Snodig versjon av 9000?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Snodig versjon av 9000?

Legg inn av EdHunter N815 » 30 jul 2007, 18:15

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... PhZX668045

Jeg undrer meg fælt på et par ting med denne bilen, får det liksom ikke helt til å stemme;

-Bilen er M91 og har gamle fronten? Min Turbo S er jo M91 (solgt ny sent i -90), og har facelift. Ser jo at denne har aerostylingen, men trodde ikke 2,3T kom i kombinasjon med gammel front og aerostyling i det hele tatt. Den eneste jeg har sett med gammel front og styling er Talladega, som alle har 2,0T.

-Hadde M91 airbag? Trodde ikke det kom før M92, eller var det mulig å få som ekstrautstyr? Jeg har uansett aldri sett en bil med denne fronten som har hatt airbag...

Er dette en slags prøveversjon? At de laget noen eksemplarer av Turbo S/Aero før den jeg har kom i produksjon?
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
9000 Geir N371
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 29 nov 2004, 01:00
Sted: Ågotnes

Legg inn av 9000 Geir N371 » 30 jul 2007, 20:10

Hadde den vært en CD så hadde den vært en ideell delebil til meg...turbo og skinnseter +++ =P~
Geir
-91 9000 CD 2.3i

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 30 jul 2007, 20:47

9000 Geir N371 skrev:Hadde den vært en CD så hadde den vært en ideell delebil til meg...turbo og skinnseter +++ =P~
Om du tenker på å bytte motor så er det vel ingen forskjeller på CC/CD på det området. Interiøret passer vel også utenom baksetet. Jeg tenkte også på denne som delebil, men er litt redd for at det er ugler i mosen her. ;)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Re: Snodig versjon av 9000?

Legg inn av Peter » 30 jul 2007, 22:15

EdHunter N815 skrev:Er dette en slags prøveversjon? At de laget noen eksemplarer av Turbo S/Aero før den jeg har kom i produksjon?
Det står jo i annonsen at det er en "Saab 9000 2.3 T16 Sport Limited Edition - Forgjengeren til Aero" tatt inn fra tyskland
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Snodig versjon av 9000?

Legg inn av EdHunter N815 » 30 jul 2007, 22:29

P3t3r skrev:Det står jo i annonsen at det er en "Saab 9000 2.3 T16 Sport Limited Edition - Forgjengeren til Aero" tatt inn fra tyskland
Jeg leste det, men er bare det at jeg aldri har sett en slik en, og jeg har etter hvert sett mange 9000 (tråler ofte rundt på garaget når jeg kjeder meg).
Jeg reagerer også på at dette er en M91, førstegangsregistrert mai 1991. Det vil si at den er registrert et halvt år etter min, og min er da en Aero/TurboS med facelift-fronten. Det høres ikke mye logisk ut at forløperen til Aero er nyere enn min, og i tillegg har den gamle typen front...?

Jeg kunne forstått det om dette var en M90, for da var Talladega gått ut av produksjon mens Aero enda ikke var kommet.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 31 jul 2007, 00:09

Overligger?

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 31 jul 2007, 01:31

Mailet selger siden jeg sånn halvveis kikker etter delebil, og han ante egentlig ikke annet enn at det var et skilt i bilen med prod. nummer, og at den var solgt ny på nevnte tidspunkt. Han hadde lite papirer på bilen også, så han klarte ikke å frembringe om det kunne være en overligger som du nevnte Petter.

Syns det hele høres rart ut, lurer på om det kan være en Talladega som har blitt delvis bygget om til M91 2,3T jeg...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 31 jul 2007, 01:51

Snodig denne ja..

Er ikke så dumt at noen har ettermontert plasten og satt på kortfront for å få stylingen til å passe da? Evt at den har vært kollidert en gang?

Sitter på en dårlig bærbar nå så bildene er ikke enkle å se men på meg så ser det ut som om hekkskjørtet er Airflow, ikke Aero/Carlsson/Talladega... Ser også ut for meg som om den har chrome i listverket, det stemmer heller ikke med Turbo S

Be selger om chassinr så er det jo enkelt å finne ut om det er en org 2.3t
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Legg inn av na_X » 31 jul 2007, 17:24

Det ser ut til å være airflow i front og bak ja (det stora airflow som det kalles i sverige), men std. på sidene bare da. Merkelig at den er oppgitt til 195HK og er 2.3L synes nå jeg, skal vel egentlig være 200HK?
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 31 jul 2007, 17:34

na_X skrev:Det ser ut til å være airflow i front og bak ja (det stora airflow som det kalles i sverige), men std. på sidene bare da. Merkelig at den er oppgitt til 195HK og er 2.3L synes nå jeg, skal vel egentlig være 200HK?
2,3T ble levert med både 143kw og 147kw, sannsynligvis et eller annet med avgiftsgrenser i forskjellige land. Mener Tyskland var et av landene de ble levert med 143kw. Dette er de offisielle tallene, i praksis hadde de nok godt over 200HK alle sammen om jeg kjenner Saab rett. ;)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
9000 Geir N371
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 29 nov 2004, 01:00
Sted: Ågotnes

Legg inn av 9000 Geir N371 » 31 jul 2007, 23:23

EdHunter N815 skrev:
9000 Geir N371 skrev:Hadde den vært en CD så hadde den vært en ideell delebil til meg...turbo og skinnseter +++ =P~
Om du tenker på å bytte motor så er det vel ingen forskjeller på CC/CD på det området. Interiøret passer vel også utenom baksetet. Jeg tenkte også på denne som delebil, men er litt redd for at det er ugler i mosen her. ;)
Veit at det bare e baksete som ikkje passer ja...

Bjørn! Vi spleiser på den. Eg tar motoren.. :D
Deal?
Geir
-91 9000 CD 2.3i

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 01 aug 2007, 00:15

Den er desverre solgt allerede... Sendte mail på den, så han skulle gi tilbakemelding om handelen gikk i dass.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
fedon
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 57
Registrert: 28 aug 2006, 23:41
Sted: Nord Trøndelag

Legg inn av fedon » 02 aug 2007, 17:14

mmm skeptisk... ser ut for meg som om fronten er i glassfiber. men originale saab airflow er i ABS plast..
Why drive a car? When you can pilote a SAAB!


"93 9000cs 2.0t

Svar