SAAB 92 ???

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Geir-Ståle N15
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 56
Registrert: 19 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 15
Navn: Geir-Ståle Lid
Bil: Saab 900T16 9-5 aero 9-3 aero
Sted: Indre Billefjord

Legg inn av Geir-Ståle N15 » 07 mai 2003, 20:19

Hva i svarten ska vi med en SAAB som ikke e en SAAB. Nei takke meg til de gamle, før gm si tid da det sto saab scania. ( selv om det også der va en del sammarbeid mellom noen lugubre fabrikker med den første 9000 modelen ) :evil:
85 900 T16
01 9-5 AERO estate
08 9-3 AERO estate TTID

Brukeravatar
Svein N13
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 249
Registrert: 11 mar 2003, 01:00
Sted: Sandnes

Legg inn av Svein N13 » 07 mai 2003, 21:42

Men 9000 har vel den beste motoren SAAB har laget? Og det neste blir en flat bokser - og den kommer ikke fra Porsche.
Svein
Life begins at 400 NM

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 08 mai 2003, 18:00

Svein N13 skrev:Men 9000 har vel den beste motoren SAAB har laget? Og det neste blir en flat bokser - og den kommer ikke fra Porsche.
Svein
Det er 2.3 turbo-motoren som sat i 9000 du rangerar som den beste?
Fin den, men er ikkje 9-5 2.3t motoren hakket artigare då? Synes den er noko meir køyrbar enn ein vanlig standard 200hk 2.3 som sit i 9000. Men mulig du tekjer på korleis motorane er konstruert?

Brukeravatar
Svein N13
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 249
Registrert: 11 mar 2003, 01:00
Sted: Sandnes

Legg inn av Svein N13 » 08 mai 2003, 19:25

Bra Hjelle, nå er du rett bak meg og snart forbi på Forum.
9-5 motoren har mindre turbo som drar bedre ved lave turtall - men jeg likte bedre lyden på 9000, pluss at den angivelig tåler noe mer på høye turtall - men de lærde strides.
Men boksermotoren i 9-2 var vel egentlig hovedpoenget - og den sitter hverken her eller der. Gleder meg dog til 4-hjulstrekk a-la Subaru.
Mvh Svein :shock:
Life begins at 400 NM

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 08 mai 2003, 21:42

Svein N13 skrev:Bra Hjelle, nå er du rett bak meg og snart forbi på Forum.
9-5 motoren har mindre turbo som drar bedre ved lave turtall - men jeg likte bedre lyden på 9000, pluss at den angivelig tåler noe mer på høye turtall - men de lærde strides.
Men so har vel 9-5 noko betre støyisolering (unødig vekt), men lyden er grym på 9000 ved fullt pådrag ja. Får teste ut til helga.... (Karavane)
Svein N13 skrev:Men boksermotoren i 9-2 var vel egentlig hovedpoenget - og den sitter hverken her eller der. Gleder meg dog til 4-hjulstrekk a-la Subaru.

Vel, me må då sjå den før vi evt. slaktar den.

Svar