Jeg er altids skeptisk til hva som skjer og hvordan bilen min blir misshandlet.
Uansett ringte en fyr med en liste med ting han ville spørre meg om.
-Sommerdekkene var slitte, så han tilbud meg BridgeStone ER300 til 2000,- inkl omlegging, pr dekk.
-Vinudspusserne var slitte. Nye skulle han ha ca 400,-.
-Lite vindsspylerveske. Han skulle 20,- for å fylle på.
-Beskyttelsesdeksel i plast under som var ødelagt, skulle sette på nytt. 450,- for deler og jobb.
Jeg takket nei til nye sommerdekk og vinduspussere. Prisene på dekk synes jeg var stive, og vil uansett ikke handle før man har sjekket litt rundt. Pussere får jeg kanskje billigere andre plasser, sikkert ikke mye å spare men vil lære meg å gjøre det selv. Også har jeg hørt at du kan bruke et fint sandpapir for å fjerne den slitte delen av pusseren. Det vil jeg teste.

Takket ja til spylervesken, var jo faktisk billig. Beskyttelsesdekselet under bilen må jeg ha nytt, og det må på. Betaler jeg dem for å gjøre det så blir det gjort i dag, ikke når det passer inn i min timeplan. Vet ikke hva det koster bare for delen, har maks(dersom delen var gratis) kastet bort. 450,-
Jeg spurte og grov litt om veivhusventilasjonen. De hadde ingen kampanje på det, men de skulle gjøre det gratis også søke GM om å få det dekt. Det setter jeg pris på. Slike ting gjør at man vil komme tilbake.
Fikk sms nå at bilen er ferdig. Så da hentes den på tur hjem. Altids spent på om de har tagget på bilen, skåret i skinnsetene eller ødelagt bilen på annet vis.