Er noen her kjent med denne bilen?
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Er noen her kjent med denne bilen?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37778519
Er noen her kjent med bilen i lenken over? Uheldigvis er det ikke skilt på bilen, men stereomonteringen er jo ikke akkurat original...
Er noen her kjent med bilen i lenken over? Uheldigvis er det ikke skilt på bilen, men stereomonteringen er jo ikke akkurat original...
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Hvis du ringer selgeren får du nok nummeret.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
står den er fulgt alle service, men er da avbildet i boka att det er 60000 km mellom ta av servicene ?!
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Jepp.
Stemmer det... :/
Stemmer det... :/
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Er noen her kjent med denne bilen?
Kan jo hende selger kan fremlegge kvitering for at det er gjort. Var jo litt drøyt å skrive at den har fulgt alle servicer, uansett mangler den hver mellomservice på 10000km.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Kanskje en medvirkende årsak til at registerkjedet har blitt skiftet et godt stykke før 200 000 km?
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Akkurat det er vel ikke så unikt på disse, servicer fulgt eller ikke. På 9-5en til foreldrene mine så ble det skiftet register på 105000 og turbo på 120000 km. Fullt servicehefte og noen ekstra oljeskift imellom. Gubbekjørt (ikke noe pluss tror jeg). Den bilen er manuell, på biler med autolat er problemet enda verre.little_e skrev:Kanskje en medvirkende årsak til at registerkjedet har blitt skiftet et godt stykke før 200 000 km?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 293
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Off topic, men mener du at stempelringene setter seg fast med gubbekjøring og automat? Grunnet lav belastning? Eller er jeg på jordet?Ingvar N629 skrev:Akkurat det er vel ikke så unikt på disse, servicer fulgt eller ikke. På 9-5en til foreldrene mine så ble det skiftet register på 105000 og turbo på 120000 km. Fullt servicehefte og noen ekstra oljeskift imellom. Gubbekjørt (ikke noe pluss tror jeg). Den bilen er manuell, på biler med autolat er problemet enda verre.little_e skrev:Kanskje en medvirkende årsak til at registerkjedet har blitt skiftet et godt stykke før 200 000 km?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Enkelt sagt, ja.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Bra jeg ikke gubbekjører
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Det med automat er vel å overdrive.
Jeg har byttet nok motorer i biler med manuell kasse til å vite at det ikke stemmer.
Jeg har byttet nok motorer i biler med manuell kasse til å vite at det ikke stemmer.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Det har vel mest med kjørestil og oljeskift å gjøre.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Jeg sier ikke at det IKKE er problemer så fort man smeller sammen motoren med en manuell kasse. Det jeg sier er at manuell og automat gir forskjellig driftsprofil, og driftsprofilen har innvirkning på oilsludgeproblemet.Helge skrev:Det med automat er vel å overdrive.
Jeg har byttet nok motorer i biler med manuell kasse til å vite at det ikke stemmer.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 293
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Har automat jeg, og liker det godt. Forskjellen i driftsprofil mot manuell ligger vel da i turtall, mindre variasjon og ofte lavt på min i alle fall. Lite motorbrems med automat. Blir vel mindre belastning på stempelringene da, derved mindre bevegelse i dem, og da setter de seg lettere fast? Girer ofte med padlerne på rattet jeg, håper det hjelper mot at stempelringene skal kjede seg
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Er noen her kjent med denne bilen?
Min MY05 motorbremser i alle fall. Den har en tendens til å gire ned til fjerde i slake bakker...
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil