vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Toremann
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 116
Registrert: 13 apr 2009, 18:57
Navn: Tor-Einar
Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
Sted: Bodø

vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell

Legg inn av Toremann » 16 mai 2011, 21:05

som topic sier har jeg ramlet over en stasjonsvog saab 9-5 vector 1,8t 2004 modell. km telleren er på 132 000, og alle servicer er fulgt.

Er det noe jeg bør være obs på ifm barnesykdommer eller vanlige feil/mangler på disse bilene?

Selger mener at dette egentlig er en 2005 modell (om det har noe betydning for mine spørsmål)

Prisen er 189 000 ferdig registrert. kjenner at sydenprutingen våkner til live, eller er dette en grei pris?
Saab NG 9-3

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell

Legg inn av Børre N17 » 16 mai 2011, 21:40

1,8t kom kun i 9-3, så det er vel helst en 2.0t? Sludgeproblemet skal være borte fra 2003-2004 (grått topplokkdelsel) på T7 motorene, ellers alle de "vanlige" 9-5 sjukdommene som ACC-problemer og def.lenkarmforinger og dempere bak.
Kan jo hende at det er en 2005 registrert i 2004, neste års modeller kommer vanligvis i september.
Personlig syns jeg det var nok med 189', sjekk Finn.no for å sammenligne med andre.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell

Legg inn av Ingvar N629 » 16 mai 2011, 22:40

Børre N17 skrev:Sludgeproblemet skal være borte fra 2003-2004 (grått topplokkdelsel) på T7 motorene
Njææa, de forlenget vel oljeskiftintervallene da den "nye" blokka kom, så sjekk hvor ofte den har fått oljeskift. Og stempelringene er vel samme sølet som de tidligere, så sjekk nøye.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Toremann
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 116
Registrert: 13 apr 2009, 18:57
Navn: Tor-Einar
Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
Sted: Bodø

Re: vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell

Legg inn av Toremann » 19 mai 2011, 06:37

Børre N17 skrev:1,8t kom kun i 9-3, så det er vel helst en 2.0t? Sludgeproblemet skal være borte fra 2003-2004 (grått topplokkdelsel) på T7 motorene, ellers alle de "vanlige" 9-5 sjukdommene som ACC-problemer og def.lenkarmforinger og dempere bak.
Kan jo hende at det er en 2005 registrert i 2004, neste års modeller kommer vanligvis i september.
Personlig syns jeg det var nok med 189', sjekk Finn.no for å sammenligne med andre.
Ja du har helt rett, d er så klart en 2,0 t. Sludgeproblem, hva mener du?

Har sjekket Finn.no ja og kommer ikke til å gi 189 000, for å si d sånn
Saab NG 9-3

Brukeravatar
Toremann
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 116
Registrert: 13 apr 2009, 18:57
Navn: Tor-Einar
Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
Sted: Bodø

Re: vurderer å kjøpe en 9-5 2004 modell

Legg inn av Toremann » 19 mai 2011, 06:39

Ingvar N629 skrev:
Børre N17 skrev:Sludgeproblemet skal være borte fra 2003-2004 (grått topplokkdelsel) på T7 motorene
Njææa, de forlenget vel oljeskiftintervallene da den "nye" blokka kom, så sjekk hvor ofte den har fått oljeskift. Og stempelringene er vel samme sølet som de tidligere, så sjekk nøye.
Det ser ut i servicehefte at bilen har fått oljeskift hver 10 000 km. Så da bør jeg vel anta at motor er i orden
Saab NG 9-3

Svar