Sambestille fra sasab.com?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av TiaZzz » 21 nov 2012, 14:24

Hepp!

Inspirert av tråden til Karl og rådene til bl.a. Ingvar så har jeg nå undersøkt priser og tilgjengelighet på SAS sway bars: http://www.sasab.com/-Sway-Bars-and-Kits-i2480.aspx

(Er litt ekstra moro for de med eldre biler på den siden)

Dette settet koster $385 + $110 i frakt for ett kit. Dette gir 2.846 NOK med dagens kurs, pluss moms. Altså billigere enn PFS som tar 3.058 NOK pluss frakt og moms. Men! Ved sambestilling så koster frakt på to sett $145. Altså er prisen for ett sett $457.7, 2.632 NOK, 3.290 NOK ferdig med frakt og moms. Aberet er at de sender maks to sett i en pakke pga. fraktselskapet og de har ikke mulighet til å bruke sjøfrakt ved større bestillinger. Jeg har undersøkt per mail, samt spurt etter andre leverandører i Europa, men de kjente kun til PFS.

Noen som er hypp på å bestille sammen med meg? Helst i Oslo/Akershus evt. noen som passerer i nærheten. Jeg kan stå for bestilling og utlegg, men helst for 9-5. Vil ikke bli sittende med noe til en 99 jeg vanskelig blir kvitt hvis rottefelle. (for alt jeg vet) :)

Ingenting i veien for at andre også går sammen og bestiller. Ikke allverden spart, men husk at det er moms på frakt også, samt at man kan få litt utgifter på utlagt moms fra fraktselskapet.

For forsterkede linkstag er nok disse et billigere (og kanskje bedre?) valg: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4015 (tyskproduserte ser det ut som)

Brukeravatar
Birger N372
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 360
Registrert: 30 nov 2004, 01:00
Medlemsnummer: N372
Navn: Birger
Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
Sted: Grimstad

Re: Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av Birger N372 » 21 nov 2012, 16:33

Har sendt deg PM :)

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av TiaZzz » 21 nov 2012, 18:21

Da bestiller jeg for Birger og meg.

Er det noen andre som vurderer det samme (penger spart = penger til annet stæsj til bilen!), så post interessen så kanskje andre hiver seg på.

Brukeravatar
kanonjon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 727
Registrert: 31 mai 2012, 01:26
Medlemsnummer: N2452
Navn: Jon
Sted: Arendal

Re: Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av kanonjon » 21 nov 2012, 18:59

Jeg kunne tenkt meg en Aero spoiler til min 1991 900. Men har ikke penger klare akkurat nå, når har du tenkt å bestille?

Tar ikke som en selvfølge at jeg kan bli med på denne bestillinga, men verdt å spørre iallefall :)
Saab er livet!

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av TiaZzz » 21 nov 2012, 20:02

Kan høre om de får med en spoiler i samme forsendelse. Det er vekt som avgjør og de klarte ikke tre krengningshemmersett i en iallefall. Sender mail straks.

Brukeravatar
kanonjon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 727
Registrert: 31 mai 2012, 01:26
Medlemsnummer: N2452
Navn: Jon
Sted: Arendal

Re: Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av kanonjon » 21 nov 2012, 20:48

Sett min på vent foreløpig. Mulig at jeg kan kjøpe en spoiler brukt fra dette forumet, så jeg hører med han først! Men takk likevel :)

Update : Stryk meg fra lista, fikk skaffet en spoiler fra en hyggelig fyr på forumet! Men takk for din tid iallefall :)
Saab er livet!

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av TiaZzz » 29 nov 2012, 19:40

Liten update:

Jeg har fått PM om mer bestilling. Jeg har allerede bestilt for Birger og meg så jeg kan ikke legge inn mer på denne bestillingen. Det går kun to sett i en bestilling dessverre. Noe mer så kommer det i en ny pakke med egen frakt. Kan ikke folk bare poste om de også har lyst til å bestille så kanskje andre henger seg med?

Merk! SASab får ikke inn nye sett for 9-5 for om en måned. PFS hadde kjøpt opp alt de hadde.

Det går ikke an å bestille spoilere sammen med f.eks. krengningshemmersett. Da ødelegges spoileren. (info fra Suzanne hos SASab)

Mine regnestykker på pris hit og dit, fra sasab.com eller PFS er tydeligvis krøkkete skrevet. Kort fortalt: sasab.com er billigere enn PFS uansett. :)

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av Andreas N1194 » 06 des 2012, 20:40

TiaZzz skrev:Liten update:

Jeg har fått PM om mer bestilling. Jeg har allerede bestilt for Birger og meg så jeg kan ikke legge inn mer på denne bestillingen. Det går kun to sett i en bestilling dessverre. Noe mer så kommer det i en ny pakke med egen frakt. Kan ikke folk bare poste om de også har lyst til å bestille så kanskje andre henger seg med?

Merk! SASab får ikke inn nye sett for 9-5 for om en måned. PFS hadde kjøpt opp alt de hadde.

Det går ikke an å bestille spoilere sammen med f.eks. krengningshemmersett. Da ødelegges spoileren. (info fra Suzanne hos SASab)

Mine regnestykker på pris hit og dit, fra sasab.com eller PFS er tydeligvis krøkkete skrevet. Kort fortalt: sasab.com er billigere enn PFS uansett. :)
Jeg har planlagt å hive både krengehemmere og raklestag bak i en og900, men nå ser jeg at dere har bestilt, så da blir det litt sent å lufte tanken...
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Sambestille fra sasab.com?

Legg inn av TiaZzz » 07 des 2012, 00:37

Ta kontakt med Simon 9-5. Han var hypp på sett

Andre som vil ha: Meld interesse så er det sikkert andre som henger seg på.

Svar