Er noen her kjent med denne bilen?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av little_e » 28 okt 2012, 22:10

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37778519

Er noen her kjent med bilen i lenken over? Uheldigvis er det ikke skilt på bilen, men stereomonteringen er jo ikke akkurat original...
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av Helge » 29 okt 2012, 01:05

Hvis du ringer selgeren får du nok nummeret.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Innlegg: 1160
Registrert: 05 okt 2007, 19:28
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av Paul N1176 » 29 okt 2012, 18:46

står den er fulgt alle service, men er da avbildet i boka att det er 60000 km mellom ta av servicene ?!
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av little_e » 30 okt 2012, 05:43

Jepp.
Stemmer det... :/
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Brukeravatar
doo-kie
Overload!!!
Innlegg: 1960
Registrert: 22 feb 2008, 17:55
Medlemsnummer: N1304
Navn: Jens Petter Jensen
Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
Sted: Rognan, Saltdal

Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av doo-kie » 30 okt 2012, 06:53

Kan jo hende selger kan fremlegge kvitering for at det er gjort. Var jo litt drøyt å skrive at den har fulgt alle servicer, uansett mangler den hver mellomservice på 10000km.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup

MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)


http://www.garaget.org/doo-kie

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av little_e » 30 okt 2012, 10:19

Kanskje en medvirkende årsak til at registerkjedet har blitt skiftet et godt stykke før 200 000 km?
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av Ingvar N629 » 30 okt 2012, 10:38

little_e skrev:Kanskje en medvirkende årsak til at registerkjedet har blitt skiftet et godt stykke før 200 000 km?
Akkurat det er vel ikke så unikt på disse, servicer fulgt eller ikke. På 9-5en til foreldrene mine så ble det skiftet register på 105000 og turbo på 120000 km. Fullt servicehefte og noen ekstra oljeskift imellom. Gubbekjørt (ikke noe pluss tror jeg). Den bilen er manuell, på biler med autolat er problemet enda verre.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

totakt
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 293
Registrert: 28 feb 2012, 15:13
Medlemsnummer: N2343
Navn: Jens
Bil: 900s 1997
Sted: Vennesla

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av totakt » 31 okt 2012, 16:49

Ingvar N629 skrev:
little_e skrev:Kanskje en medvirkende årsak til at registerkjedet har blitt skiftet et godt stykke før 200 000 km?
Akkurat det er vel ikke så unikt på disse, servicer fulgt eller ikke. På 9-5en til foreldrene mine så ble det skiftet register på 105000 og turbo på 120000 km. Fullt servicehefte og noen ekstra oljeskift imellom. Gubbekjørt (ikke noe pluss tror jeg). Den bilen er manuell, på biler med autolat er problemet enda verre.
Off topic, men mener du at stempelringene setter seg fast med gubbekjøring og automat? Grunnet lav belastning? Eller er jeg på jordet?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av Ingvar N629 » 31 okt 2012, 18:46

Enkelt sagt, ja.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av little_e » 31 okt 2012, 22:22

Bra jeg ikke gubbekjører :lol:
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av Helge » 31 okt 2012, 22:24

Det med automat er vel å overdrive.
Jeg har byttet nok motorer i biler med manuell kasse til å vite at det ikke stemmer.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av little_e » 31 okt 2012, 23:47

Det har vel mest med kjørestil og oljeskift å gjøre.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av Ingvar N629 » 01 nov 2012, 08:17

Helge skrev:Det med automat er vel å overdrive.
Jeg har byttet nok motorer i biler med manuell kasse til å vite at det ikke stemmer.
Jeg sier ikke at det IKKE er problemer så fort man smeller sammen motoren med en manuell kasse. Det jeg sier er at manuell og automat gir forskjellig driftsprofil, og driftsprofilen har innvirkning på oilsludgeproblemet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

totakt
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 293
Registrert: 28 feb 2012, 15:13
Medlemsnummer: N2343
Navn: Jens
Bil: 900s 1997
Sted: Vennesla

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av totakt » 01 nov 2012, 10:10

Har automat jeg, og liker det godt. Forskjellen i driftsprofil mot manuell ligger vel da i turtall, mindre variasjon og ofte lavt på min i alle fall. Lite motorbrems med automat. Blir vel mindre belastning på stempelringene da, derved mindre bevegelse i dem, og da setter de seg lettere fast? Girer ofte med padlerne på rattet jeg, håper det hjelper mot at stempelringene skal kjede seg :)

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Re: Er noen her kjent med denne bilen?

Legg inn av little_e » 01 nov 2012, 11:06

Min MY05 motorbremser i alle fall. Den har en tendens til å gire ned til fjerde i slake bakker...
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Svar