Side 1 av 1
87 900c
Lagt inn: 14 okt 2011, 22:22
av talladegaturbo
Da har jeg endelig funnet (nesten) perfekt karroseri

5 dørs 900 med "nye fangere", beige skinn og ellers ikke NOE utstyr

Saken er at jeg pga leilighetskjøp lette etter billigbil, å da kom over en kanonfin 900 med aerofelger, vinrød av farge, så å si rustfri bortsett fra førerdøren. Selger EU godkjenner den nå i helga og bytter da bremseklosser pluss noe stag. Vinterdekkene var helt ok. Gleeeeeeder meg

Herligheten koster 5000 kr. Godt å være tilbake

Eneste minuset er at det er "gammelchassiset" med handbrekket bak og dårligere bremser (iflg selger). Er det noe man bør være spes obs på nå? Forgassermotoren. Bilen er gått gode 411.000 km

87 900c
Lagt inn: 15 okt 2011, 01:07
av Eirik N396
Det store problemet på og900 pleier å være rust. Drivakselgjennomføringene foran er ofte dårlige, øvre støtdemperfeste bak, jekkfester på kanaler, fremre hjørner i reservehjulsbrønn, og underside/innside dører. En del biler har også rust der hvor forsterkningen under motorrommet er fester under fotbrønnene foran. Desverre virker det som selgere av og900 ofte har en annen oppfatning av hva som ligger i "rustfri" enn hva kjøpere har.
Om disse tingene er i orden, pleier det ikke være noen store problemer med disse bilene

Re: 87 900c
Lagt inn: 15 okt 2011, 09:55
av Ingvar N629
De forgassergreiene er vel heller upålitelige etter 20 år + i drift. Ellers er det som Eirik skriver, rust som er det store problemet.
Hvis girkassa synger, så er det gjerne på siste verset. Men med røten forgassermotor så er vel sjansen stor for at kassa har klart seg, da momentet som den motoren produserer er litt mer i samme gata som det kassa er konstruert for!