Side 1 av 1
900 vs Laurel diesel
Lagt inn: 22 okt 2006, 10:36
av Griffin N430
Var ute på by`n i går å kjørte litt og900, da jeg traff på en bekjent som kjører en noe opptrimmet Datsun Laurel diesel...! Trodde ikke min gikk så veldig dårlig, men ble litt sjokkert etter ett lite "bakkeløp" (fra rundkjøringa på fåberg og oppover der, for de som er kjente)

Jeg hadde ikke sjans å holde følge i det hele tatt!
Må si gamle nissan dieselmotorer er veldig sterke. Motoren hans har gått 850 000km, urenovert!!

Så har han sett på en T3/T04e turbo og intercooler samt større dieselpumpe. Ladetrykket ligger på 2 bar
Slik har han kjørt med i laaange tider! Rart det holder!!
Man skal altså ikke spøke med gamle dieselbiler...!! hehe...
Så nå er det hjem igjen å trimmer mer....

Lagt inn: 22 okt 2006, 13:43
av Griffin N430
Daniel N683 skrev:flaut..
best å sette av vinteren på trimming...

Hehe, jah!
Men jeg ble imponert!!

Lagt inn: 22 okt 2006, 13:53
av Stalfa
Daniel N683 skrev:
Men man skal ikke spøke med turbodiseler... Mange av dem har et dreimoment som er helt hinnsides...
Det er nå engang hk som bestemmer aksen.
Lagt inn: 22 okt 2006, 14:01
av Griffin N430
Er forresten klin lik denne!! hehe...

Lagt inn: 22 okt 2006, 14:12
av Ingvar N629
En kompis av meg som har en sånn Laurel diesel som han har trimma med enkle midler og lite penger. Han har brukt 4k på den tror jeg.. Benka den i forgårs, 160 hk og 380 Nm. Dieselpumpe fra Scania!
Lagt inn: 22 okt 2006, 15:15
av Stalfa
Daniel N683 skrev:Stalfa skrev:Daniel N683 skrev:
Men man skal ikke spøke med turbodiseler... Mange av dem har et dreimoment som er helt hinnsides...
Det er nå engang hk som bestemmer aksen.
Det er vel en sannhet med modifikasjoner..? En kar i byen med 270-280 hester klarer ikke å holde følge med meg.. han har en trimma japse på 2 liter.. men på langt nær det dreimomentet som jeg har.
Det var jo ikke noe lyskryss race men heller litt ufin kjøring på 4-felts vei
Da er vi inne på hvor mange hk man kan kompensere for som sjåfør.
Påstand: "Aks i et gitt tidsintervall bestemmes av hvor mange hk du totalt klarer å få ned i asfalten."
Det som er fordelen med høy dreiemoment er at du vanligvis har en flatere hk topp, og det er lettere å "treffe" på gearet.
Lagt inn: 22 okt 2006, 23:09
av Johan N828
Jeg har hatt gleden av og kjøre en Volvo S40 D5. Jeg fikk låne den i Mai av Volvo Norge personbiler A/S i 3 dager. Motoren er en 2.4 liters turbodiesel med 180 hk og 380nm... DET var saker.
Lagt inn: 23 okt 2006, 07:51
av Ottar N398
DeltA skrev:Jeg har hatt gleden av og kjøre en Volvo S40 D5. Jeg fikk låne den i Mai av Volvo Norge personbiler A/S i 3 dager. Motoren er en 2.4 liters turbodiesel med 180 hk og 380nm... DET var saker.
Og skal man først snakke er det morsommere med S60 T5 selv om saab'en føltes mye sprekere

Eier jo ikke fartsfølelse den bilen der
