Har jeg da lov å ha en passasjer i det setet da ? er jo registrert som 5 seter.
Takker for svar på forhånd

Moderator: Moderatorer
Ser ut som festene til midtbeltet er brukt til å feste setelåsene til beltene på sidesetene. For er ett feste som ikke er i bruk på yttersiden av hver beltelås.na_X skrev:Napp opp setet, slik man gjør for å felle ned baksetet. Så ser du fort om det er fester eller ikke til belte der. Mener belte i midten faktisk var ekstrautstyr på OG900, eller at det kom kanskje i ca. 85-86..
Er det ikke belter orginalt, så er det vel heller ikke krav til å etterinnstallere det?
Vil jeg kunne få svar på dette hvis jeg ringer Biltilsynet ? eller vegvesenet som det heter den dag idag ?Morten S. skrev:Kravet om belter i baksetene kom 1. januar 1984. Om det gjelder alle 3 setene kan jeg ikke si eksakt.
Husker at vi tok ut noen firmabiler i desember 1983 og det var litt diskusjon med forhandler for å få disse beltene innstallert uten ekstra kostnader.
Vår 1988 og900 Aero, reg 1987 har også midtbelte.
Så lenge bilen i vognkortet er oppført som en fem seter og bilen har belter til fire. Vil da kravet til belter fra 1 januar 1984 sikkert være et ankepunkt på evnt rettmessig utført pkk. Så ja belter til fem er nok praktisk med tanke på pkk.saab-900-turbo skrev:hmm, dette var rart :S for de festene ser ubrukte ut :S
Men vil jeg få problemer med dette så lenge eg ikke har med flere enn 4 personer ?
Men burde vel kansje sette inn belter uansett da
turboTruls N263 skrev:Så lenge bilen i vognkortet er oppført som en fem seter og bilen har belter til fire. Vil da kravet til belter fra 1 januar 1984 sikkert være et ankepunkt på evnt rettmessig utført pkk. Så ja belter til fem er nok praktisk med tanke på pkk.saab-900-turbo skrev:hmm, dette var rart :S for de festene ser ubrukte ut :S
Men vil jeg få problemer med dette så lenge eg ikke har med flere enn 4 personer ?
Men burde vel kansje sette inn belter uansett da
Og til slutt unngå unødig kontakt med trafikkstasjonen din da det stort sett bare er tullinger som ikke får jobb på andre verksteder som jobber der.
Slik har det vært i Bergen, så lenge jeg har hatt førerkort. De kom nok ikke inn på politihøyskolen og utøver sitt behov for autoritet på en trafikkstasjon.
( ref. godkjenning av ombygging til t16v hvor wastegate skulle være blå på en og 900t16)v orginalt er den elforsinket med et innslag av gul/grønn farge, så bærtur er de helt sikkert på![]()
Her er et godt eksempel fra helgen med Øystein Kleppe i dette utklippet:
http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Klippe ... 76724.html
Kontrollavgift må han nok også betale.
![]()
Og fem "konsulenter" for å besiktige klaring til kalipper ved innføring av 16" super aero i vognkortet på en ng 900. Ble veldig stille i konsulentforsamlingen når jeg brettet opp den orginale tilbehørsbrosjyren![]()
Om du trenger belte kan du sende meg en pm