som topic sier har jeg ramlet over en stasjonsvog saab 9-5 vector 1,8t 2004 modell. km telleren er på 132 000, og alle servicer er fulgt.
Er det noe jeg bør være obs på ifm barnesykdommer eller vanlige feil/mangler på disse bilene?
Selger mener at dette egentlig er en 2005 modell (om det har noe betydning for mine spørsmål)
Prisen er 189 000 ferdig registrert. kjenner at sydenprutingen våkner til live, eller er dette en grei pris?
vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell
Moderator: Moderatorer
- Toremann
- 0.7 bar
- Innlegg: 116
- Registrert: 13 apr 2009, 18:57
- Navn: Tor-Einar
- Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
- Sted: Bodø
vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell
Saab NG 9-3
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell
1,8t kom kun i 9-3, så det er vel helst en 2.0t? Sludgeproblemet skal være borte fra 2003-2004 (grått topplokkdelsel) på T7 motorene, ellers alle de "vanlige" 9-5 sjukdommene som ACC-problemer og def.lenkarmforinger og dempere bak.
Kan jo hende at det er en 2005 registrert i 2004, neste års modeller kommer vanligvis i september.
Personlig syns jeg det var nok med 189', sjekk Finn.no for å sammenligne med andre.
Kan jo hende at det er en 2005 registrert i 2004, neste års modeller kommer vanligvis i september.
Personlig syns jeg det var nok med 189', sjekk Finn.no for å sammenligne med andre.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell
Njææa, de forlenget vel oljeskiftintervallene da den "nye" blokka kom, så sjekk hvor ofte den har fått oljeskift. Og stempelringene er vel samme sølet som de tidligere, så sjekk nøye.Børre N17 skrev:Sludgeproblemet skal være borte fra 2003-2004 (grått topplokkdelsel) på T7 motorene
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Toremann
- 0.7 bar
- Innlegg: 116
- Registrert: 13 apr 2009, 18:57
- Navn: Tor-Einar
- Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
- Sted: Bodø
Re: vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell
Ja du har helt rett, d er så klart en 2,0 t. Sludgeproblem, hva mener du?Børre N17 skrev:1,8t kom kun i 9-3, så det er vel helst en 2.0t? Sludgeproblemet skal være borte fra 2003-2004 (grått topplokkdelsel) på T7 motorene, ellers alle de "vanlige" 9-5 sjukdommene som ACC-problemer og def.lenkarmforinger og dempere bak.
Kan jo hende at det er en 2005 registrert i 2004, neste års modeller kommer vanligvis i september.
Personlig syns jeg det var nok med 189', sjekk Finn.no for å sammenligne med andre.
Har sjekket Finn.no ja og kommer ikke til å gi 189 000, for å si d sånn
Saab NG 9-3
- Toremann
- 0.7 bar
- Innlegg: 116
- Registrert: 13 apr 2009, 18:57
- Navn: Tor-Einar
- Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
- Sted: Bodø
Re: vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell
Det ser ut i servicehefte at bilen har fått oljeskift hver 10 000 km. Så da bør jeg vel anta at motor er i ordenIngvar N629 skrev:Njææa, de forlenget vel oljeskiftintervallene da den "nye" blokka kom, så sjekk hvor ofte den har fått oljeskift. Og stempelringene er vel samme sølet som de tidligere, så sjekk nøye.Børre N17 skrev:Sludgeproblemet skal være borte fra 2003-2004 (grått topplokkdelsel) på T7 motorene
Saab NG 9-3