Side 1 av 3
Lettrykks 9000 med 285 hk?
Lagt inn: 25 aug 2006, 16:50
av Eirik N396
Så denne annonsen under "selges"
http://www.saabturboclub.net/Forum/view ... hp?t=10446.
Noen som har hørt om en lettrykks 9000 med 285 hk?
Og jeg forstår annonsen slik at dette skal være originalt. (Noe jeg ikke tror på)
Hva slags bil kan dette være? Bare en fulltrykkskonvertert og trimma 9000?
(Vet jeg kunne ringt, men jeg er ikke på jakt etter 9000, så vil ikke mase uten grunn)
Lagt inn: 25 aug 2006, 16:53
av Jørgen N237
Turbo S er en aero som er solgt i Norge, men er skeptisk til effekten jeg også..
Lagt inn: 25 aug 2006, 16:55
av Eirik N396
Freshmaker N237 skrev:Turbo S er en aero som er solgt i Norge
å? Da lærte jeg noen nytt der også!
Har det ikke blitt solgt "9000 Aero" her til lands da?
Lagt inn: 25 aug 2006, 17:14
av Jørgen N237
Eirik N396 skrev:Freshmaker N237 skrev:Turbo S er en aero som er solgt i Norge
å? Da lærte jeg noen nytt der også!
Har det ikke blitt solgt "9000 Aero" her til lands da?
Ikke cc..
Lagt inn: 25 aug 2006, 17:50
av Hjelle, N6
Bløff og fanteri.
Min Turbo S er då også talladegaraud.
Etter det eg har funne ut var Turbo S lik Aero, men den vart vel kun kalla Aero i Sverige.
Effekta på 2.3T-en er 200hk originalt, men monge har den raude trimboksa som gir 220hk.
Men 285hk originalt? er nok lite sansynlig.
Lagt inn: 25 aug 2006, 18:53
av Vangen N622
Flekk vekk annonsen da
Lagt inn: 25 aug 2006, 20:17
av Petter 900 T
Kan jo være trimmet...
Er en på forumet her som har hatt over 300 på vanlig vei i Norge med en 9000 Turbo 2 liter med orginal kasse!!
(påstand)
Petter
Lagt inn: 25 aug 2006, 23:46
av Jørgen N237
Hjelle, N6 skrev:Bløff og fanteri.
Min Turbo S er då også talladegaraud.
Etter det eg har funne ut var Turbo S lik Aero, men den vart vel kun kalla Aero i Sverige.
Effekta på 2.3T-en er 200hk originalt, men monge har den raude trimboksa som gir 220hk.
Men 285hk originalt? er nok lite sansynlig.
Forskjell er vel airflow ihvertfall. Trond N47 har jo en svart...
Lagt inn: 26 aug 2006, 22:57
av Tor N12
Freshmaker N237 skrev:Turbo S er en aero som er solgt i Norge, men er skeptisk til effekten jeg også..
Feil... i allefall litt...
Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.
Det som skilte CC-versjonen av Turbo S fra den vanlige turboen var:
Fangere fram og bak i litt annet design, lakkert i bilens farge.
Sort listverk rundt rutene og sorte smalere lister på siden.
16" Aerofelger og stivere understell... (riktignok så var det enkelte kunder som ville ha 15")
Turbo S hadde ikke samme fangere og sideskjørt som Aeroen som ble solgt i sverige og som het 9000 Carlsson i england.
På CSE Turbo S så var det stort sett de samme forskjellene men fangerne var de vanlige, lakkert i bilens farge.
Disse modellene hadde også generelt mere utstyr, bla.a. veldig vanlig med skinn med mocca-innlegg..
Lagt inn: 27 aug 2006, 17:00
av Vangen N622
Er det anti-spinn på 9000?
Lagt inn: 27 aug 2006, 17:09
av Hjelle, N6
Husk også på at CC Turbo S vart levert som M92 også.
Gamlebilen til Turbo_KK her på forumet er ein slik, rett nok ein US-modell.
Lagt inn: 27 aug 2006, 17:12
av Paradigm N558
TT N12 skrev:Freshmaker N237 skrev:
Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.
Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal...
Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )
Lagt inn: 27 aug 2006, 17:28
av Eirik N396
ParADigM N558 skrev:TT N12 skrev:
Ingen 9000 har noensinne hatt mere enn 225 hk orginalt(CS Aero).
Turbo S finnes både som CC i 91 og CSE 92.
Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal...
Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )
hvor mange kW står i vognkortet ditt?
Lagt inn: 27 aug 2006, 17:56
av Vangen N622
250hk burde bli 156,25kw
Lagt inn: 27 aug 2006, 19:20
av Viggen-51
ParADigM N558 skrev:Feil: 9000enen jeg kjører nå har 250 trøkk, og nesten 400 drag mener jeg.. Det er orginalt fra fabrikk! Orginal ECU, luft og eksos.. Saab har ergo levert 250 hesters 9000'ener.. ECUen er den samme som Saab leverte til svenske politibiler, så den er orginal...
Er forøvrig en 94 mod. CSE (uten takluke:p )
Har litt tungt for å bite på dette...
, men hvis det står i vognkortet så....