Umulig å få respons ved salg av ng900
Moderator: Moderatorer
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Umulig å få respons ved salg av ng900
Hei alle sammen.
Jeg prøver å få solgt en ng900 1994 som jeg har fikset opp. Men den viser seg å være ekstremt vanskelig å få solgt.
Bilen er en 3 dørs 2.0 SE Turbo med takluke, Ruby red farge. Bilen er veldig fin, og i god teknisk stand.
Bilen har ligget ute i over 3mnd nå uten så mye som et spørsmål!
Så jeg vil gjerne lunke stemningen på hva som er galt. Er det fargen? 3dører? Alder? Km? Pris? Jeg vet ikke.
Snakk ifra levra!
Setter pris på alle tilbakemeldinger
Bilen det gjelder er denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29312391
Jeg prøver å få solgt en ng900 1994 som jeg har fikset opp. Men den viser seg å være ekstremt vanskelig å få solgt.
Bilen er en 3 dørs 2.0 SE Turbo med takluke, Ruby red farge. Bilen er veldig fin, og i god teknisk stand.
Bilen har ligget ute i over 3mnd nå uten så mye som et spørsmål!
Så jeg vil gjerne lunke stemningen på hva som er galt. Er det fargen? 3dører? Alder? Km? Pris? Jeg vet ikke.
Snakk ifra levra!
Setter pris på alle tilbakemeldinger
Bilen det gjelder er denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29312391
lawicel CanUsb, og Tech2!
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Umulig å få respons ved salg av ng900
Generelt er det jo stort sett prisen som er for høg når en ikkje får salg på ting.
Uten å kjenne prisbildet på GM900 so veldig godt, so trur eg nok prisen er for høg for en GM900 som har rusla nær 300k uten skinn... Og det at det er en 3d kan vippe begge veiar, i mine auge dreg det heilt klart opp, men i "Ola Dunk" sine auge vil det nok drage ned.
Uten å kjenne prisbildet på GM900 so veldig godt, so trur eg nok prisen er for høg for en GM900 som har rusla nær 300k uten skinn... Og det at det er en 3d kan vippe begge veiar, i mine auge dreg det heilt klart opp, men i "Ola Dunk" sine auge vil det nok drage ned.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Umulig å få respons ved salg av ng900
Jeg tenkte akkurat det samme som Hjelle, at prisen kanskje er noe høy for en såpass gammel ng900 gått ~300k kilometer. For meg virker det som en svært attraktiv ng900. En 3-dørs turbo i god stand er den perfekte ng900 slik jeg ser det. Litt synd den ikke har skinn, men slikt kan da ordnes.
For meg virker det som en god sjanse for en entusiast til å skaffe seg en blivende klassiker før det er for sent Men jeg lurer på om ng900 er i en slags overgangsfase nå, hvor den er litt for gammel for de som vil ha seg nyere bil, og litt for ny for de som er ute etter en gammel klassiker(?) Når det er sagt, virker det ut fra bildene vanskelig å finne en 3d ng900 turbo i bedre stand, så det burde vel kunne veie opp for prisen, men om du ikke får respons kan vel det tyde på at det er lite folk på jakt etter et slikt kjøp.
For meg virker det som en god sjanse for en entusiast til å skaffe seg en blivende klassiker før det er for sent Men jeg lurer på om ng900 er i en slags overgangsfase nå, hvor den er litt for gammel for de som vil ha seg nyere bil, og litt for ny for de som er ute etter en gammel klassiker(?) Når det er sagt, virker det ut fra bildene vanskelig å finne en 3d ng900 turbo i bedre stand, så det burde vel kunne veie opp for prisen, men om du ikke får respons kan vel det tyde på at det er lite folk på jakt etter et slikt kjøp.
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 399
- Registrert: 09 jan 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N263
- Navn: Truls Bredo Johansen
- Bil: 900 turbo16v
- Sted: Bergen
Re: Umulig å få respons ved salg av ng900
Har en lik bil som deg, Om den skal selges ser jeg for meg 20-30.000
3 dører var den eneste grunnen til at jeg kjøpte min for 3 år siden (leitet lenge før jeg fant). Men ikke alle lar utseende gå foran det praktiske.
Min er ruslet 240,000km og har nye fjører og dempere koni/eibach, samt ferrita eksos hele veien.
Har kostet på den mer de siste 3 år enn jeg trolig får igjen for den... Listen over ting som er byttet er ikke så langt unna den du framligger heller. Talladega styling og 9-3 bakluke har den også samt 16" super aero felger og uten skinn.
prisen du forlanger er røflig det samme som jeg betalte 3 år tilbake, da var den gått 212.000km.
