Lettrykks 9000 med 285 hk?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Lettrykks 9000 med 285 hk?

Legg inn av Eirik N396 » 25 aug 2006, 16:50

Så denne annonsen under "selges" http://www.saabturboclub.net/Forum/view ... hp?t=10446.

Noen som har hørt om en lettrykks 9000 med 285 hk? :roll: Og jeg forstår annonsen slik at dette skal være originalt. (Noe jeg ikke tror på)

Hva slags bil kan dette være? Bare en fulltrykkskonvertert og trimma 9000?

(Vet jeg kunne ringt, men jeg er ikke på jakt etter 9000, så vil ikke mase uten grunn)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 aug 2006, 16:53

Turbo S er en aero som er solgt i Norge, men er skeptisk til effekten jeg også..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 25 aug 2006, 16:55

Freshmaker N237 skrev:Turbo S er en aero som er solgt i Norge
å? Da lærte jeg noen nytt der også! :) Har det ikke blitt solgt "9000 Aero" her til lands da?

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 aug 2006, 17:14

Eirik N396 skrev:
Freshmaker N237 skrev:Turbo S er en aero som er solgt i Norge
å? Da lærte jeg noen nytt der også! :) Har det ikke blitt solgt "9000 Aero" her til lands da?
Ikke cc..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 aug 2006, 17:50

Bløff og fanteri.
Min Turbo S er då også talladegaraud. :)
Etter det eg har funne ut var Turbo S lik Aero, men den vart vel kun kalla Aero i Sverige.
Effekta på 2.3T-en er 200hk originalt, men monge har den raude trimboksa som gir 220hk.

Men 285hk originalt? er nok lite sansynlig.

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 785
Registrert: 25 des 2005, 01:59
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 25 aug 2006, 18:53

Flekk vekk annonsen da :p
Saab er livet! :)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 25 aug 2006, 20:17

Kan jo være trimmet...

Er en på forumet her som har hatt over 300 på vanlig vei i Norge med en 9000 Turbo 2 liter med orginal kasse!! :shock: (påstand)


Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 aug 2006, 23:46

Hjelle, N6 skrev:Bløff og fanteri.
Min Turbo S er då også talladegaraud. :)
Etter det eg har funne ut var Turbo S lik Aero, men den vart vel kun kalla Aero i Sverige.
Effekta på 2.3T-en er 200hk originalt, men monge har den raude trimboksa som gir 220hk.

Men 285hk originalt? er nok lite sansynlig.
Forskjell er vel airflow ihvertfall. Trond N47 har jo en svart...
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 26 aug 2006, 22:57

Freshmaker N237 skrev:Turbo S er en aero som er solgt i Norge, men er skeptisk til effekten jeg også..
Feil... i allefall litt...

Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.

Det som skilte CC-versjonen av Turbo S fra den vanlige turboen var:
Fangere fram og bak i litt annet design, lakkert i bilens farge.
Sort listverk rundt rutene og sorte smalere lister på siden.
16" Aerofelger og stivere understell... (riktignok så var det enkelte kunder som ville ha 15")
Turbo S hadde ikke samme fangere og sideskjørt som Aeroen som ble solgt i sverige og som het 9000 Carlsson i england.

På CSE Turbo S så var det stort sett de samme forskjellene men fangerne var de vanlige, lakkert i bilens farge.
Disse modellene hadde også generelt mere utstyr, bla.a. veldig vanlig med skinn med mocca-innlegg..
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 785
Registrert: 25 des 2005, 01:59
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 27 aug 2006, 17:00

Er det anti-spinn på 9000?
Saab er livet! :)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 27 aug 2006, 17:09

Husk også på at CC Turbo S vart levert som M92 også.
Gamlebilen til Turbo_KK her på forumet er ein slik, rett nok ein US-modell.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6953
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 27 aug 2006, 17:12

TT N12 skrev:
Freshmaker N237 skrev: Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.
Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal... :) Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 27 aug 2006, 17:28

ParADigM N558 skrev:
TT N12 skrev: Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.
Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal... :) Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )
hvor mange kW står i vognkortet ditt?
Sist redigert av Eirik N396 den 27 aug 2006, 20:37, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 785
Registrert: 25 des 2005, 01:59
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 27 aug 2006, 17:56

250hk burde bli 156,25kw
Saab er livet! :)

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Legg inn av Viggen-51 » 27 aug 2006, 19:20

ParADigM N558 skrev:Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal... :) Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )
Har litt tungt for å bite på dette... :roll: , men hvis det står i vognkortet så.... 8)
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Svar