Lettrykks 9000 med 285 hk?
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Lettrykks 9000 med 285 hk?
Så denne annonsen under "selges" http://www.saabturboclub.net/Forum/view ... hp?t=10446.
Noen som har hørt om en lettrykks 9000 med 285 hk? Og jeg forstår annonsen slik at dette skal være originalt. (Noe jeg ikke tror på)
Hva slags bil kan dette være? Bare en fulltrykkskonvertert og trimma 9000?
(Vet jeg kunne ringt, men jeg er ikke på jakt etter 9000, så vil ikke mase uten grunn)
Noen som har hørt om en lettrykks 9000 med 285 hk? Og jeg forstår annonsen slik at dette skal være originalt. (Noe jeg ikke tror på)
Hva slags bil kan dette være? Bare en fulltrykkskonvertert og trimma 9000?
(Vet jeg kunne ringt, men jeg er ikke på jakt etter 9000, så vil ikke mase uten grunn)
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Forskjell er vel airflow ihvertfall. Trond N47 har jo en svart...Hjelle, N6 skrev:Bløff og fanteri.
Min Turbo S er då også talladegaraud.
Etter det eg har funne ut var Turbo S lik Aero, men den vart vel kun kalla Aero i Sverige.
Effekta på 2.3T-en er 200hk originalt, men monge har den raude trimboksa som gir 220hk.
Men 285hk originalt? er nok lite sansynlig.
Styrer med DAB og AUX
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Feil... i allefall litt...Freshmaker N237 skrev:Turbo S er en aero som er solgt i Norge, men er skeptisk til effekten jeg også..
Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.
Det som skilte CC-versjonen av Turbo S fra den vanlige turboen var:
Fangere fram og bak i litt annet design, lakkert i bilens farge.
Sort listverk rundt rutene og sorte smalere lister på siden.
16" Aerofelger og stivere understell... (riktignok så var det enkelte kunder som ville ha 15")
Turbo S hadde ikke samme fangere og sideskjørt som Aeroen som ble solgt i sverige og som het 9000 Carlsson i england.
På CSE Turbo S så var det stort sett de samme forskjellene men fangerne var de vanlige, lakkert i bilens farge.
Disse modellene hadde også generelt mere utstyr, bla.a. veldig vanlig med skinn med mocca-innlegg..
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6953
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal... Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )TT N12 skrev:Freshmaker N237 skrev: Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
hvor mange kW står i vognkortet ditt?ParADigM N558 skrev:Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal... Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )TT N12 skrev: Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.
Sist redigert av Eirik N396 den 27 aug 2006, 20:37, redigert 1 gang totalt.
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- Viggen-51
- 1,5 bar
- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Har litt tungt for å bite på dette... , men hvis det står i vognkortet så....ParADigM N558 skrev:Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal... Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)