Tror nok prisen er i litt i øvre sjikt av hva man kan få i dag.
3 dører var den eneste grunnen til at jeg kjøpte min for 3 år siden (leitet lenge før jeg fant). Men ikke alle lar utseende gå foran det praktiske.
Min er ruslet 240,000km og har nye fjører og dempere koni/eibach, samt ferrita eksos hele veien.
Har kostet på den mer de siste 3 år enn jeg trolig får igjen for den... Listen over ting som er byttet er ikke så langt unna den du framligger heller. Talladega styling og 9-3 bakluke har den også samt 16" super aero felger og uten skinn.
prisen du forlanger er røflig det samme som jeg betalte 3 år tilbake, da var den gått 212.000km.
Tror nok prisen er i litt i øvre sjikt av hva man kan få i dag.
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Re: Umulig å få respons ved salg av ng900
Det med prisen har jeg hatt i tankene hele tiden, så jeg har skrevet i annonsene at man kan komme med bud, diskutere pris osv.
Når man selger bil vil man jo prøve å få mest mulig ut av den.
Tusen takk for innspill alle sammen!
Når man selger bil vil man jo prøve å få mest mulig ut av den.
Tusen takk for innspill alle sammen!
lawicel CanUsb, og Tech2!
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Umulig å få respons ved salg av ng900
Jeg tenkte på en slik til kjerringa, selv om jeg i utgangspunktet ikke vil ha en ng900 i hus fordi jeg hater å skru på dem. Men hun vil gjerne ha det, så da så...
Jeg tenkte på henne da jeg så annonsen din (kjerringa har også sett annonsen, og syntes bilen var fin), men slo det fra meg fordi jeg mener den er for dyr, samt at det er en lang tur for oss å hente bil på sørlandet. Men hadde prisen vært riktig, så kunne det nok vurderes.
Jeg tenkte på henne da jeg så annonsen din (kjerringa har også sett annonsen, og syntes bilen var fin), men slo det fra meg fordi jeg mener den er for dyr, samt at det er en lang tur for oss å hente bil på sørlandet. Men hadde prisen vært riktig, så kunne det nok vurderes.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Umulig å få respons ved salg av ng900
Den har gått for langt. Og det er kjøpers marked. På Finn.no ligger det 66.000 biler til salgs.
Selv om du har byttet alt av slitedeler er det likevel km som teller. Den vanlige mann i gata har ikke peiling på bil, og ser på to ting når han handler: Km og rust.
Merker det selv. Driver litt med kjøp og salg.
Og regel nummer 1 er å ikke kjøpe biler som har gått over 200.000 km. Så framt de ikke er litt spesielle.
Solgte akkurat en NG900 Cab med 240.000 km på telleren. Ganske lettsolgt selv om den har gått langt.
Hadde også en 2001 Audi A4 for noen mnd siden. Den hadde gått 280.000 km. Ble kvitt den til slutt for 35.000. Men det to noen mnd.
Selv om du har byttet alt av slitedeler er det likevel km som teller. Den vanlige mann i gata har ikke peiling på bil, og ser på to ting når han handler: Km og rust.
Merker det selv. Driver litt med kjøp og salg.
Og regel nummer 1 er å ikke kjøpe biler som har gått over 200.000 km. Så framt de ikke er litt spesielle.
Solgte akkurat en NG900 Cab med 240.000 km på telleren. Ganske lettsolgt selv om den har gått langt.
Hadde også en 2001 Audi A4 for noen mnd siden. Den hadde gått 280.000 km. Ble kvitt den til slutt for 35.000. Men det to noen mnd.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Re: Umulig å få respons ved salg av ng900
er noe heilt anna når de gjelder km stand på 9000 har eg merka. der blir jo biler som er kjørt 300.000 ++++ solgt lett som bare det. men tilbake til topic så er det høy km stand kombinert med høy pris som skremmer meg vekk.. + den mangler auto klima
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Re: Umulig å få respons ved salg av ng900
Da ble jaggu bilen solgt. Den eneste interesserte kjøpte den.
Brukte 4 uker fra første kontakt til kjøp....
Han tok den på verksted og fant ikke noe feil av betydning.
Ville først ha 10.000,- i avslag
Ble en sluttpris på 27.000,- Jeg er fornøyd
Nå er det bare Gulljenta som vi håper går, så blir familien også fornøyd.
Brukte 4 uker fra første kontakt til kjøp....
Han tok den på verksted og fant ikke noe feil av betydning.
Ville først ha 10.000,- i avslag
Ble en sluttpris på 27.000,- Jeg er fornøyd
Nå er det bare Gulljenta som vi håper går, så blir familien også fornøyd.
lawicel CanUsb, og Tech2!