http://www.dagbladet.no/dinside/2006/08/11/473632.html
Itte bra....
SAAB med mange feil...
Moderator: Moderatorer
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
SAAB med mange feil...
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Huttetu... Nå må da noen i GM-ledelsen våkne snart!!Land Rover kommer nemlig aller dårligst ut, og Saab nest sist på kvalitetslista. Land Rover hadde 438 feil/problemer for hver 100 biler, mens Saab hadde 326 feil/problemer per 100 biler.
Motorproblemene på 9-5 står nok for mange av disse feilene, noen som vet hvordan det ligger an med SS?? har de også mange feil?
Virkelig synd dette, Saab var jo faktisk meget høyt oppe på denne lista med 9000. Skulle tro de hadde lært etter ng900 introduksjonen!!
Men er jo flere som bør skjerpe seg, Vobblo er jo også langt nede på lista.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- HappyCamper
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 51
- Registrert: 23 aug 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Mener bestemt NEI!TurboLars N383 skrev:Hmm , beviser dette at Saab egentlig bare er en Opel i finklær ? Altså bare dritt?
Husk dette er 2003 modeller, fortsatt eid av samme eier, og rapporterte feil fra eierne, dette kan altså være alt av feil på bilene, fra motorhavari(som vi nok kom til å tenke på..), til solskydd som ikke ruller inn igjen på rullen(typisk volvo feil, har jeg hørt). Med det vi vet om 9-5, så er jo dette en årsmodell der motorproblemene ikke var løst, og legger du til noen problemer med SID, så er vel det nesten hele kontoen til Saab.. Da er det nesten verre med Audi og VW, der er det forskjellige ting over hele fjøla, hvis du ser bort i fra at A4 har ei forstilling som ikke tåler å bli brukt,,,
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Det med dårlige forstillinger gjelder vel nesten alle Europeiske biler for tiden ?Gunnar N326 skrev: Da er det nesten verre med Audi og VW, der er det forskjellige ting over hele fjøla, hvis du ser bort i fra at A4 har ei forstilling som ikke tåler å bli brukt,,,
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
Kan nok skyldes introduksjonen av 9-3 SS
Det var vel som 2003 modell den nye 9-3'en kom og den hadde endel barnesykdommer!
Ikke minst elektronikk.
En kompis har blitt utelåst mens motoren gikk (nøkkelen i tenningen), samt hatt utallige turer til forhandler for å sjekke feilkoder
Min Aero er produsert høsten 2003 som modellår 04 og har gått som ei klokke uten denslags irriterende nykker.
Ikke minst elektronikk.
En kompis har blitt utelåst mens motoren gikk (nøkkelen i tenningen), samt hatt utallige turer til forhandler for å sjekke feilkoder
Min Aero er produsert høsten 2003 som modellår 04 og har gått som ei klokke uten denslags irriterende nykker.
TorB,
N399, 9-3 SS Aero
N399, 9-3 SS Aero