Hvilken bil?
Moderator: Moderatorer
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
Hvilken bil?
Hei, og godt nyttår!
På grunn av mye piss med bilen min skal jeg kjøpe meg ny.
Valget står mellom disse her:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... yIlP572355
http://pal.finn.no/pal/saabhuset/car/ob ... e=11542991
Hva mener dere?
Jeg har jo selvfølgelig mest lyst på 9-3en på grunn av utseende, og har fortsått det sånn at det er en mye mere moderne bil enn 9-5.
Men 9-3'en har både høyere kilometer, og høyere pris, er det dumt å kjøpe den?
Begge har 150hk, men det må jo gå ann å chippe til 175-200hk på grunn av lav kilometer? Og begge disse bilene kommer vel med 2 liters motor på over 150hk, er vel ikke annet enn at de er "chippet" mere fra fabrikk?
Har også fått tilbud om 35k i innbytte for http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username= er ikke dette latterlig lite?
Jeg bare spør, vet jo at det er mange her som har mere peiling enn meg.
Magnus.
På grunn av mye piss med bilen min skal jeg kjøpe meg ny.
Valget står mellom disse her:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... yIlP572355
http://pal.finn.no/pal/saabhuset/car/ob ... e=11542991
Hva mener dere?
Jeg har jo selvfølgelig mest lyst på 9-3en på grunn av utseende, og har fortsått det sånn at det er en mye mere moderne bil enn 9-5.
Men 9-3'en har både høyere kilometer, og høyere pris, er det dumt å kjøpe den?
Begge har 150hk, men det må jo gå ann å chippe til 175-200hk på grunn av lav kilometer? Og begge disse bilene kommer vel med 2 liters motor på over 150hk, er vel ikke annet enn at de er "chippet" mere fra fabrikk?
Har også fått tilbud om 35k i innbytte for http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username= er ikke dette latterlig lite?
Jeg bare spør, vet jo at det er mange her som har mere peiling enn meg.
Magnus.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det må jo bli en vurderingssak, begge to er jo bra biler. 9-5 er jo noe større bil, 9-3an er nok hakket mer moderne som du sier.
Hvis du får tilbud om 35k i innbytte på 900 ved kjøp av såpass ny og dyr bil høres det ikke ut som de er mye interessert i å selge etter min mening. Prøv å prute hardt, de går garantert ganske langt for å ro inn et salg!
Hvis du får tilbud om 35k i innbytte på 900 ved kjøp av såpass ny og dyr bil høres det ikke ut som de er mye interessert i å selge etter min mening. Prøv å prute hardt, de går garantert ganske langt for å ro inn et salg!
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Fine biler begge to, og det er MYE å velge i i den prisklassen der.
Har akkurat kjøpt en 9-5 04, og jeg har hatt en 05 9-3SS 1,9 tids tidligere. Begge er meget behagelige biler, men jeg ville ha sett litt på behovet før jeg valgte.
Min oppfatning av de jeg har hatt:
9-3SS har et mer sportslig understell, er litt lettere, men har samtidig litt mindre plass. Spesielt i baksetet.
9-5'en som jeg har nå er ikke så "sporty" (nå har ikke den sportsundiser, det hadde SS'n) men det rommer et Atlanterhav og litt til. 9-5'en føles også noe mer "cruiser", men det passer meg perfekt da jeg tilbakelegger 4-50000km/år
Motormessig kan jeg ikke sammenlikne da en var diesel den andre bensin, men jeg vil tro det ikke er så stor forskjell i opplevelsen i de to du har kikket på.
Har akkurat kjøpt en 9-5 04, og jeg har hatt en 05 9-3SS 1,9 tids tidligere. Begge er meget behagelige biler, men jeg ville ha sett litt på behovet før jeg valgte.
Min oppfatning av de jeg har hatt:
9-3SS har et mer sportslig understell, er litt lettere, men har samtidig litt mindre plass. Spesielt i baksetet.
9-5'en som jeg har nå er ikke så "sporty" (nå har ikke den sportsundiser, det hadde SS'n) men det rommer et Atlanterhav og litt til. 9-5'en føles også noe mer "cruiser", men det passer meg perfekt da jeg tilbakelegger 4-50000km/år
Motormessig kan jeg ikke sammenlikne da en var diesel den andre bensin, men jeg vil tro det ikke er så stor forskjell i opplevelsen i de to du har kikket på.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
Takk for alle svar!
Ja, jeg er klar over at det er mye å velge mellom i den prisklassen, jeg har faktisk også sett litt på diesel, men har ikke funnet noe interessant enda.
Helst ikke noe særlig over 200k, mest mulig utstyr, og minst mulig kilometer er de kriteriene jeg har.
Når det gjelder plass så er nok en 9-3ss mer enn stor nok for meg, jeg har ingen barn, eller noe særlig plassbehov, og er nok noen år til det blir aktuelt (barn altså)
At en 95modell er for gammel for en forhandler er jeg klar over, men likevel, det er jo blodpris.
Noen som vet om det er sånn at 150hk og de med 2liter og mere hester er helt samme bil med kun forskjellig "chipping" fra fabrikken? Isåfall trenger jeg vel ikke være redd for bilen om jeg vil ha litt mere sprut? Skal jo ikke blodtrimme den heller da.
Ja, jeg er klar over at det er mye å velge mellom i den prisklassen, jeg har faktisk også sett litt på diesel, men har ikke funnet noe interessant enda.
Helst ikke noe særlig over 200k, mest mulig utstyr, og minst mulig kilometer er de kriteriene jeg har.
Når det gjelder plass så er nok en 9-3ss mer enn stor nok for meg, jeg har ingen barn, eller noe særlig plassbehov, og er nok noen år til det blir aktuelt (barn altså)
At en 95modell er for gammel for en forhandler er jeg klar over, men likevel, det er jo blodpris.
Noen som vet om det er sånn at 150hk og de med 2liter og mere hester er helt samme bil med kun forskjellig "chipping" fra fabrikken? Isåfall trenger jeg vel ikke være redd for bilen om jeg vil ha litt mere sprut? Skal jo ikke blodtrimme den heller da.
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
9-3 hadde jeg vært i din situasjon.
Hvorfor kjøre rundt med mye tomplass og ekstra vekt, bare tull spør du meg.
Hvorfor kjøre rundt med mye tomplass og ekstra vekt, bare tull spør du meg.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Birger N372
- 1,5 bar
- Innlegg: 360
- Registrert: 30 nov 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
Nå ser det ut som jeg får solgt bilen på mandag, har en kompis som er veldig interessert.
Så nå blir det kanskje ny bil fortere enn forventa.
Må bare bestemme meg for hvordan jeg vil ha, et luksusproblem.
Selvfølgelig er det 9-3'en jeg mest vil ha, men når den er gått såppass mye lengre og er såppass mye dyrere enn 9-5'en, er det ikke et litt dårlig kjøp da? :S
Ikke bare bare og bestemme seg.
Edit: 9-5'en er visst solgt. Gogo 9-3 da!
Så nå blir det kanskje ny bil fortere enn forventa.
Må bare bestemme meg for hvordan jeg vil ha, et luksusproblem.
Selvfølgelig er det 9-3'en jeg mest vil ha, men når den er gått såppass mye lengre og er såppass mye dyrere enn 9-5'en, er det ikke et litt dårlig kjøp da? :S
Ikke bare bare og bestemme seg.
Edit: 9-5'en er visst solgt. Gogo 9-3 da!
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum