Hei.
Jeg har på jakt etter en Saab 9-3 03-06 mod. (1.8t, 2.0t, 2.0T) og er ikke interesser i å gå i bruktbilfella.
Etter og ha lest massevis av erfaringer fra tidligere eiere virker det som enkelte av disse 9-3'ene har svært mange feil. Eierne er enten særdeles fornøyde, eller svært misfornøyde med gigantiske verkstedregninger i bagasjen.
For å unngå å ende opp med en "lemon car" søker deres erfaring og har derfor noen spørsmål
- Er det gjort kritiske oppdateringer av 9-3'en i perioden 2003-2006?
- Kan det lønne seg å kjøpe en bil som har "kommet over kneike", altså gått over et visst antall kilometer?
- Vil en NAF tilstandsrapport avdekke feil og gjøre med relativt sikker på et godt bruktbilkjøp?
Takker for svar!
Kjøp av 9-3 turbo 2003-2006 mod.
Moderator: Moderatorer
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Kjøp av 9-3 turbo 2003-2006 mod.
03 modellene hadde vistnok en god del elektronikkfeil, så se etter 04-06. Ellers så er det vel knirk i bakstilling, fjerbenslager, dempere og fjerer som er en gjenganger på disse bilene.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
Re: Kjøp av 9-3 turbo 2003-2006 mod.
Har selv en 1.8t (oppgradert til 210 hk). Har gått over 160` nå (ikke bare i mitt eie). Knirking i for- og bakstilling kan gå igjen, men lar seg fikse. Ellers har jeg hatt lite problem. Fornøyd med bilen. Bra motor. Har ikke hatt noe nevneverdig av elektriske problemer. Men hender en gang iblant at den melder feil på ene front lys. Men alt er greit bare jeg starter opp på nytt
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Kjøp av 9-3 turbo 2003-2006 mod.
Simmering mellom servopumpe og topplokk kan slå lekk, det merker du ved at det er motorolje i servooljen og mye svetting rundt påfyllingslokket.
Strammer og skinne til balanseakselkjede er også noe som kan ta kveld. Merkes veldig godt på tomgang, hard gange på motor og en klingende lyd som høres veldig godt ved inn/utkobling av AC.
Strammer og skinne til balanseakselkjede er også noe som kan ta kveld. Merkes veldig godt på tomgang, hard gange på motor og en klingende lyd som høres veldig godt ved inn/utkobling av AC.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI