For to dager siden fikk jeg avskiltningsbegjæring på 9-5`en i posten. Manglende EU.
Litt forundret siden bilen var vist i februar! Hadde EU hos Saab på Lillehammer. De hadde ikke tid til etterkontroll, så den tok jeg på et uavhengig verksted. Bilen ble godkjent og alt var iorden. Trodde jeg.
Ringte til verkstedet, og han fant ikke bilen på sin datamaskin. Småirritert ringte jeg til en kompis på Mekonomen, og han kunne fortelle at jeg hadde rett, bilen hadde vært både hos Saab og på det andre verkstedet.
Igår reiste jeg til Saab på Lillehammer for å hente et papir som det andre verkstedet måtte ha. Fortalte historien og de spurte om jeg hadde med meg bilen. Det hadde jeg. De kjørte den rett inn, sjekket det som var byttet og godkjente den. Hvor mye skal dere ha, spurte jeg. Ingenting, var svaret.
Idag trengte jeg en bunnpannepakning til en 2.5 V6. Hamar hadde ikke, Gjøvik hadde ikke. Der hadde de ikke hatt V6 deler de siste 6 årene!
På Lillehammer hadde de. Såklart de hadde, de hadde jo flere V6`er gående i området, så de måtte jo ha noen deler på lager. Kan nevnes at Saab på Gjøvik skulle ha 385,- for pakningen. Saab på Lillehammer skulle ha 185,-
Dette er ikke første gangen jeg har opplevd meget god service på Lillehammer, så jeg synes de fortjener skryt.