrev:Jeg vet om et merkeverksted jeg ALDRI skal sette bilen min inn på noe mer også jeg...
Så det at det er et autorisert merkeverksted betyr absolutt ikke at jobben gjøres bedre, eller gjøres i det hele tatt! Snakker av erfaring...
Derfor ville jeg valgt det billigste

Har ikke hørt noe negativt om Snap Drive i det hele tatt, bare at de gjør det de skal til en fornuftig pris...
ENIG! Har inntrykk av at det er mye slurv på verksteder generelt, og en gi F*** holdning som ikke hører hjemme noe sted. Har fått igjen biler med avdragne bolter, ødelagte gjenger så skruer detter ut, manglende bolter mellom motor/girkasse (ikke rart det svetta litt), feilmontert panser, låssylindre som ikke er festa i det hele tatt, interiørdeler festa med tape (ødelagte klips)...
Skal legge til at langt ifra alt dette er erfaringer fra Saab-verksteder, men det er merkeverksteder.
Så velg det billigste, poenget er at serviceheftet er fullt og garantien fortsatt gjelder!
EDIT: Kom på en sak jeg leste på STCS-forumet:
En kar hadde levert nøklene og serviceheftet på verksted for å få tatt service, og satte seg ned og ventet. Etter en god stund gikk han og spurte kundebehandleren hvordan det gikk med bilen. Fint! sa han, Den er ferdig! Nøklene ble utlevert, serviceheftet stemplet, og kunden fikke en regning han ikke ville betale. Hvorfor? Jo, han hadde nemlig sittet og ventet i bilen!!
Lagt inn: 25 jul 2006, 23:10
av Eirik N396
Ingvar N629 skrev:EDIT: Kom på en sak jeg leste på STCS-forumet:
En kar hadde levert nøklene og serviceheftet på verksted for å få tatt service, og satte seg ned og ventet. Etter en god stund gikk han og spurte kundebehandleren hvordan det gikk med bilen. Fint! sa han, Den er ferdig! Nøklene ble utlevert, serviceheftet stemplet, og kunden fikke en regning han ikke ville betale. Hvorfor? Jo, han hadde nemlig sittet og ventet i bilen!!
Hvordan fant han ut dette? (er bare nysgjerrig)
Lagt inn: 25 jul 2006, 23:15
av Ingvar N629
Eirik N396 skrev:Ingvar N629 skrev:EDIT: Kom på en sak jeg leste på STCS-forumet:
En kar hadde levert nøklene og serviceheftet på verksted for å få tatt service, og satte seg ned og ventet. Etter en god stund gikk han og spurte kundebehandleren hvordan det gikk med bilen. Fint! sa han, Den er ferdig! Nøklene ble utlevert, serviceheftet stemplet, og kunden fikke en regning han ikke ville betale. Hvorfor? Jo, han hadde nemlig sittet og ventet i bilen!!
Hvordan fant han ut dette? (er bare nysgjerrig)
Han hadde sittet i bilen fra han leverte nøklene til han gikk inn og fikk høre at bilen var ferdig!
Lagt inn: 25 jul 2006, 23:16
av Eirik N396
Åja, jeg misforstod litt..

Lagt inn: 26 jul 2006, 00:52
av CiLiUsN557
Tipper jeg slår til med et litt mer lokalt verksted jeg, der jeg kjenner besettningen og prisene ikke er helt "storby".
Jeg trodde kansje at det var slik at saab skulle på saabverksted ettersom det er så viktig med service hefte.
Lagt inn: 26 jul 2006, 15:34
av KongerudN344
Eu har ordna så det er fritt verkstedvalg, spiller ingen rolle hvilket verskted du bruker.. Har din SAAB hatt service hos den lokale Mazda forhandleren så gjelder fortsatt SAAB sin garanti
