Erfaringer saab 99 med biltralle
Lagt inn: 27 nov 2012, 18:30
Har for meg mulig tur med biltralle og har bare krok på 99n. noen som har vert på overlasttur med tilsvarende og erfaringer med oppførsel? 
Tormod

Tormod
Norges største SAAB-miljø
http://test.saabturboclub.net/
Opel rekord e2. På boggitralle ja ^^ men er forsåvidt best å låne annen bil jaSkaten N671 skrev:Ka bil er det du skal dra (les: vekt etc)? Har du boggihengar?
For eksempel slik: http://www.aftenposten.no/nyheter/Her-s ... 56720.html Uten at jeg mener noe om at denne var for tung, så er det omtrent dette som skjer når hengeren tar kontrollen over bilen, og det skjer veldig fort om den er for tung eller feil lastet f.eks bak eller fram tung eller med for høyt tyngdepunkt.99Turbo skrev:Aldri skjønt at folk er mest opptatt av at de kan bli stoppet av politiet jeg, hva om hengeren bokstavlig talt tar med seg trekkbilen rett i fronten på en møtende familiebil eller to......... Det er endel værre enn å måtte sette igjen hengeren og betale en bot....
Man kan aldri dra en bilhenger lovlig med en 900... Totalvekten på en bilhenger passerer i de fleste tilfeller 2 tonn...na_X skrev:Er jo bare å se i vognkortet hvor mye bilen kan dra da..
Er ikke noe verre enn det.
Før det fantes 9-5 og 9000 for den del, så var det jo ganske vanlig å se OG900 og 99 med henger bak.
Eneste jeg ville ha bekymra meg for er girkassen.
Dette kommer jo veldig an på hengeren og såklart hvilken bil det er også.. Du vet, det er fullt mulig å finne biltralle og bil som veier under ett tonn til sammen..saab91 skrev:Man kan aldri dra en bilhenger lovlig med en 900... Totalvekten på en bilhenger passerer i de fleste tilfeller 2 tonn...na_X skrev:Er jo bare å se i vognkortet hvor mye bilen kan dra da..
Er ikke noe verre enn det.
Før det fantes 9-5 og 9000 for den del, så var det jo ganske vanlig å se OG900 og 99 med henger bak.
Eneste jeg ville ha bekymra meg for er girkassen.
Dette var idiot-lasting av henger, men det er merkelig hvor lite folk bryr seg om sikkerhet ved slik kjøring. Hengerdekk er ofte såkalte helårsdekk som er elendige på snø og is, noe som medfører sleng på glattføre spesielt ved bremsing, samt høyt tyngdepunktpå henger med hjul under boksen.99Turbo skrev:For eksempel slik: http://www.aftenposten.no/nyheter/Her-s ... 56720.html Uten at jeg mener noe om at denne var for tung, så er det omtrent dette som skjer når hengeren tar kontrollen over bilen, og det skjer veldig fort om den er for tung eller feil lastet f.eks bak eller fram tung eller med for høyt tyngdepunkt.99Turbo skrev:Aldri skjønt at folk er mest opptatt av at de kan bli stoppet av politiet jeg, hva om hengeren bokstavlig talt tar med seg trekkbilen rett i fronten på en møtende familiebil eller to......... Det er endel værre enn å måtte sette igjen hengeren og betale en bot....