bestille ting og tang fra speedparts.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
roar
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 115
Registrert: 28 feb 2003, 01:00
Sted: batnfjordsøra

bestille ting og tang fra speedparts.

Legg inn av roar » 30 mai 2003, 11:13

har tengt å bestille en god del ting som overhaling til min t8 83 mod.
og steg 2 oppgradering +++ mye mere.
hvordan er det, det virker med toll å slik, det er vel 24% moms.
er det noen som har peiling på toll-prisen vis jeg bestiller for rundt 8000-10000 kr.
har hørt rykte om at det ikke er toll men bare moms.

Sport sedan
Innlegg: 3
Registrert: 14 mai 2003, 01:00
Sted: Svinndal

speedparts

Legg inn av Sport sedan » 30 mai 2003, 18:16

Speedparts har forhandler i norge på http://www.ekstrom.no
Ellers, hvis du skal handle i sverige er det bare moms på 24% du trenger å betale.Si at du handler for 10000 kr trekker du først ifra kursen på ca 14%.Da er du nede på kr 8600 x 24% moms.Totalpris blir da 10664 kr.
Full fart

93 sport ( mange gamper )

Ting og tang ifra speedparts

Legg inn av 93 sport ( mange gamper ) » 30 mai 2003, 21:09

Et godt råd er ring Ekstrøm Saaab sport service Kløfta og snakk med Ole Borgen, han forteller deg hva du bør ha i forhold til din bil.

Han treffer du på tlf 63 97 70 17 ( 8-16 mandag - fredag )

Det kan bli billigere enn å bestille selv, og medlemmer i STCN får alltid gode tilbud.


Lørenskogs raskeste 93 til annet er bevist 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Brukeravatar
roar
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 115
Registrert: 28 feb 2003, 01:00
Sted: batnfjordsøra

takk

Legg inn av roar » 30 mai 2003, 22:53

jeg takker for alle gode svar! skal ringe til ekstrøm først tror jeg.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: bestille ting og tang fra speedparts.

Legg inn av Hjelle, N6 » 31 mai 2003, 22:09

roar skrev:har tengt å bestille en god del ting som overhaling til min t8 83 mod.
og steg 2 oppgradering +++ mye mere.
hvordan er det, det virker med toll å slik, det er vel 24% moms.
er det noen som har peiling på toll-prisen vis jeg bestiller for rundt 8000-10000 kr.
har hørt rykte om at det ikke er toll men bare moms.
Har bestillt eit par gongar frå Speedparts og er er godt fornøgd med både service og pris. Det eg har gjordt er å be om å få kjøpe varene momsfritt sidan det vert å betale norsk mva i Norge. So det som kjem i tilegg til prisane der er som sagt norsk mva, men svensk vert trekt ifrå, slik at du faktisk tenar 1% på det sidan den svenske momsen er 25%. So må det betalast eit eksportgebyrt til Speedparts på 50 SEK, pluss at varene vert sendt med UPS, som ofte kan vere dyre på frakta men dei er raske.
I tilegg tek UPS eit gebyr på 100 NOK for å deklarere varene for deg.

I tilegg kjem eit gebyr til banken din for å overføre pengar til Speedparts sin SWIFT konto. Skandiabanken tek ingenting for dette, medan min lokale sparebank har teke rundt 100 NOK.
Men det skal seiast at Skandiabanken somla veldig med å få overført pengane, det gikk mykje kjappare med min lokale bank.

I tilegg må du melde deg inn i STCN, so får du også gode rabattar ved kjøp frå Speedparts.
Men som andre skriv her, so _kan_ det vere både billigare og meir praktisk med at en handlar med Ekstrøm bil.

Lykke til!

Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 294
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Bil: Ingen for tiden.
Sted: Stavanger

Legg inn av Anders N95 » 01 jun 2003, 08:22

Hjelle, kor lang tid har speedparts brukt på å få sendt ting til deg når du har bestilt? Har venta litt for lenge nå syne eg på ting og tang som er bestilt. Og forresten, har du bestemt pris på fangarane du ville selge meg?
Vørterøl og svisker!!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 01 jun 2003, 12:36

Anders95 skrev:Hjelle, kor lang tid har speedparts brukt på å få sendt ting til deg når du har bestilt? Har venta litt for lenge nå syne eg på ting og tang som er bestilt. Og forresten, har du bestemt pris på fangarane du ville selge meg?
SP har sendt varene med ein gong dei har fått inn betalinga mi, nåpr eg brukte min lokale bank gikk det ei halvanna veke frå eg betalte til dei sendte, med Skandiabanken gikk det vel nesten 3 veker frå eg betalte til dei sendte.

Fangarane ja...
Som sagt skal du få sjølve fangarane for fraktpris om du er interesert i dei. Du har fått bileta ikkje sant?

Svar