Kjøpt meg 9-3 ss
Moderator: Moderatorer
Kjøpt meg 9-3 ss
Da var eg en stolt eier av en 03 modell ss
Bilen er en vector og må si eg er meget fornøyd
Men med det følger seff noen spm..
1.Hvordan er det å koble til en forsterker på anlegget, er helt grei lyd nå men savner bassen.
2.Noe eg bør følge med på desse bilene?
3.Samme som en annen her i forumet, sjekket oljekvaliteten på computeren, den viste 27 % , er ikkje mer enn ett halvt år siden sist oljebytte så hvor mye bør vi stole på desse ?
4.Er det mulig å få tak i orginalt åpent luftfilter?
5. hvordan fungerer en dump ventil og er det noe eg bør/ikkje bør montere på denne bilen?
Takk
Ps: jada, eg fikk mye tyt sist om å melde meg inn å det skal eg no
Bilen er en vector og må si eg er meget fornøyd
Men med det følger seff noen spm..
1.Hvordan er det å koble til en forsterker på anlegget, er helt grei lyd nå men savner bassen.
2.Noe eg bør følge med på desse bilene?
3.Samme som en annen her i forumet, sjekket oljekvaliteten på computeren, den viste 27 % , er ikkje mer enn ett halvt år siden sist oljebytte så hvor mye bør vi stole på desse ?
4.Er det mulig å få tak i orginalt åpent luftfilter?
5. hvordan fungerer en dump ventil og er det noe eg bør/ikkje bør montere på denne bilen?
Takk
Ps: jada, eg fikk mye tyt sist om å melde meg inn å det skal eg no
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
1 och 2 vet jag inget om på dessa bilar.
3, Oljekvaliteten beräknas på antal start och stopp av motorn + antal km.
4, Tror att SpeedParts har eller i alla fall kommer med det under vintern.
5, Din bil har både LMM och MAP-sensor, sätter du på öppen dump så ger det garanterat "check-engine".
Så, nej du bör inte bruka en 17:e Maj-trumpet!
Mvh
3, Oljekvaliteten beräknas på antal start och stopp av motorn + antal km.
4, Tror att SpeedParts har eller i alla fall kommer med det under vintern.
5, Din bil har både LMM och MAP-sensor, sätter du på öppen dump så ger det garanterat "check-engine".
Så, nej du bör inte bruka en 17:e Maj-trumpet!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
1. Det er mulig, men du må ta signalene ETTER originalforsterkerne, som ikke må fjernes. Dvs at du bruker en såkalt LOC, eller høy/lav signal omformer(er ikke sikker på hva det heter på norsk)
Og det er først og fremst forsterkeren under førersetet som er egnet til dette, da den gir signal over bredest område. Har du 4, 7 eller 13 høyttaler-systemet?
2. Automatkassene bør ha sine softwareoppdateringer, samt at noe fuffens med oljekjøleren for automaten på de tidligste (03 og tidlige 04) kan gi innvendig lekkasje og frostvæske i gearoljen. Om dette skjer så kan kassen ryke... Altså bør man holde øye med frostvæskenivået samt sjekke oljen i gearkassen en gang i blant.
Du må muligens få smurt gummiforingene for stabilisatorstaget foran, om du har en knakende lyd derfra i kaldt vær.
Og det er først og fremst forsterkeren under førersetet som er egnet til dette, da den gir signal over bredest område. Har du 4, 7 eller 13 høyttaler-systemet?
2. Automatkassene bør ha sine softwareoppdateringer, samt at noe fuffens med oljekjøleren for automaten på de tidligste (03 og tidlige 04) kan gi innvendig lekkasje og frostvæske i gearoljen. Om dette skjer så kan kassen ryke... Altså bør man holde øye med frostvæskenivået samt sjekke oljen i gearkassen en gang i blant.
Du må muligens få smurt gummiforingene for stabilisatorstaget foran, om du har en knakende lyd derfra i kaldt vær.
Heisann.colombo skrev:1. Det er mulig, men du må ta signalene ETTER originalforsterkerne, som ikke må fjernes. Dvs at du bruker en såkalt LOC, eller høy/lav signal omformer(er ikke sikker på hva det heter på norsk)
Og det er først og fremst forsterkeren under førersetet som er egnet til dette, da den gir signal over bredest område. Har du 4, 7 eller 13 høyttaler-systemet?
2. Automatkassene bør ha sine softwareoppdateringer, samt at noe fuffens med oljekjøleren for automaten på de tidligste (03 og tidlige 04) kan gi innvendig lekkasje og frostvæske i gearoljen. Om dette skjer så kan kassen ryke... Altså bør man holde øye med frostvæskenivået samt sjekke oljen i gearkassen en gang i blant.
Du må muligens få smurt gummiforingene for stabilisatorstaget foran, om du har en knakende lyd derfra i kaldt vær.
Takk for svar.
Han eg kjøpte bilen av sa han hadde oppdatert lyd systemet til det nest største, men han sa det var 11 høytalere i bilen
Eg får se på det imorgen, angående dette med den forsterkeren.
Og stagene er eg allerede blitt fortalt om, utrolig irriterenes det der
Ahh ok, da går eg ut fra at oljen er ok men for sikkerhet skyld får eg spørre gamle eieren( er en arbeidskamerat av min far)Børre N17 skrev:3: Oljekvaliteten regnes ut som Anders nevner, men den må resettes av verkstedet ved oljeskift. Om dette ikke er gjort vil den vise samme som før oljen ble skiftet...
Takk for svarSaab900STCR skrev:1 och 2 vet jag inget om på dessa bilar.
3, Oljekvaliteten beräknas på antal start och stopp av motorn + antal km.
4, Tror att SpeedParts har eller i alla fall kommer med det under vintern.
5, Din bil har både LMM och MAP-sensor, sätter du på öppen dump så ger det garanterat "check-engine".
Så, nej du bör inte bruka en 17:e Maj-trumpet!
Mvh
- Claus N201
- 2.0 bar
- Innlegg: 922
- Registrert: 06 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 201
- Navn: Claus Kristoffersen
- Sted: Kjeller
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1841
er ikke det her aero etterligning?
spennende beskrivelse i hvertfall
er ikke det her aero etterligning?
spennende beskrivelse i hvertfall
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei