Går med sterke tanker om å kjøpe meg en forholdsvis ny Saab. Er litt i tvil om jeg skal velge tid eller biopower. Har bestemt at det skal være 9-5 og stasjonsvogn. Er det noen som har noen gode tips.Skal bytte inn en 2001 A6 2,5 td quattro som er en bil med masse dyre problemer. Den har forøvrig stoppa nå. Hva anbefaler dere her, og hva bør være mad av utstyr osv.
Tenkte å holde meg prismessig under 400000.- og ikke eldre enn 2006..
Ny Saab
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Vanskelig å spå bruktmarkedet framover, men diesel står seg iallfall bra i verdi nå. Mulig biopower vil holde seg bra i pris også, men det er det vanskelig å si nå. Biopower koster også ørlite mer i nyinnkjøp.
Et tips kan være å kjøpe en bil med avdragbar moms fra utlandet, det kan du nok spare litt på, dessuten er det bedre utvalg av biopower enn her hjemme: http://www.anatrollhattan.com/public/do ... &parent03=
Her har du kalkulator for engangsavgift, så kan du jo regne litt.
http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO
Et tips kan være å kjøpe en bil med avdragbar moms fra utlandet, det kan du nok spare litt på, dessuten er det bedre utvalg av biopower enn her hjemme: http://www.anatrollhattan.com/public/do ... &parent03=
Her har du kalkulator for engangsavgift, så kan du jo regne litt.
http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Er jo kampanje på 9-5 1.9TiD Vector nå... 399.900.- i Estate! Husker ikke hva som var med av pakker, men det kan jo være attraktivt for de som skal kjøpe i den priskklassen?
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
NB. Vær forsiktig med kjøp av brukt diesel fra utlandet uten partikkelfilter i alle fall.
Ellers så tror jeg ikke myndighetene riktig vet hva som er best.Diesel den ene dagen.Bio den neste.Det det handler mest om der i gården er hvor det er mest penger å hente fra forbrukerne.
I Norge er det en regel som gjelder;du kan forurense så mye du vil bare du betaler for det!
Ellers så tror jeg ikke myndighetene riktig vet hva som er best.Diesel den ene dagen.Bio den neste.Det det handler mest om der i gården er hvor det er mest penger å hente fra forbrukerne.
I Norge er det en regel som gjelder;du kan forurense så mye du vil bare du betaler for det!
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 12 jan 2004, 01:00
- Sted: Ski
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Om det er drivstoffet du meinar er det vel lagt fram forslag om auke på avgiftene pr. liter.Audun N346 skrev:Mener å ha hørt rykter om at dieselen skal opp ganske mye i pris, men ta det med en klype salt...
Når det gjeld eingongsavgiftene skjer det ikkje noko spesiellt for personbilar i nærmaste framtid, men ifrå 01.01.2008 kjem eindel nye bilar på grøne skilt til å få eit prishopp, grunnen til det er etter eg forstår at dei startar å beregne co2-avgift istaden for slagvolumavgift.
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Meine drivstoffet ja!:)
Hjelle, N6 skrev:Om det er drivstoffet du meinar er det vel lagt fram forslag om auke på avgiftene pr. liter.Audun N346 skrev:Mener å ha hørt rykter om at dieselen skal opp ganske mye i pris, men ta det med en klype salt...
Når det gjeld eingongsavgiftene skjer det ikkje noko spesiellt for personbilar i nærmaste framtid, men ifrå 01.01.2008 kjem eindel nye bilar på grøne skilt til å få eit prishopp, grunnen til det er etter eg forstår at dei startar å beregne co2-avgift istaden for slagvolumavgift.
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!