Rettigheter etter verkstedbesøk?
Lagt inn: 28 jul 2010, 14:50
Hei.
Jeg hadde turbohavari i påsken i år, og fikk byttet turbo på verksted. Disse klarte å bruke over sju timer på å bytte turboen. Og i tillegg til det, så fikk jeg beskjed om at jeg hadde eksoslekkasje. "Men det visste du vel", sa de.
"Nei, det visste jeg ikke. Det var helt fint og tett når jeg leverte den", sier jeg.
Men de nekter for å ha gjort noe. Får beskjed om at det gjelder en knekt pinnbolt mellom manifold og blokk. Og at jeg burde vurdere å få fikset det. Men de nekter skyld i å ha knekt den. Selv om jeg vet 100% sikkert at alt var i skjønneste orden før jeg leverte den inn til dem.
Dette var da i påsken.
Pga jobb og lite fritid, så har jeg ikke fått sett noe på det før nå. Jeg skrur det fra hverandre og finner ikke bare èn knekt pinnbolt, men to! Det gjelder den lengst til høyre, nederst, og den helt til venstre, nederst. Disse er da knekt såpass langt inn at man må borre de ut.
Det vil si, at man må ta av servopumpe for å komme til, i tillegg til å demontere alt i fronten for å kunne sikte greit nok. Og der gikk da grensa for hva jeg følte jeg kunne klare i garasjen hjemme.
Så da ble det Viking bort til et verksted jeg kun har gode erfaringer med.
De begynte på bilen i dag, og har holdt på så og si hele dagen. De sa at de også kom til å bruke mye av morgendagen pga at de måtte demontere så mye for å komme til(enda jeg demonterte manifold, innsugsrør og kjølevifte før de fikk den), og at de måtte gjenge opp igjen ihvertfall ett av hullene.
Så det ser nesten ut som feriepengene går til reperasjon av noe et verksted har ødelagt.
Hva slags rettigheter har jeg midt oppi alt det her?
Jeg er lite villig til å måtte punge ut godt over 10 000,- kr i verkstedregninger for noe et verksted har ødelagt.
Mvh
Aleksander
Jeg hadde turbohavari i påsken i år, og fikk byttet turbo på verksted. Disse klarte å bruke over sju timer på å bytte turboen. Og i tillegg til det, så fikk jeg beskjed om at jeg hadde eksoslekkasje. "Men det visste du vel", sa de.
"Nei, det visste jeg ikke. Det var helt fint og tett når jeg leverte den", sier jeg.
Men de nekter for å ha gjort noe. Får beskjed om at det gjelder en knekt pinnbolt mellom manifold og blokk. Og at jeg burde vurdere å få fikset det. Men de nekter skyld i å ha knekt den. Selv om jeg vet 100% sikkert at alt var i skjønneste orden før jeg leverte den inn til dem.
Dette var da i påsken.
Pga jobb og lite fritid, så har jeg ikke fått sett noe på det før nå. Jeg skrur det fra hverandre og finner ikke bare èn knekt pinnbolt, men to! Det gjelder den lengst til høyre, nederst, og den helt til venstre, nederst. Disse er da knekt såpass langt inn at man må borre de ut.
Det vil si, at man må ta av servopumpe for å komme til, i tillegg til å demontere alt i fronten for å kunne sikte greit nok. Og der gikk da grensa for hva jeg følte jeg kunne klare i garasjen hjemme.
Så da ble det Viking bort til et verksted jeg kun har gode erfaringer med.
De begynte på bilen i dag, og har holdt på så og si hele dagen. De sa at de også kom til å bruke mye av morgendagen pga at de måtte demontere så mye for å komme til(enda jeg demonterte manifold, innsugsrør og kjølevifte før de fikk den), og at de måtte gjenge opp igjen ihvertfall ett av hullene.
Så det ser nesten ut som feriepengene går til reperasjon av noe et verksted har ødelagt.
Hva slags rettigheter har jeg midt oppi alt det her?
Jeg er lite villig til å måtte punge ut godt over 10 000,- kr i verkstedregninger for noe et verksted har ødelagt.

Mvh
Aleksander